MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

4.5

6,75

Ast
Amanda: 5
Shaggy: 6,5
Criminals: 5

Shaggy 4
FLC. 8,5

Dit vond ik altijd wel een lekker mottig plaatje, totdat....

Les de Groot schreef:
Ongelooflijk maar waar deze act werd ooit op Blues Peer als vervanger van Jerry Lee Lewis geboekt omdat deze ziek was. Een vervanger vinden is natuurlijk altijd lastig, maar als dit "The Killer" moest vervangen op een Blues en Roots festival sla je als organisatie de plank toch volledig mis....

Het ergste vond ik nog dat ze live behoorlijk slecht waren, klonk nergens naar. Sindsdien heb ik Scooby Snacks eigenlijk niet meer geluisterd.

Nu hoor ik 'm weer eens sinds jaren en ach, 't gaat nog wel.

6,2

Niet leuk, dit klinkt me altijd te standaard Amerikaans.

4

Huh? Was dit maar een héél klein hitje dat ternauwernood de Top 40 haalde?
In mijn herinnering was het een joekel van een hit.

Destijds vond ik dit liedje wel lekker, heb ook een paar albums van de band gekocht, maar na hun derde plaat uit het zicht verloren en nooit meer gedraaid. Nu ik het weer terughoor, snap ik dat laatste ook wel: het lome, relaxte sfeertje is wel erg loom en relaxed. 't Kan er evenzogoed nog wel mee door.

6,5

wavanbuuren
Twee dagen irritatiezone op rij.

5

Scooby Snacks: 8,5

Wij hebben 6,45 over voor Scooby Snacks. De Fun Lovin' Criminals staan in de middenmoot op plek 652.

In de 60s stond deze Amsterdamse maar liefst 6x in de Nederlandse Top 40, en in haar gehele carrière was ze zelfs 18x in onze hitlijst te vinden. Toch is ze hier nog nooit in dit topic voorbij gekomen. Tijd om daar eens verandering in te brengen.

Wij gaan luisteren naar een jonge Willeke met een song die later nog gecoverd zou worden door Robert Long.

1286. Willeke Alberti - Vanavond om Kwart Over Zes Ben Ik Vrij

[1965, #aw15, #hp10]

Niet aan mij besteed

2.5

Aandoenlijke tekst. Naïeve meisjes versus scorende players.
Ik ga er heel diplomatiek precies tussenin zitten: 5.

wavanbuuren
4,5

Oei oei, weinig stemmers voor Willeke Alberti zeg. Toch een van de grootste zangeressen van Nederland. Ik vind er geen ene fluit aan, maar dat doet verder geen afbreuk aan haar status.

4

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:10 uur

geplaatst: vandaag om 16:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.