Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 28 december 2023, 11:26 uur
4
Veel suffer wordt het toch niet. Volgens mij was dit ook toevallig een kerst nummer 1 trouwens.
Veel suffer wordt het toch niet. Volgens mij was dit ook toevallig een kerst nummer 1 trouwens.
0
wavanbuuren
geplaatst: 29 december 2023, 08:38 uur
Kwam me daar de polarisatie in de samenleving toch even om de hoek gluren zeg.
Gelukkig bij ons niet over meer dan een onschuldig liedje.
De positivo's winnen met een neuslengte.
20 stemmen en 6,425 voor Paul en zijn vleugels.
Gelukkig bij ons niet over meer dan een onschuldig liedje.
De positivo's winnen met een neuslengte.
20 stemmen en 6,425 voor Paul en zijn vleugels.
0
wavanbuuren
geplaatst: 29 december 2023, 08:49 uur
Vandaag rollen we door naar de "Queen of Soul" die we op nummer 893 vinden.
We hebben haar al 4x gehad in onze lijst, maar nog niet met dit nummer.
Het nummer stamt uit 1967 maar werd gek genoeg pas in 1993 een hit(je) nadat het (u raadt het al) gebruikt werd in een tv reclame.
Het nummer is geschreven door Carole King, die het twee jaar na Aretaha zelf ook aan het vinyl zou toevertrouwen. Daarna volgden er nog versies van o.a. George Benson, Celine Dion, Rod Stewart en Mary J. Blige.
Maar wij luisteren naar het origineel.
1585 Aretha Franklin - (You Make Me Feel Like) A Natural Woman
[1993 #aw5 #hp28]
We hebben haar al 4x gehad in onze lijst, maar nog niet met dit nummer.
Het nummer stamt uit 1967 maar werd gek genoeg pas in 1993 een hit(je) nadat het (u raadt het al) gebruikt werd in een tv reclame.
Het nummer is geschreven door Carole King, die het twee jaar na Aretaha zelf ook aan het vinyl zou toevertrouwen. Daarna volgden er nog versies van o.a. George Benson, Celine Dion, Rod Stewart en Mary J. Blige.
Maar wij luisteren naar het origineel.
[1993 #aw5 #hp28]
0
wavanbuuren
geplaatst: 29 december 2023, 08:50 uur
Ik heb al eerder verteld dat ik weinig met Aretha heb.
6
6
0
geplaatst: 29 december 2023, 09:44 uur
9
Topzangeres en zoals ik eerder zei, de jaren '60-soul kan zelden mislopen.
Topzangeres en zoals ik eerder zei, de jaren '60-soul kan zelden mislopen.
0
geplaatst: 29 december 2023, 11:29 uur
8,2
Eerder eerder...en zoals ik ooit eerder ergens in een ander topic al aangaf, prefereer ik haar 80's werk.
Eerder eerder...en zoals ik ooit eerder ergens in een ander topic al aangaf, prefereer ik haar 80's werk.
1
geplaatst: 29 december 2023, 12:28 uur
1584 Wings - Mull of Kintyre: ik denk dat ik het nummer nooit helemaal heb geluisterd, altijd maar een fragment. En dat beviel me dan wel. Ik heb zelfs het singletje hier. Nu dan eens goed beluisterd: drie keer, helemaal. En ik ben geen technisch luisteraar, maar hoeveel akkoorden worden er gespeeld? Eentje? Vergeet punk, garagerock of boer-daar-ligt-een-kip-in-het-water, dit moet wel het allermakkelijkste nummer ooit zijn om op gitaar te spelen. Wat een verschrikkelijk saai, lamlendig kutnummer is het eigenlijk. Het is dat de zanglijnen van Paul er nog een beetje jeu aan geven. En die doedelzakken natuurlijk. Al benadrukken die eerder het toch al landerige, zoutzakkerige sfeertje en hoor ik ze liever bij bijvoorbeeld AC/DC: meer gitaar, meer doedelzak, meer muziek, meer power, zelfs meer akkoorden: meer van alles.
Dat singletje gaat de deur uit. Bah.
4
Ik heb redelijk veel met Aretha Franklin, zeker haar jaren 60-werk, maar dan weer vrij weinig met Carole King. Dus ik luister hier dan ook met een spagaat in mijn oren. Prachtig gezongen natuurlijk, heerlijke productie en de tekst (songtitel) van haar destijds hubby Goffin heeft natuurlijk wel een klassieke status opgeleverd, maar het nummer vind ik nogal typisch King: middle of the road.
En dan die fade-out: hallo zeg? Moet dat op die manier? En zo snel al? Is dat de schuld van [googledegoogle] producer Jerry Wexler ofzo? Dikke strafpunt in ieder geval.
Je kan ook gewoon een mooi eind aan het nummer breien, zoals in deze liveuitvoering van Aretha: hoe moeilijk kan dat nou zijn, Jerry? Djiezus...
7
Dat singletje gaat de deur uit. Bah.
4
Ik heb redelijk veel met Aretha Franklin, zeker haar jaren 60-werk, maar dan weer vrij weinig met Carole King. Dus ik luister hier dan ook met een spagaat in mijn oren. Prachtig gezongen natuurlijk, heerlijke productie en de tekst (songtitel) van haar destijds hubby Goffin heeft natuurlijk wel een klassieke status opgeleverd, maar het nummer vind ik nogal typisch King: middle of the road.
En dan die fade-out: hallo zeg? Moet dat op die manier? En zo snel al? Is dat de schuld van [googledegoogle] producer Jerry Wexler ofzo? Dikke strafpunt in ieder geval.
Je kan ook gewoon een mooi eind aan het nummer breien, zoals in deze liveuitvoering van Aretha: hoe moeilijk kan dat nou zijn, Jerry? Djiezus...
7
1
geplaatst: 29 december 2023, 14:27 uur
EvilDrSmith schreef:
1584 Wings - Mull of Kintyre: Ik heb zelfs het singletje hier.
1584 Wings - Mull of Kintyre: Ik heb zelfs het singletje hier.
Mull of Kintyre kocht ik destijds ook op single hoewel ik vooral LP's kocht maar dit nummer stond op geen enkel album, vandaar ...
Destijds vond ik dat nummer geweldig vooral vanwege die doedelzakken maar mijn waardering voor dat nummer is nadien afgezwakt, vooral nadat ik zijn Beatles-werk leerde kennen en die vind ik een stuk beter.
Al is dat nummer nog heilig vergeleken met veel van zijn werk in de jaren '80 (zie eerder bericht).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.