MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Gezien de vrije val van het nummer in de Top2000 kunnen we met een beetje mazzel volgend jaar al zeggen: "Opzoute, Zoutelande."

Zoals dat gaat met 98% van de hits van tegenwoordig: ze stormen met veel geraas heel hoog de lijst binnen, om daarna weer keihard naar beneden te donderen, want maar bar weinig van blijvende waarde en écht goed. De smaak van gebakken lucht en volgzaam kuddevee. Het lijken de politieke verkiezingen wel. Evenzogoed ga ik mee met de collectieve mening hier: de band kan nog veel beroerder (en heel soms toch ook beter), met dank aan Geike.
5,5

Geen fan, wel een liefhebber

8,8

BLØF kende ik voorheen niet echt, nu wel, Geike was een uitstekende toevoeging voor deze song.

8

Johnny Marr schreef:
(quote)

Dat klopt, de Belgische is namelijk veel beter. Dit is een klein meesterwerkje, en nog niet eens hun beste (dat is 'Gone').

Hun beste banger is 'Alone' natuurlijk, maar verder heb je volkomen gelijk!

Johnny Marr schreef:
(quote)

Dat klopt, de Belgische is namelijk veel beter. Dit is een klein meesterwerkje, en nog niet eens hun beste (dat is 'Gone').

Ik vind Pray wel leuk

Zoutelande 6,8

esteban schreef:
(quote)

Hun beste banger is 'Alone' natuurlijk, maar verder heb je volkomen gelijk!

Nee man, zwaar oneensch. Ik heb net even dat 'Alone' beluisterd. Gewoon een zwakke kopie van Something.

wavanbuuren
AreYouThere schreef:
Oh leuk, hier ga ik me stiekem ook een beetje mee bemoeien.

BLØF voelt vaak wel heel catchy maar ik kan er ook echt niet lang naar luisteren. Nadeel is dat deze echt op zijn Hollands kapot gedraaid is, welke winkel je ook instapte, restaurant je in zat, radiostation je aanzette, altijd dat fucking Zoutelande.

Doe maar 5,5, dat noemde ze vroeger op school gewoon voldoende.

Leuk, van harte welkom.
Als je nog op wat eerdere nummer wil stemmen mag dat ook.

Divine: 9
Lasgo: 5
Bløf: 6

Johnny Marr schreef:
(quote)

Nee man, zwaar oneensch. Ik heb net even dat 'Alone' beluisterd. Gewoon een zwakke kopie van Something.

'Gone' vind ik dan weer één van hun zwakste hits, nogal makkelijk en plat, de inspiratie leek wat op. Voelde toen wat als Lasgo op hun retour. Zo goed als in de beginperiode is 't nooit meer geworden. Als we 't maar eens zijn over 'Something' is 't goed voor mij.

Opvallend milde scores hier, ben ik de enige die echt de kriebels krijgt van deze? Een 2 (zes jaar geleden was het 1 geweest, dus zit deze toch een beetje in de lift bij mij )

1583 BLØF ft Geike - Zoutelande: 8,5
1582 Lasgo - Something: 4,5

Lasgo 9,7
Bluf 7,8

Geen fan van Bluf maar deze is echt niks mis mee

7,5

wavanbuuren
Het valt goed mee met de Blof en Geike.
22 stemmers brengen ze naar een 6,55 gemiddeld.

Nog even de stand voor Lasgo vermelden; ook de nastemmers gingen alle kanten op, dus slechts een marginale verbetering. 6,2772 na 22 stemmen.

wavanbuuren
De kansgenerator heeft weer gesproken en komt terecht op 1445.
Daar staat een plaat die alle edities van de top2000 heeft meegemaakt en die in 2001 zijn hoogtepunt beleefde met een 107e plek.

Een plaat die in de UK voor een novum zorgde: Als allereerste single doorbrak dit nummer de magische grens van 2 miljoen verkopen. En ook in Nederland werd het een enorme hit.

En een plaat die mij als spelleider tot wanhoop zou kunnen drijven. In de lijst staat ie namelijk als Paul McCartney & Wings, terwijl het top40 hitdossiers simpelweg van Wings spreekt. Nou ben ik gelukkig consequent (heel soms) dus wij kiezen voor het laatste.

Wat vinden wij van de ode aan een schots schiereiland?

1584 Wings - Mull of Kintyre

[1977 #aw17 #hp1]

wavanbuuren
Ik vind het overigens een enorme zeikplaat.

4,5

wavanbuuren schreef:
Ik vind het overigens een enorme zeikplaat.

Dat is t ook, Paulus goes BZN

4,0

Hier heb ik dan weer een klein zwakje voor

7,5

Draakje.

4

Zeker niet zijn beste (vrijwel alles met The Beatles vind ik beter) maar hij zou nadien nog veel slechter maken (Temporary Secretary, Ebony and Evory, Pipes of Peace, Spies Like Us ...). Die doedelzakken maken het nummer wel uniek en trekken het de hoogte in.

7

8,5

Doedelzakken

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:17 uur

geplaatst: vandaag om 02:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.