Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
wavanbuuren
geplaatst: 27 februari 2024, 08:34 uur
Geen enkele voldoende voor Joel.
En bj dit soort nummers zijn er altijd een paar vaste stemmers die het niet eens de moeite vinden om er woorden aan vuil te maken.
Na een periode van 28-31 stemmen, deze keer niet meer dan 20 en een schamele 3,98
de onderste 100 is zijn deel.
En bj dit soort nummers zijn er altijd een paar vaste stemmers die het niet eens de moeite vinden om er woorden aan vuil te maken.
Na een periode van 28-31 stemmen, deze keer niet meer dan 20 en een schamele 3,98
de onderste 100 is zijn deel.
0
wavanbuuren
geplaatst: 27 februari 2024, 08:48 uur
De dobbelstenen trekken zich daar verder niets van aan en we komen terecht in week 29 van 2015.
Daar staat een Surinaamse zanger met een roerige historie. Als oud millitair sloot hij zich tijdens de binnenlandse oorlog aan bij de rebellen van Ronnie Brunswijk. En toen Brunswijk en Bouterse eindelijk zover waren om de vredesonderhandelingen te starten werd Kennethe Bron zelfs aangewezen als een van de belangrijkste onderhandelaars.
Voorwaar geen alledaags c.v. voor een top-40 artiest dus.
Toen de onderhandelingen op een haar na geslaagd waren in 1991 vertrok hij naar Nederland om zijn artiestenbestaan weer op te pakken. Daar bracht hij nummers in het Nederlands uit, maar ook in diverse Surinaamse talen. En hij zong in de reggae band United Sounds.
En uiteindelijk zou hij ten prooi vallen aan een van de meest bijzonder cliché's die we in de hitlijsten kennen. één gigantische hit, een opvolghitje en daarna niets meer.
Wij luisteren naar die enorme rammer van een hit.
1645 kenny B - Parijs
[2015 #aw23 #hp1]
Daar staat een Surinaamse zanger met een roerige historie. Als oud millitair sloot hij zich tijdens de binnenlandse oorlog aan bij de rebellen van Ronnie Brunswijk. En toen Brunswijk en Bouterse eindelijk zover waren om de vredesonderhandelingen te starten werd Kennethe Bron zelfs aangewezen als een van de belangrijkste onderhandelaars.
Voorwaar geen alledaags c.v. voor een top-40 artiest dus.
Toen de onderhandelingen op een haar na geslaagd waren in 1991 vertrok hij naar Nederland om zijn artiestenbestaan weer op te pakken. Daar bracht hij nummers in het Nederlands uit, maar ook in diverse Surinaamse talen. En hij zong in de reggae band United Sounds.
En uiteindelijk zou hij ten prooi vallen aan een van de meest bijzonder cliché's die we in de hitlijsten kennen. één gigantische hit, een opvolghitje en daarna niets meer.
Wij luisteren naar die enorme rammer van een hit.
1645 kenny B - Parijs
[2015 #aw23 #hp1]
0
wavanbuuren
geplaatst: 27 februari 2024, 08:52 uur
Onschuldig niemendalletje, maar gelukkig ook nergens écht vervelend, ondanks de gigantische airplay destijds.
5,5
5,5
1
geplaatst: 27 februari 2024, 11:48 uur
Dit soort nikszeggende Nederlandse teksten (ok, beetje Frans) doen mij minder dan niks. Muzikaal vind ik het wel lekker, daarentegen. Zeker die funky gitaar is echt wel lekker ingespeeld.
3 voor de tekst, 8 voor de muziek.
Kom ik toch op een schamele 5.5, die ik (omdat ik in een gulle bui ben) maar naar boven afrond naar een
6 (Bofferd hoor, die Kenny)
3 voor de tekst, 8 voor de muziek.
Kom ik toch op een schamele 5.5, die ik (omdat ik in een gulle bui ben) maar naar boven afrond naar een
6 (Bofferd hoor, die Kenny)
1
geplaatst: 27 februari 2024, 17:40 uur
Ik vind vervelend nog vriendelijk uitgedrukt.
