Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
1
geplaatst: 12 december 2023, 18:20 uur
4,3
Ah gelukkig, er worden ook nog cijfers gegeven. Ik scroll me hier het apelazerus.
Dancing Feet zou bij mij wel hoog scoren.
Ah gelukkig, er worden ook nog cijfers gegeven. Ik scroll me hier het apelazerus.
Dancing Feet zou bij mij wel hoog scoren.
0
geplaatst: 13 december 2023, 01:32 uur
Giorgio Moroder with Philip Oakey - Together in Electric Dreams : 7,5
Kygo - Stay : 5
Kygo - Stay : 5
0
wavanbuuren
geplaatst: 13 december 2023, 08:13 uur
Leuk om de discussie zo te lezen, dat houidt dit topic lekker levendig.
Wel een uitdaging om de beoordelingen tussen de tekst door te vissen, maar ik heb met best gedaan.
En uiteindelijk versterken de cijfers de discussie.
18 stemmers en een 5,0278 voor Kygo. Een plek bij de onderste 300.
Wel een uitdaging om de beoordelingen tussen de tekst door te vissen, maar ik heb met best gedaan.
En uiteindelijk versterken de cijfers de discussie.
18 stemmers en een 5,0278 voor Kygo. Een plek bij de onderste 300.
0
wavanbuuren
geplaatst: 13 december 2023, 08:30 uur
Jullie vroegen om een leuk plaatje uit de jaren 60.
In 1966 maakte "Het Cocktail Trio" met medewerking van Fiet koster een bewerking van het komische musicalnummer "Juanita Banana" van The Peels.
Ik zou ook graag bijzondere aandacht vragen voor de B-kant "Ik Moet Niezen".
Was vroeger alles beter?
1570 The Peels / Cocktailtrio met Medewerking van Fiet Koster - Juanita Banana
[1966 #aw10 #hp13]
In 1966 maakte "Het Cocktail Trio" met medewerking van Fiet koster een bewerking van het komische musicalnummer "Juanita Banana" van The Peels.
Ik zou ook graag bijzondere aandacht vragen voor de B-kant "Ik Moet Niezen".
Was vroeger alles beter?
1570 The Peels / Cocktailtrio met Medewerking van Fiet Koster - Juanita Banana
[1966 #aw10 #hp13]
0
geplaatst: 13 december 2023, 09:30 uur
0
geplaatst: 13 december 2023, 09:38 uur
4
Bij momenten grappig maar zeker niet iets om vaak te horen, na één keer heb ik het wel gehad en het origineel is leuker. Neen, niet alles in de top-40 van de jaren '60 vind ik goed maar er stonden wel veel meer topsongs dan nu.
Bij momenten grappig maar zeker niet iets om vaak te horen, na één keer heb ik het wel gehad en het origineel is leuker. Neen, niet alles in de top-40 van de jaren '60 vind ik goed maar er stonden wel veel meer topsongs dan nu.
2
geplaatst: 13 december 2023, 09:45 uur
De conclusie is dus: streamen lijdt tot eenheidsworst in de charts.
Streamen is niet het probleem, vrijwel alles is beschikbaar, maar de algoritmes lijkt mij Titmeister. Die slaan alles plat. Veel mensen die de algemene algoritme gestuurde playlisten luisteren, horen vooral nog muziek uit de eigen bubbel. Dit is deels dezelfde discussie als met nieuws via de socials. En muziek via socials. Dat maakt TikTok lijstjes ook extreem onbetrouwbaar. Als radiostations dan ook nog steeds strakker geformateerd zijn (zie ook de discussie over de stemlijst van de Top 2000) dan is het logisch dat meer extreme tracks veel minder een kans maken in een algemene hitparade.
1
geplaatst: 13 december 2023, 15:10 uur
50tracks schreef:
(quote)
Streamen is niet het probleem, vrijwel alles is beschikbaar, maar de algoritmes lijkt mij Titmeister. Die slaan alles plat. Veel mensen die de algemene algoritme gestuurde playlisten luisteren, horen vooral nog muziek uit de eigen bubbel. Dit is deels dezelfde discussie als met nieuws via de socials. En muziek via socials. Dat maakt TikTok lijstjes ook extreem onbetrouwbaar. Als radiostations dan ook nog steeds strakker geformateerd zijn (zie ook de discussie over de stemlijst van de Top 2000) dan is het logisch dat meer extreme tracks veel minder een kans maken in een algemene hitparade. Oh helemaal eens, ik zei het alleen wat kort-door-de-bocht

