MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

wavanbuuren
8,2

wavanbuuren schreef:
Toe Michael Hutchence in 1997 het leven liet na een iets te enthousiast potje wurgsex,

Bijzonder dat dat broodje-aap-verhaal van z'n rancuneuze ex blijkbaar nog steeds de ronde doet na bijna 27 jaar.

On 6 February 1998, after an autopsy and coronial inquest, New South Wales State Coroner, Derrick Hand, presented his report. The report ruled that Hutchence's death was suicide while depressed and under the influence of alcohol and other drugs. "An analysis report of Hutchence's blood [indicated] the presence of alcohol, cocaine, Prozac and prescription drugs." In producing his coroner's report, Hand had specifically considered the suggestions of accidental death (coupled with the fact that Hutchence left no suicide note), but had discounted them based on substantial evidence presented to the contrary. In a 1999 interview on 60 Minutes (and in a documentary film on Channel 4), Yates claimed that Hutchence's death might have resulted from autoerotic asphyxiation; this claim contradicted her previous statements to police investigators and the coroner.

Michael Hutchence - Wikipedia - en.wikipedia.org

wavanbuuren
GrafGantz schreef:
(quote)

Bijzonder dat dat broodje-aap-verhaal van z'n rancuneuze ex blijkbaar nog steeds de ronde doet na bijna 27 jaar.

(quote)

Michael Hutchence - Wikipedia - en.wikipedia.org

Oké, bedankt voor de weerlegging. Ik zal me bij de volgende inzending van INXS van dergelijke uitspraken onthouden. Mijn welgemeende excuses aan Michael Hutchence.

INXS - Original Sin : 6,5

INXS 7,2

wavanbuuren
Een ontroerende vorm van eensgezindheid op het forum als het INXS aangaat.
23 stemmers brengen Michael en de zijnen naar een 7,8435.

Dat is bijna twee tienden beter dan het eerder beoordeelde "Suicide Blonde" en hiermee sluipen ze nog net de top 100 binnen.

7,5 voor INXS. Ik vind Suicide Blonde wel veel beter, een all-time favourite. Die zou een 9,5 krijgen.

wavanbuuren
Toen Doe Maar uit elkaar was, waren bij ons op de lagere school Wham! en Duran Duran waarschijnlijk de meest populaire popgroepen onder de meisjes. Als jongen kon je Duran Duran ook prima goed vinden, maar Wham! goed vinden, dat was "not done".
Je moest bijna wel een hekel aan George Michael hebben, maar ergens in mijn achterhoofd vond ik de nummers van Wham! heus niet zo slecht als ik wilde toegeven.

Maar in 1987 veranderde alles. George kwam met zijn solo album "Faith" en plotseling was hij stoer en cool. Ik heb het album grijs gedraaid en ben later het (met name vroege) werk van Wham! serieus gaan waarderen. Nog weer later ben ik me gaan realiseren dat George Michael eigenlijk een fantastische zanger was. En zijn dood heb ik beleefd als een shock (alleen Bowie raakte me meer).

Tot zover mijn weinig interessante gemijmer. Wij hebben George Michael als solo zanger hier pas 1x beoordeeld. Hoog tijd om daar verandering in te brengen gezien zijn 27 Top-40 hits.

1591 George Michael - Freedom!

[1990 #aw6 #hp8]

Heet het nummer niet Freedom '90?

Fantastisch nummer overigens.

9

9

Heerlijk inderdaad, Listen Without Prejudice en Older zijn in mijn boekje twee van de beste popplaten van de 90s.

wavanbuuren
Arrie schreef:
Heet het nummer niet Freedom '90?

Fantastisch nummer overigens.

9

Zo heet het zeker, maar ik hou voor de namen en titels altijd de officiele Top-40 site aan, een soort van authistische vorm van consequentie.
Daar staat ie zonder 90.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:00 uur

geplaatst: vandaag om 16:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.