Dit nummer zit pontificaal bovenop mijn ergernispuist te wiegen, maar weigert 'em uit te knijpen.
Dan vind ik dat nummer van gister van weet-ik-veel-wie-die-kloothommel-was nog een verademing.
Ben je sarcastisch JM of meen je dat cijfer? Wauw...
2
Dit nummer zit pontificaal bovenop mijn ergernispuist te wiegen, maar weigert 'em uit te knijpen.
Dan vind ik dat nummer van gister van weet-ik-veel-wie-die-kloothommel-was nog een verademing.
Ben je sarcastisch JM of meen je dat cijfer? Wauw...
2
0
wavanbuuren
geplaatst: 28 februari 2024, 08:32 uur
En wederom een "nieuw" nummer naar de kelder. 5,0947 voor onze guerillastrijder na 19 stemmen.
0
geplaatst: 28 februari 2024, 08:47 uur
EvilDrSmith schreef:
2
2
Praat Nederlands met me, EvilDrSmith. Zelfs maar een 5 van swagboi jordidj1, dat is pas vreemd.
0
wavanbuuren
geplaatst: 28 februari 2024, 08:47 uur
Nou worden de nummers elke dag een stukje ouder deze week, dus wie weet wat er nog in het vat zit.
En vandaag komt er een zangeres uit het vat die de dobbelstenen in elk geval zien zitten. Want niet al te lang geleden kozen ze al eens een duet uit met Shakira van deze artieste.
Bovendien is ze op basis van de statistieken de op één na best scorende artiest in de historie van de door ons zo geadoreerde hitlijst. En dat allemaal na 41 hitnoteringen in de afgelopen 19 jaar.
Vandaag luisteren we naar haar 5e top 40 hit en de opvolger van, misschien wel haar aller bekendste, "Umbrella"
De songwriting credits gaan overigens naar Summer, Hook, Morris en Gilbert, ook wel bekend onder de naam "New order" dus die pakten nog een mooi graantje mee van de Hype die ontstond rond Rihanna.
bebnieuwd of wij hier toch iets van een New-Wave vibe van mee krijgen.
1646 Rihanna - Shut Up And Drive
[2007 #aw12 #hp5]
En vandaag komt er een zangeres uit het vat die de dobbelstenen in elk geval zien zitten. Want niet al te lang geleden kozen ze al eens een duet uit met Shakira van deze artieste.
Bovendien is ze op basis van de statistieken de op één na best scorende artiest in de historie van de door ons zo geadoreerde hitlijst. En dat allemaal na 41 hitnoteringen in de afgelopen 19 jaar.
Vandaag luisteren we naar haar 5e top 40 hit en de opvolger van, misschien wel haar aller bekendste, "Umbrella"
De songwriting credits gaan overigens naar Summer, Hook, Morris en Gilbert, ook wel bekend onder de naam "New order" dus die pakten nog een mooi graantje mee van de Hype die ontstond rond Rihanna.
bebnieuwd of wij hier toch iets van een New-Wave vibe van mee krijgen.
1646 Rihanna - Shut Up And Drive
[2007 #aw12 #hp5]
0
geplaatst: 28 februari 2024, 08:58 uur
6,5 de beste Rihanna-hits moeten duidelijk nog komen. Desalniettemin best een ok nummertje, dit
0
geplaatst: 28 februari 2024, 09:00 uur
Ja man, echt lekker. Eén van haar beste/betere. Ben groot fan.
En nooit gelet op die Blue Monday sample, wat cool!
8,6
Absoluut oneensch met ArthurDZ dus!
En nooit gelet op die Blue Monday sample, wat cool!
8,6
Absoluut oneensch met ArthurDZ dus!
1
wavanbuuren
geplaatst: 28 februari 2024, 09:11 uur
Ik heb het even laten bezinken, maar ik vind het best een lekker nummer.
Heb me dat destijds nooit zo gerealiseerd eigenlijk.....
7,5
Heb me dat destijds nooit zo gerealiseerd eigenlijk.....
7,5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.