MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

The Box Tops - The letter : 7

wavanbuuren
Een korte "wow" kon ik toch niet onderdrukken vanmorgen.
Ik had wel verwacht dat The Box Tops op een aantal ruime voldoendes zou mogen rekenen, maar dat ze de top-100 zouden aanvallen zag ik dan weer niet aankomen.

7,9981 na 26 stemmen. Goed voor een voorlopige 61ste plek.

wavanbuuren
We hebben een vrij behoorlijke streak te pakken en ik denk dat we daar vandaag nog mee doorgaan eerlijk gezegd. Vanaf maandag gaan we weer volstrekt random door de geschiedenis, dus dan kunnen jullie vast weer wat frustratie en zware onvoldoendes kwijt

Maar eerst gaan we luisteren naar een man met vele gezichten en net zoveel artiestennamen.
Er is natuurlijk maar één "Kameleon van de Popmuziek" maar "His Royal Badness" bevindt zich ook wel ergens op dat pad. Al dat gedoe met die namen dat hoefde niet zo van me, maar ik denk dat vriend en vijand het wel eens zijn over zijn vakmanschap en veelzijdigheid.

Geheel toepasselijk heeft hij 40 top-40 hits op zijn naam staan en daarmee staat hij 48ste in de gewogen lijst allertijden. Wij gaan luisteren naar zijn eerste top-10 hit en mijn persoonlijke favoriet. En een nummer wat je niet op de radio moet luisteren, want daar draaien ze steevast de korte versie, maar dan moet het beste eigenlijk nog komen.

Het verhaal wil dat het nummer eerst een nadrukkelijke baslijn kende en dat Prince het nummer wilde afkeuren. Toen hij beloot de baslijn te skippen, raakte hij enthousiast en werd het als allerlaatste nummer toegevoegd aan het album "Purple Rain"

Bij billboard was het zijn eerste nummer-1 hit en het was de best verkochte single van 1984 in de VS.

1640 Prince - When Doves Cry

[1984 #aw12 #hp5]

10 Meesterwerk, klaar

10 Eens met Arthur

wavanbuuren
Toen ik als jongetje de film "Purple Rain" op tv zag en de borsten van Apollonia mocht aanschouwen, toen was mijn pubertijd definitief begonnen.
De film stelde uiteindelijk weinig voor, maar dat geldt niet voor dit nummer.

9,5

wavanbuuren
Rectificatie:

Dankzij een oplettende user (thanks 50tracks) kwam ik er achter dat ik een foutje heb gemaakt bij de Box Tops.

Het juiste gemiddelde is 8,0589 na 28 stemmen. Daarmee komen ze zelfs op de voorlopige 48ste plek.
De "wow" van vanmorgen blijft wel staan.

9,3

De albumversie had een 9,7 gescoord. We stemmen toch op de singleversie hé wavanbuuren?

9,9

Omdat hij betere heeft

Inhaal

Fish 5,5
Eminem & Dido 4 (waarom die hysterische hoge cijfers, Dido SUCKS)
The Box Tops - The letter 8
Prince-When doves cry 9

Prince - When Doves Cry : 9,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:10 uur

geplaatst: vandaag om 01:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.