0
geplaatst: 13 december 2023, 17:06 uur
The Peels / Cocktailtrio met Medewerking van Fiet Koster - Juanita Banana : 7
2
geplaatst: 13 december 2023, 18:38 uur
wavanbuuren schreef:
Was vroeger alles beter?
Ja, echt wel! Cocktail Trio! Was vroeger alles beter?

Poppy knipogend naar Spike Jone & His City Slickers, de bakermat van André van Duin, de Dizzy Mans Band van de jaren 60 en zonder dit specifieke nummer geen Band Zonder Banaan. Om Frank Zappa citeren: 'Does humour belong in music?' Jazeker wis en waarachtig wel!
Ik heb hier dertien singletjes van Cocktail Trio liggen, waaronder deze, maar dat zijn er nog lang niet genoeg.
Cocktail Trio wordt hier net zo onbegrepen als Nico Haak, jullie humorloze vlerken.
8
0
geplaatst: 14 december 2023, 00:01 uur
Ik heb hier al véél slechtere "komische" nummers gehoord.
6
6
1
geplaatst: 14 december 2023, 00:22 uur
9
Cocktail Trio
Wij draaiden dit trio heel vaak vroeger, kwam door mijn vader
. Het is superoubollig en kneuterig, maar wij lachten ons er dood om. Dit was niet ons favoriete nummer. Onze échte toppers waren: Harry de Harige Aap (je schrok je een aap hè, ja ja!), Li Wang Tai Fu, Wat was het toen warm in Sevilla. Maar bovenal Batje Vier. Bij de eerste edities van de Top 2000 hebben we nogal geprobeerd om die in de lijst te krijgen, helaas zonder succes!
Opdat we dit illustere trio nooit vergeten!
Cocktail Trio

Wij draaiden dit trio heel vaak vroeger, kwam door mijn vader
. Het is superoubollig en kneuterig, maar wij lachten ons er dood om. Dit was niet ons favoriete nummer. Onze échte toppers waren: Harry de Harige Aap (je schrok je een aap hè, ja ja!), Li Wang Tai Fu, Wat was het toen warm in Sevilla. Maar bovenal Batje Vier. Bij de eerste edities van de Top 2000 hebben we nogal geprobeerd om die in de lijst te krijgen, helaas zonder succes! Opdat we dit illustere trio nooit vergeten!
2
geplaatst: 14 december 2023, 00:40 uur
Mijn favoriete Cocktail Trio nummer is: Petronella Puinpoeier's Pure Pijnstillende Prima En Prettige In Te Nemen Pimpelpaarse Pil
0
wavanbuuren
geplaatst: 14 december 2023, 08:44 uur
Het cocktaitrio past mooi in de discussie van de afgelopen dagen.
4,5224 na 17 stemmers en een plek in de onderste regionen.
4,5224 na 17 stemmers en een plek in de onderste regionen.
0
wavanbuuren
geplaatst: 14 december 2023, 08:49 uur
Gisteren een telfoutje, dus vandaag de echte nummer 1570.
En dat avontuur gaan we aan met, in mijn bescheiden optiek, de beste tweede stem uit de historie van de popmuziek. Allebei artiesten die de top-40 vooral haalden in samenwerkingsverbanden, al had Michael mcDonald, want daar hebben we het over, natuurlijk ook een alleraardigst groepje waar hij deel van uit maakte.
1570 James Ingram with Michael McDonald - Yah Mo Be There
[1984 #aw5 #hp17]
En dat avontuur gaan we aan met, in mijn bescheiden optiek, de beste tweede stem uit de historie van de popmuziek. Allebei artiesten die de top-40 vooral haalden in samenwerkingsverbanden, al had Michael mcDonald, want daar hebben we het over, natuurlijk ook een alleraardigst groepje waar hij deel van uit maakte.
1570 James Ingram with Michael McDonald - Yah Mo Be There
[1984 #aw5 #hp17]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.