MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Babylon Zoo 6,3

8,8

In- en outro

David Bowie. 9
Alcázar. 6,5
Bob Marley. 7
Babylon Zoo. 9,7

wavanbuuren
Voor mij een (min of meer) vergeten liedje, maar daar denken veel users anders over blijkbaar. 24 stemmers en een mooie 7,6583 gemiddeld. Goed voor een plek bij de eerste 130. Precies gelijk met de Doors en "Love her Madly"

wavanbuuren
Ik gooi er gewoon nog eentje in. Zelfs nog iets meer vergeten voor me dan de vorige. Eens kijken of ik ze weer om mijn oren krijg. Ik wist deze bandnaam in elk geval niet meer te produceren totdat ik het opzocht.

De Amerikaanse rockband White Lion werd in 1983 opgericht door de Deense zanger Mike Tramp (hoe Deens kilnkt dat?) . Ze speelden in het voorprogramma van bands als Kiss, Aerosmith en AC/DC maar de singleverkopen vielen bar tegen. Totdat ze in de USA alsnog min of meer doorbraken, vooral dankzij de steun van AC/DC. Hun single "Wait" klom naar de zesde plek bij billboard en het album "Pride" stond een jaar lang in de billboard albumlijst.

In Nederland kregen we daar allemaal niks van mee. Toch dook er snel een link op met Nederland, want op hun derde album "Big Game" stond een cover van Radar Love te pronken. En van dat album kwam ook hun enige hit(je) in de top-40. Daarna ging het snel bergafwaarts en de band werd in 1991 ontbonden.

1542 White Lion - Cry for Freedom

[1990 #AW4 #hp23]

wavanbuuren
Best een aardig liedje. Past goed in de poedelrock periode. Een wat lange aanloop maar wel een pakkend reffrreintje. En opzichzelfstaand een grappig intermezzo. Maar als geheel wordt het daardoor toch een beetje onsamenhangend.

7

Met een beetje goodwill, zo zijn we wel, kom ik tot een ...

6

5 zelfs met goede wil kom ik niet op een voldoende

Dat instrumentale tussenstukje is wel even leuk, maar de rest is oersaai. Blij als het afgelopen is.
5

Je pikt ze er wel uit, wavanbuuren

Na al die jaren nog steeds...

9,5

Hij klinkt precies als Jon Bon Jovi! Ik kende dit niet, maar het valt niet tegen. Zwelgende softrock met een ietwat obligate gitaarsolo. Mooie melodie, wel.

Verdiende 7

Heb wel een zwak voor dit soort glam metal, maar ik ken toch beter spul in dit genre. Het doet me niet zoveel. Hun cover van Radar Love ken ik wel en vind ik veel beter.

6

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:12 uur

geplaatst: vandaag om 04:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.