Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
wavanbuuren
geplaatst: 2 januari 2024, 09:53 uur
Zo, voorlopig weer even de laatste verlengde recap.
Wings - 25 stemmers - 5,96 gemiddeld
Aretha Franklin - 26 stemmen - 7,475 (als hoogste in dit draadje een plek net buiten de top 200)
Tenacious D - 23 stemmen - 7,1391
John lennon - 22 stemmen - 6,9023
Wings - 25 stemmers - 5,96 gemiddeld
Aretha Franklin - 26 stemmen - 7,475 (als hoogste in dit draadje een plek net buiten de top 200)
Tenacious D - 23 stemmen - 7,1391
John lennon - 22 stemmen - 6,9023
0
wavanbuuren
geplaatst: 2 januari 2024, 10:06 uur
Muziek werkt voor ons allemaal behoorlijk asociatief neem ik aan.
Zo had ik in 2015 bij intro van het volgende nummer regelmatig een halve seconde de intuitieve reactie dat "Don't Fear The Reaper" op de radio zou komen. Dat nummer zou moeiteloos een 10 van me hebben gekregen, maar "Blue Öyster Cult" heeft belachelijk genoeg nooit de Top-40 gehaald.
De verwachtingen zijn nu zo hoog gespannen dat die nooit ingelost kunnen worden, maar toch maakten de Common Linnets na het vertrek van Waylon een, in mijn ogen, alleraardigst liedje, al verwacht ik dat ze er bij dit kritische panel van langs zullen krijgen.
Als je Ilse zo ziet staan zou je haar toch maar wat graag als buurmeisje willen hebben?
1589 The Common linnets - We Don't Make The Wind Blow
[2015 #aw #hp32]
Zo had ik in 2015 bij intro van het volgende nummer regelmatig een halve seconde de intuitieve reactie dat "Don't Fear The Reaper" op de radio zou komen. Dat nummer zou moeiteloos een 10 van me hebben gekregen, maar "Blue Öyster Cult" heeft belachelijk genoeg nooit de Top-40 gehaald.
De verwachtingen zijn nu zo hoog gespannen dat die nooit ingelost kunnen worden, maar toch maakten de Common Linnets na het vertrek van Waylon een, in mijn ogen, alleraardigst liedje, al verwacht ik dat ze er bij dit kritische panel van langs zullen krijgen.
Als je Ilse zo ziet staan zou je haar toch maar wat graag als buurmeisje willen hebben?
1589 The Common linnets - We Don't Make The Wind Blow
[2015 #aw #hp32]
1
geplaatst: 2 januari 2024, 13:04 uur
Ik zou Ilse zeker niet als buurmeisje willen hebben. Zo'n girl next door zou alleen maar frustrerend zijn. 
Kende het nummer niet, maar erg mooie melodie en prettige sfeer. En ja, ik snap/hoor je BOC-associatie: dat gitaarriedeltje lijkt er idd sterk op.
7,5

Kende het nummer niet, maar erg mooie melodie en prettige sfeer. En ja, ik snap/hoor je BOC-associatie: dat gitaarriedeltje lijkt er idd sterk op.
7,5
0
geplaatst: 2 januari 2024, 18:39 uur
1589 The Common linnets - We Don't Make The Wind Blow: 5,5
1588 John Lennon - (Just Like) Starting Over: 7
1587 Faithless - We Come 1: 8
1588 John Lennon - (Just Like) Starting Over: 7
1587 Faithless - We Come 1: 8
0
geplaatst: 2 januari 2024, 23:50 uur
John Lennon - (Just Like) Starting Over : 7,5
The Common linnets - We Don't Make The Wind Blow : 7
The Common linnets - We Don't Make The Wind Blow : 7
0
wavanbuuren
geplaatst: 3 januari 2024, 08:40 uur
Het valt nog goed mee voor een recente Nederlandse formatie.
6,675 na 18 stemmen voor ilse en de haren.
6,675 na 18 stemmen voor ilse en de haren.
0
wavanbuuren
geplaatst: 3 januari 2024, 08:56 uur
Toe Michael Hutchence in 1997 het leven liet na een iets te enthousiast potje wurgsex, was INXS eigenlijk al op sterven na dood. Vanaf 1991, na het goed scorende "X" Waren het vooral de uitspattingen van Hutchance die de aandacht trokken. En altijd waren daar mooie vrouwen bij betrokken.
Wat veel mensen zich niet realiseren is dat de band na twee enorme flops in Australië inmiddels was terecht gekomen in de Café en clubscene. Na zijn dood ging het van kwaad tot erger. De marketingmachine van CBS besloot dat het een goed idee zou zijn om een reality televisieshow uit te brengen waarvan de winnaar de nieuwe zanger van INXS zou worden. Dat werd uiteindelijk de Canadees Jason Dean Fortune. Dat hielp ook niet bepaald.
Het eerste album met Fortune "Switch"deed ook weinig tot niks en wie ten tijde van "Kick" zou hebben voorspeld dat ze het in 2012 als band met het voorprogramma van "Matchbox 20" moesten doen zou waarschijnlijk voor gek worden verklaard. kennelijk vonden ze dat zelf ook een beetje gortig, want nog tijdens die tour besloten ze uit elkaar te gaan zonder hem af te maken..
Hoewel ze in Australië al in 1979 al hun eerste successen boekten met een meer hard-rock achtig repertoire, zou het bij ons tot 1984 duren voor ze hun eerste van 10 top-40 hits scoorden.
En vandaag gaan we terug naar die hit.
1590 INXS - Original Sin
[1984 #aw4 #hp29]
Wat veel mensen zich niet realiseren is dat de band na twee enorme flops in Australië inmiddels was terecht gekomen in de Café en clubscene. Na zijn dood ging het van kwaad tot erger. De marketingmachine van CBS besloot dat het een goed idee zou zijn om een reality televisieshow uit te brengen waarvan de winnaar de nieuwe zanger van INXS zou worden. Dat werd uiteindelijk de Canadees Jason Dean Fortune. Dat hielp ook niet bepaald.
Het eerste album met Fortune "Switch"deed ook weinig tot niks en wie ten tijde van "Kick" zou hebben voorspeld dat ze het in 2012 als band met het voorprogramma van "Matchbox 20" moesten doen zou waarschijnlijk voor gek worden verklaard. kennelijk vonden ze dat zelf ook een beetje gortig, want nog tijdens die tour besloten ze uit elkaar te gaan zonder hem af te maken..
Hoewel ze in Australië al in 1979 al hun eerste successen boekten met een meer hard-rock achtig repertoire, zou het bij ons tot 1984 duren voor ze hun eerste van 10 top-40 hits scoorden.
En vandaag gaan we terug naar die hit.
1590 INXS - Original Sin
[1984 #aw4 #hp29]
0
geplaatst: 3 januari 2024, 09:05 uur
8
+1 voor die drumbreak tegen het einde, blijf ik prachtig vinden
+1 voor die drumbreak tegen het einde, blijf ik prachtig vinden
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.