Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
1
geplaatst: 8 januari 2024, 18:53 uur
Even wat cijfers opkrikken (de meeste dan..)
Faithless 8
INXS 9,5
George Michael 9
Dan Hartman 8,5
Neil Diamond 7
T-Spoon 5
V Boys 8
Faithless 8
INXS 9,5
George Michael 9
Dan Hartman 8,5
Neil Diamond 7
T-Spoon 5
V Boys 8
1
geplaatst: 8 januari 2024, 19:05 uur
wavanbuuren schreef:
Zoals gezegd kan ik na 37 jaar nog steeds lachen om de cominatie van het liedje, het clipje en de cynische gezichtsuitdrukkingen bij het uitbraken van cliché's. Dat is best knap.
Die nostalgische combi ligt mij meestal ook wel m.b.t. Harry & Henk. "Ergste" moet nog komen: het begin kon ik nog vrijwel letterlijk meezingen.Zoals gezegd kan ik na 37 jaar nog steeds lachen om de cominatie van het liedje, het clipje en de cynische gezichtsuitdrukkingen bij het uitbraken van cliché's. Dat is best knap.
7,6
En dan hebben we de poef nog niet eens gehad.
0
geplaatst: 8 januari 2024, 22:18 uur
0
wavanbuuren
geplaatst: 9 januari 2024, 08:40 uur
We nemen onszelf en de wereld nog steeds vrij serieus.
5,8272 Voor Henk & Harry na 22 stemmen.
5,8272 Voor Henk & Harry na 22 stemmen.
1
wavanbuuren
geplaatst: 9 januari 2024, 08:56 uur
Toen Live in 1994 met het album "Throwing Copper" op de proppen kwam sloeg dat bij mij in als een bom.
Natuurlijk hadden ze drie jaar eerder al een aardig album afgeleverd, maar toen kende ik ze nog niet.
Ik vond letterlijk alles goed aan het album. Lekker veel power, goeie afwisseling in de nummers, sterke zang van Ed en een interessant artwork. De albums daarna werden steeds een stapje minder en toen de strubbelingen in de band toenamen en Ed steeds nadrukkelijker "in den Here" kwam werd het zelfs een beetje genant.
Ed en de rest van de band gingen uit elkaar, er ontstond ruzie over wie zich nog "Live" mocht noemen en wie welke nummers wel of niet "live" mocht spelen (het blijft een onhandige bandnaam).
Er ontstond in die tijd ook een soort van trend om alles wat met "Live" te maken had te bashen, af te fikken en te beoordelen met zware onvoldoendes. En dat vind ik eigenlijk onterecht als je het over de beginperiode hebt. Throwing Copper behoort voor mij nog altijd tot de hoogtepunten van de jaren '90.
Eigenlijk had ik "Lightning Crashes" willen kiezen, maar ik kwam er vanmorgen pas achter dat dat nummer in de tipparade is blijven steken. Ik snap dat er mensen zijn die het een gigantische draak vinden, maar dat het de top-40 niet haalde vind ik eigenlijk best gek.
Gelukkig is er een goed alternatief.
1596 Live - I alnone
[1995 #aw5 #hp22]
Natuurlijk hadden ze drie jaar eerder al een aardig album afgeleverd, maar toen kende ik ze nog niet.
Ik vond letterlijk alles goed aan het album. Lekker veel power, goeie afwisseling in de nummers, sterke zang van Ed en een interessant artwork. De albums daarna werden steeds een stapje minder en toen de strubbelingen in de band toenamen en Ed steeds nadrukkelijker "in den Here" kwam werd het zelfs een beetje genant.
Ed en de rest van de band gingen uit elkaar, er ontstond ruzie over wie zich nog "Live" mocht noemen en wie welke nummers wel of niet "live" mocht spelen (het blijft een onhandige bandnaam).
Er ontstond in die tijd ook een soort van trend om alles wat met "Live" te maken had te bashen, af te fikken en te beoordelen met zware onvoldoendes. En dat vind ik eigenlijk onterecht als je het over de beginperiode hebt. Throwing Copper behoort voor mij nog altijd tot de hoogtepunten van de jaren '90.
Eigenlijk had ik "Lightning Crashes" willen kiezen, maar ik kwam er vanmorgen pas achter dat dat nummer in de tipparade is blijven steken. Ik snap dat er mensen zijn die het een gigantische draak vinden, maar dat het de top-40 niet haalde vind ik eigenlijk best gek.
Gelukkig is er een goed alternatief.
1596 Live - I alnone
[1995 #aw5 #hp22]
0
geplaatst: 9 januari 2024, 09:42 uur
8
Throwing Copper en de opvolger vind ik nog prima, nadien ging het bergafwaarts.
Throwing Copper en de opvolger vind ik nog prima, nadien ging het bergafwaarts.
0
geplaatst: 9 januari 2024, 12:57 uur
8
Maar bijna alle non-singles op het album zijn beter.
Topalbum!
Maar bijna alle non-singles op het album zijn beter.
Topalbum!
0
geplaatst: 9 januari 2024, 13:15 uur
Neil Diamond-Sweet Caroline 6
T-Spoon-No time 2 waste 7,5 (1 van hun leukere naast A part of my life)
V-Boys-Koud he 6,8 (klinkt ook Goede Doel achtig met die dames op de achtergrond)
Live-I alone 4
T-Spoon-No time 2 waste 7,5 (1 van hun leukere naast A part of my life)
V-Boys-Koud he 6,8 (klinkt ook Goede Doel achtig met die dames op de achtergrond)
Live-I alone 4
0
geplaatst: 9 januari 2024, 14:15 uur
7,5
Lightning Crashes en Selling the Drama hadden een 9 gekregen, die vind ik nog veel beter. Deze is ook wel mooi, goed album. Fuck de haters!
Lightning Crashes en Selling the Drama hadden een 9 gekregen, die vind ik nog veel beter. Deze is ook wel mooi, goed album. Fuck de haters!
0
wavanbuuren
geplaatst: 9 januari 2024, 14:45 uur
Daar ben ik het van harte mee eens. Mijn favoriet is de fantastische opener.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.