MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
EvilDrSmith schreef:

Calvin Harris: toevallig ook geluisterd in dat andere topic. Sterke zangeressen, jammer dat het zo gruwelijk gladgestreken is. Calvin out, HAIM in. The babes need guitars, not computers.
6

Ik kon je bericht goed begrijpen maar de laatste zin vond ik dan toch erg jammer (en rockistisch). Er zijn zoveel toffe 'babes' met computers (elektronische muziek). Waarom komen we nu weer uit bij 'gitaren over computers'?

1623 Calvin harris ft Haim - Pray To God: 6,5
1622 Echosmith - Cool Kids: 5

EvilDrSmith schreef:
Calvin Harris: toevallig ook geluisterd in dat andere topic. Sterke zangeressen, jammer dat het zo gruwelijk gladgestreken is. Calvin out, HAIM in. The babes need guitars, not computers.
6
Arrie schreef:
Ik kon je bericht goed begrijpen maar de laatste zin vond ik dan toch erg jammer (en rockistisch). Er zijn zoveel toffe 'babes' met computers (elektronische muziek). Waarom komen we nu weer uit bij 'gitaren over computers'?
Ik ben een rockert, jeweettoch? Niets rockistisch is mij vreemd. Maar dank voor het woord, ik neem 'em meteen mee in mijn vocabulaire.
Die quote bekt natuurlijk lekker (makkelijk), maar een Aphex Twin-twist, Latinlink, jazzlik of seriële Stockhausendraai had zeker ook gemogen hoor. Zolang het maar smoel en identiteit heeft, niet van die aalgladde en gezichtsloze synthsmurrie. Ze zijn veel te goed voor die Calvin-k(n)ul..

Echosmith - Cool Kids: 7,2
Calvin Harris feat. Haim - Pray To God: 6,5

Echosmith - 8
Calvin Harris & Haim - 6

Echosmith: 6
Calvin Harris & Haim: 6,5

Muse - toen waren ze nog wel acceptabel idd: 7,2
Echosmith - zeiknummer: 3
Calvin & Haim - minder plat dan gewend van Harris, nog steeds niet echt verheffend: 5,7

Echosmith - Cool Kids: 4,5
Aan die legendarische bands als U2, The Smiths en Echo & the Bunnymen kunnen ze niet tippen.

Calvin Harris ft Haim - Pray To God: 6
Niet onaardig maar wat overgeproduceerd.

Echosmith - Cool Kids : 4,5

Calvin harris ft Haim - Pray To God : 4

Echo een 6.7

Calvin een 6

Echosmith: 6 doorsnee popnummertje

Calvin Harris: 8,5 een prima maar helaas onderschatte pophit

wavanbuuren
Echosmith wint de Californian Indie bitchfight, maar ook weer niet afgetekend.

Beiden halen 23 stemmen. Echosmith 6,237 en Calvin & HAIM 5,9435

Sowieso is Calvin Harris overduidelijk een artiest die we niet moeten op dit forum.

wavanbuuren
Tijd om weer terug te gaan naar de oertijd. Naar de basis.
The Beach Boys staan met twee nummers in onze lijst en ook gewoon twee keer in "onze" Top-40.
Tijd om er nog een notering aan vast te plakken.

En dan ook maar meteen de best verkochte Beach Boys single ooit.

De eerste delen van de tekst van het nummer van vandaag duiken op in 1917 in een roman van Richard le Gallienne - "Pieces of Eight". En de eerste muzikale verwijzing volgt in 1935 door The Cleveland Simmons Group die het nummer "Histle Up The John B Sail" op plaat zetten.
En in het zelfde jaar volgde The Weavers met "Wreck of the John B"

In 1959 nam Johnny Cash het nummer op onder naam "I Want To Go Home" en dan zijn we ook tekstueel natuurlijk dichtbij.

In 1966 stond het nummer 4 weken op nummer 1 en het heeft in alle edities van de Top2000 gestaan.
In 2001 bereikte het de hoogste notering met een 174ste plek. Maar de afgelopen 20 jaar zakte ie gestaag met plekje 1750 als voorlopige dieptepunt in het afgelopen jaar.

1624 The Beach Boys - Sloop John B

[1966 #aw20 #hp1]

wavanbuuren
Ik weet dat ik vloek in de kerk, maar voor mij zijn The Beach Boys altijd een tikkie overroepen.
Dit vind ik wel een van hun beteren 7,6

7,5

Dit weekend deze nog gezongen met de spionkop nadat m'n favoriete voetbalploeg op een awayday een wanprestatie afleverde.

8,3

Mijn favoriete Beach Boys nummer

wavanbuuren schreef:
Ik weet dat ik vloek in de kerk, maar voor mij zijn The Beach Boys altijd een tikkie overroepen.
Ik vloek lekker mee. Tot 1966 stelde hun muziek geen ene reet voor: beetje simpel zingen over chickies, surfen, autorijden, zon en zee. Nou nou, big deal. Op zijn tijd best leuk en gezellig, maar zelfs BZN en zeker Zangeres Zonder Naam hebben diepere lagen. Wat dat betreft was het precies net als met de Beatles: ze konden mooi zingen, maar ook zij werden vanaf ca. 1966 artistiek pas interessant.
Wel een iconische cover van deze versie die ik allebei goed kan hebben.
8

Echosmith 7,2
Calvin Harris 5
Beach Boys 7,6

wavanbuuren schreef:
Dit vind ik wel een van hun beteren

Nee hoor, helemaal mee eens.

7,6

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:21 uur

geplaatst: vandaag om 03:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.