MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

wavanbuuren
Johnny Marr schreef:
9,3

De albumversie had een 9,7 gescoord. We stemmen toch op de singleversie hé wavanbuuren?

Dat is het meest grijze gebied van dit spelletje, waarde Johnny.

wavanbuuren
Twee late krappe voldoendes doen Prince afhaken in de strijd om de absolute nummer 1 positie.
Desondanks 8,6093 na 27 stemmen.

Prince split de Beatles en de Stones en nestelt zich opde 4e plek in onze lijst.

wavanbuuren
Na dergelijke spanning is het natuurlijk altijd weer even afkicken.

En dat doen we met een liedje wat ik al in mijn achterhoofd had en wat geïnspireerd door de 10's knock-out nu voorbij gaat komen. En daarvoor gaan we maar weer eens naar Zweden.

De zusters Söderberg begonnen op zeer jonge leeftijd met het schrijven van muziek.
in 2007 brachten ze hun eerste EP uit en twee albums later, in 2014, speelden ze voor het eerst op Lowlands.
Maar de echte bekendheid buiten Zweden kwam, zoals zo vaak, nadat ze opdoken in een reclame, die van de Renault Kadjar. In 2017 stonden ze opnieuw in Biddinghuize waar ze een deel van hun set samen speelden met Mumford & Sons.

Ik hoop dat jullie het liedje leuker vinden dan ik de auto. Want Fransen kunnen natuurlijk geen auto's maken (nu maar hopen dat ik geen stemmers op de tenen trap) . Normaal gesproken kunnen Zweden wel muziek maken.

Ook hier een vrij uitzonderlijk verloop in de top-40 want ze bivakkeerden maarliefst zeven weken lang tussen plekje 33 en 39 om daarna te verdwijnen.

1641 First Aid Kit - My Silver Lining

[2015 #aw7 #hp33]

wavanbuuren
7.5

Prachtig! Ook hier ...

9,5

wavanbuuren schreef:
Ik hoop dat jullie het liedje leuker vinden dan ik de auto. Want Fransen kunnen natuurlijk geen auto's maken (nu maar hopen dat ik geen stemmers op de tenen trap).

Deze Clio-rijder is het daar eigenlijk wel mee eens

7.3

wavanbuuren schreef:
Ik hoop dat jullie het liedje leuker vinden dan ik de auto. Want Fransen kunnen natuurlijk geen auto's maken (nu maar hopen dat ik geen stemmers op de tenen trap) . Normaal gesproken kunnen Zweden wel muziek maken.

Ik heb 4x in mijn leven de wegenwacht moeten bellen vanwege autopech, en alle 4 de keren was dat in een Renault. Zelf heb ik nooit een Renault gereden...

First Aid Kit: prima middle-of-the-road pop

6,8

6 leuke band, redelijk vervelend nummer

Oh, maar dit liedje ken ik. Een van die lichtpuntjes in de hitlijst in de 21e eeuw, want blijkbaar heeft het dus de hitlijst gehaald. Was zeker in de tijd dat folkpop werd getolereerd in de hitparade? Vraag alleen niet hoe: zeven weken lang en toch maar een 33e plaats? Er zijn nummer 1-hits geweest die minder lang in de Top 40 staan.
[even mijn eigen opmerking factchecken... en ja hoor, zelfs daar is een Top 5-overzichtje van]

Ik zie nu dat ik zelfs twee cd's heb van deze band. Misschien toch maar eens draaien dan.
8

Prima geschikt als achtergrondmuziek .. 30 seconden of zo is wel genoeg : 5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:21 uur

geplaatst: vandaag om 23:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.