Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 3 februari 2024, 19:50 uur
Honderd keer liever een ouwe Muse dan een willekeurige Keane.
8,3
8,3
4
geplaatst: 3 februari 2024, 22:56 uur
vigil schreef:
2 weken op 40, ik ben benieuwd of dat nog vaker is voorgekomen!
2 weken op 40, ik ben benieuwd of dat nog vaker is voorgekomen!
Jawel, ook Baby's Got a Temper van The Prodigy had enkel 2 weken op 40.
Video van India.Arie vertoefde zelfs drie weken op 40 en kwam nooit hoger.
0
geplaatst: 3 februari 2024, 23:16 uur
Arrie schreef:
(quote)
Kijk, dat is goed info!
3 wkn op 40, haha geweldig. Prima nummer had 'm hoger ingeschat maar goed met deze 3 punten val je meer op dan met een 34ste 0f 29ste plek

1
geplaatst: 4 februari 2024, 04:29 uur
Knights of Cydonia zou een 10 krijgen. Bliss is het nummer waarmee ik Muse leerde kennen, dit kwam voortdurend op JIMtv en bovenal TMF voorbij, zowel de sound als de clip fascineerden. Ik zapte van de ene naar de andere zender om het hopelijk nog eens tegen te komen.
9.8
9.8
0
wavanbuuren
geplaatst: 5 februari 2024, 08:45 uur
Keane scoort een 6,338 na 25 stemmen
Muse 7,3729 na 24 stemmen.
Daarmee scoort ie inderdaad een stuk beter dan de nummers die we al hadden gehad.
Muse 7,3729 na 24 stemmen.
Daarmee scoort ie inderdaad een stuk beter dan de nummers die we al hadden gehad.
0
wavanbuuren
geplaatst: 5 februari 2024, 08:54 uur
Jullie hebben al gemerkt dat het me weer is overkomen: Een slecht gepland wekend (maar wel leuk en te kort). Vandaag dus weer een double-header. En ook hier een mini thema, want het zijn twee formaties die we maar één keer tegenkomen in de top-40 en dus ook op dit topic (al kan er in deze gevallen theoretisch nog eens een hit volgen).
De eerste is een indiepop bandje van de drie broers en zus Sierota.
Ze werden opgericht in 2009 en scoorden in 2014 hun enige hit.
In 2016 verliet een van de broers, Jamie, de band.
Ze werden in hun jeugd beïnvloed door bands als Flledwood Mac, U2, Echo & the Bunnyman en the Smiths, dus vandaar de logische bandnaam Echosmith. Voorwaar geen kleine schoenen om te vullen voor liefhebbeners van deze site.
1622 Echosmith - Cool Kids
[2014 #aw23 #hp10]
De eerste is een indiepop bandje van de drie broers en zus Sierota.
Ze werden opgericht in 2009 en scoorden in 2014 hun enige hit.
In 2016 verliet een van de broers, Jamie, de band.
Ze werden in hun jeugd beïnvloed door bands als Flledwood Mac, U2, Echo & the Bunnyman en the Smiths, dus vandaar de logische bandnaam Echosmith. Voorwaar geen kleine schoenen om te vullen voor liefhebbeners van deze site.
1622 Echosmith - Cool Kids
[2014 #aw23 #hp10]
0
wavanbuuren
geplaatst: 5 februari 2024, 09:02 uur
En het tweede nummer van vandaag is een verkapt verzoekje vanuit een ander topic op deze site.
Ook hier een indiepop formatie, vrouwenstem en net zoals Echomith uit de omgeving van Los Angeles. Een redelijke mate van overlap dus, wat best toevallig is aangezien in Echosmith al klaar had staan en daarna dit verzoekje kwam.
De dames doen het samen met Calvin Harris en die is met niet minder dan 27 top-40 hits een klein stukje meer succesvol.
1623 Calvin harris ft Haim - Pray To God
[2015 #aw7 #hp25]
Ook hier een indiepop formatie, vrouwenstem en net zoals Echomith uit de omgeving van Los Angeles. Een redelijke mate van overlap dus, wat best toevallig is aangezien in Echosmith al klaar had staan en daarna dit verzoekje kwam.
De dames doen het samen met Calvin Harris en die is met niet minder dan 27 top-40 hits een klein stukje meer succesvol.
1623 Calvin harris ft Haim - Pray To God
[2015 #aw7 #hp25]
0
geplaatst: 5 februari 2024, 09:22 uur
Echosmith - Cool Kids: 8,2
Calvin Harris ft Haim - Pray To God: 6,8
Calvin Harris ft Haim - Pray To God: 6,8
1
geplaatst: 5 februari 2024, 10:47 uur
Echosmith: nu ben ik bepaald geen diehard hardcore liefhebber van U2, Echo & the Bunnyman en the Smiths, maar ik hoor maar weinig invloeden van die bands terug in dit nogal laffe popmoppie. Hooguit lichte overeenkomsten met de allercommercieelste deuntjes van Flledwood Mac uit mid jaren 80 en de zoutelooste zacht-gekookte-eitjes van U2. Als dit indie is, dan ben ik een gabber.
4,8
Calvin Harris: toevallig ook geluisterd in dat andere topic. Sterke zangeressen, jammer dat het zo gruwelijk gladgestreken is. Calvin out, HAIM in. The babes need guitars, not computers.
6
4,8
Calvin Harris: toevallig ook geluisterd in dat andere topic. Sterke zangeressen, jammer dat het zo gruwelijk gladgestreken is. Calvin out, HAIM in. The babes need guitars, not computers.
6
0
geplaatst: 5 februari 2024, 12:14 uur
Echosmith is misschien een beetje een guilty pleasure: 7,3
Calvin Harris is dat niet bepaald: 5
Calvin Harris is dat niet bepaald: 5
0
geplaatst: 5 februari 2024, 15:31 uur
Echosmith-Cool kids 4
Calvin Harris ft. HAIM-Pray to God 7,6
Calvin Harris ft. HAIM-Pray to God 7,6
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.