Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 16 november 2023, 19:08 uur
De band(naam) en het genre uiteraard bekend maar dat ze ook nog even in de Top 40 bivakkeerde was ik even vergeten. Het nummer herken ik na beluistering nog wel en kan t refrein ook nog wel meezingen.
Maar goed, er van genieten is weer wat anders...
4,25
Maar goed, er van genieten is weer wat anders...
4,25
0
geplaatst: 16 november 2023, 21:01 uur
Bob Marley-Waiting in vain 5
White Lion-Cry for freedom 6,7
White Lion-Cry for freedom 6,7
0
geplaatst: 17 november 2023, 01:04 uur
Dus geen Slayer in de Top 40, maar wel White Lion? Die zag ook ik niet aankomen.
Nu heb ik ook best een zwak voor bands met ontplofte cavia's op hun hoofd, maar veelal zijn hun singles verschrikkelijke draken, waarbij het tandglazuur van mijn tanden springt door het omhoogborrelende gal. Dat is met deze band dus niet anders. Alleen die wat onverwachte en misplaatste gitaarriffs van 3'00" laten de ingekakte, kleffe boel een beetje opleven.
5, en dan ben ik, zoals gewoonlijk over ouwe meuk, wederom enorm milder gestemd als dat ik het destijds zou moeten beoordelen.
Dan zet ik liever een nummer als dit op, dat is een stuk betere shit: Lady Of The Valley
Nu heb ik ook best een zwak voor bands met ontplofte cavia's op hun hoofd, maar veelal zijn hun singles verschrikkelijke draken, waarbij het tandglazuur van mijn tanden springt door het omhoogborrelende gal. Dat is met deze band dus niet anders. Alleen die wat onverwachte en misplaatste gitaarriffs van 3'00" laten de ingekakte, kleffe boel een beetje opleven.
5, en dan ben ik, zoals gewoonlijk over ouwe meuk, wederom enorm milder gestemd als dat ik het destijds zou moeten beoordelen.
Dan zet ik liever een nummer als dit op, dat is een stuk betere shit: Lady Of The Valley
0
geplaatst: 17 november 2023, 05:41 uur
Babylon Zoo - Spaceman : 3,5
White Lion - Cry for Freedom : 5
White Lion - Cry for Freedom : 5
0
wavanbuuren
geplaatst: 17 november 2023, 08:35 uur
Gemengde gevoelens over White Lion.
Dat leidt tot een 5,935 na 20 stemmen en een plekje net buiten de bovenste 1000.
Dat leidt tot een 5,935 na 20 stemmen en een plekje net buiten de bovenste 1000.
1
wavanbuuren
geplaatst: 17 november 2023, 08:54 uur
Het is toch al een beetje een 90's week aan het worden, dus laten we dan meteen maar even een verzoekje behandelen. In de jaren 90 was het en komen en gaan van dansacts en DJ's. Zo ook de act waar we vandaag naar gaan luisteren. in 1998 kwamen de Italiaanse producers Mario Fagetta en Alex Farolfi samen met de Amerikaanse zangeres Maya de charts binnen met een Jacksons cover. "Feel-it" werd een gigantische air-play hit. Je hoefde de radio of TMF maar aan te zetten of the Tamperer was er op.
Het werd een dikke top 10 hit en zoals ook al zo vaak, zou er uiteindelijk één opvolg hit komen en daarna niets meer.
En het is juist die opvolg hit die één van onze gewaardeerde stemmers hier weer eens langs wil laten komen, naar eigen zeggen geïnspireerd door Alcazar. En wie ben ik dan om met de naderende verkiezingen een democratische geste te negeren?
Geen Jacksons deze keer, maar Madonna die er aan moet geloven met een sample, dus ze zetten in elk geval hoog in. Na deze korte opleving bleven ze redelijk bekend in Italië, al was dat meer op persoonlijke titel en minder als Tamperer. In Europa hebben we zover ik weet niet al te veel meer van ze gehoord.
1543 The Tamperer - If You Buy This Record Your Life Will Be Better
[ 1998 #aw7 #hp15]
Het werd een dikke top 10 hit en zoals ook al zo vaak, zou er uiteindelijk één opvolg hit komen en daarna niets meer.
En het is juist die opvolg hit die één van onze gewaardeerde stemmers hier weer eens langs wil laten komen, naar eigen zeggen geïnspireerd door Alcazar. En wie ben ik dan om met de naderende verkiezingen een democratische geste te negeren?
Geen Jacksons deze keer, maar Madonna die er aan moet geloven met een sample, dus ze zetten in elk geval hoog in. Na deze korte opleving bleven ze redelijk bekend in Italië, al was dat meer op persoonlijke titel en minder als Tamperer. In Europa hebben we zover ik weet niet al te veel meer van ze gehoord.
1543 The Tamperer - If You Buy This Record Your Life Will Be Better
[ 1998 #aw7 #hp15]
0
geplaatst: 17 november 2023, 09:13 uur
Haar Jackson-cover schuurt tegen een 8 aan, maar deze opvolger was minder overtuigend. Wel leuk voor 'n keertje.
6
6
0
geplaatst: 17 november 2023, 13:35 uur
Idd een lollige songtitel.
Dus toch iets positiefs over deze plat-als-een-dubbeltje-slappehap te melden.
Dat Madonna('s management) hiermee akkoord is gegaan....
3
Dus toch iets positiefs over deze plat-als-een-dubbeltje-slappehap te melden.
Dat Madonna('s management) hiermee akkoord is gegaan....
3
0
geplaatst: 17 november 2023, 20:27 uur
David Bowie - Space Oddity: 8
Alcazar - Crying at the Discotheque: 7,8
Bob Marley and the Wailers - Waiting in Vain: 6,5
Babylon Zoo - Spaceman: 6,5
White Lion - Cry for Freedom: 6
The Tamperer - If You Buy This Record Your Life Will Be Better: 6,2
Alcazar - Crying at the Discotheque: 7,8
Bob Marley and the Wailers - Waiting in Vain: 6,5
Babylon Zoo - Spaceman: 6,5
White Lion - Cry for Freedom: 6
The Tamperer - If You Buy This Record Your Life Will Be Better: 6,2
1
geplaatst: 18 november 2023, 00:50 uur
Om in de Madonna sferen te blijven, de opvolger Hammer to the heart uit 1999 leunt op Gimme gimme gimme van Abba, een bepaald persoon kwam 6 jaar daarna met Hung up.
0
geplaatst: 18 november 2023, 10:57 uur
The Tamperer - If You Buy This Record Your Life Will Be Better : 4
0
wavanbuuren
geplaatst: 18 november 2023, 11:32 uur
Vandaag gaan we weer wat verder terug in de tijd. Grappig genoeg met een zanger uit Liverpool die beroemd werd met een cover van de Rolling Stones. En als ik daarbij benoem dat dat Lady Jane was, dan weten de echte kenners dat we gaan luisteren naar David Garrick. Maar dan naar die andere grote hit die maarliefst 23 weken in de top-40 stond
1544 David Garrick - Dear Mrs. Appelbee
[1966 #aw23 #hp3]
1544 David Garrick - Dear Mrs. Appelbee
[1966 #aw23 #hp3]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.