Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 14 februari 2024, 22:31 uur
Prachtig nummer, hoewel ik de live uitvoering nog mooier vind.
9
9
0
wavanbuuren
geplaatst: 15 februari 2024, 08:25 uur
Ik had goeie verwachtingen van polo, maar zoveel beoordelingen in de "8-range" is toch wel ongezien op dit topic denk ik. Een mooie 7,94310 na 29 stemmen. Goed voor een 71ste plek voor "Max".
0
wavanbuuren
geplaatst: 15 februari 2024, 08:39 uur
Ook "De Earring" hebben we nog maar één keer gehad in dit topic.
En dat ondanks hun 47 top-40 noteringen. Daarmee staan ze op de 6e plek in de lijst met meeste top-40 hits en op de 14e plek in de gewogen lijst.
Ongeacht wat je van ze vindt durf ik te beweren dat de mannen misschien wel de Nederlandse act zijn met de meeste internationale allure voordat DJ's hun intrede deden als exportproduct.
Het nummer van vandaag is geschreven door George Kooymans. Voor de single uitgave werd het nummer vanwege de lengte opgedeeld in twee delen. Deel I voor de A-kant en deel II voor de B-kant.
De clip werd op genomen op het dak van het Amsterdamse Hilton hotel. In de clip bespeelt Barry Hay de saxofoon, maar op de plaat is dat de legendarische Bertus Borgers.
In de top 2000 heeft het nummer gek genoeg alleen de eerste editie niet gehaald, om daarna elk jaar in de lijst te worden opgenomen. In de afgelopen editie op nummer 1021.
Hoog tijd voor de tweede worp in onze lijst.
1633 Golden Earring - She Flies On Strange Wings
[1971 #aw11 #hp4]
En dat ondanks hun 47 top-40 noteringen. Daarmee staan ze op de 6e plek in de lijst met meeste top-40 hits en op de 14e plek in de gewogen lijst.
Ongeacht wat je van ze vindt durf ik te beweren dat de mannen misschien wel de Nederlandse act zijn met de meeste internationale allure voordat DJ's hun intrede deden als exportproduct.
Het nummer van vandaag is geschreven door George Kooymans. Voor de single uitgave werd het nummer vanwege de lengte opgedeeld in twee delen. Deel I voor de A-kant en deel II voor de B-kant.
De clip werd op genomen op het dak van het Amsterdamse Hilton hotel. In de clip bespeelt Barry Hay de saxofoon, maar op de plaat is dat de legendarische Bertus Borgers.
In de top 2000 heeft het nummer gek genoeg alleen de eerste editie niet gehaald, om daarna elk jaar in de lijst te worden opgenomen. In de afgelopen editie op nummer 1021.
Hoog tijd voor de tweede worp in onze lijst.
1633 Golden Earring - She Flies On Strange Wings
[1971 #aw11 #hp4]
0
wavanbuuren
geplaatst: 15 februari 2024, 08:44 uur
Veel beter dan Radar Love in mijn bescheiden optiek.
(al moeten we die eigenlijk ook wel een keer doen)
8,8
(al moeten we die eigenlijk ook wel een keer doen)
8,8
1
geplaatst: 15 februari 2024, 14:37 uur
Magistraal. Samen met albumnummers als "I'm going to send my pigeons to the sky", "From Heaven From Hell", "Vanilla Queen" en "Song of a devil's servant" ("Eight Miles High"-versie!) het allerbeste wat ze hebben gemaakt. Teringjantje, wat was de Earring toch een fenomenale gave (hard)rockband in de early 70s.
10 met een griffel.
10 met een griffel.
0
geplaatst: 15 februari 2024, 16:09 uur
8.4
Radar love schat ik juist net wat hoger in. Wel beter dan Back Home.
Radar love schat ik juist net wat hoger in. Wel beter dan Back Home.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.