MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Lykke Li: 7,8
Triggerfinger: 8,1

De remix van The Magician had een 8,9 gescoord.

Lykke Li - I Follow Rivers : 4

Triggerfinger - I Follow Rivers : 6

wavanbuuren
JoaMuse schreef:
(quote)
Titel van de YouTubevideo niet geloven, deze clip is de remix van The Magician en niet het origineel.

Ik twijfelde al eerlijk gezegd.
Mijn excuus en dank voor de aanvulling.

wavanbuuren
JoaMuse schreef:
Lykke Li: 8,7
Triggerfinger: 7,5

(quote)
Ja vocaal is er eigenlijk niks gewijzigd in die remix en voor de rest ook niks spectaculair. Zwakjes dus qua creativiteit en originaliteit maar ik vind die remix wel gewoon heel lekker klinken dus ik hoor 'm desondanks minstens zo graag als het origineel haha. Gevalletje makkelijk scoren, maar ook wel in de roos schieten, wat mij betreft. Ik vraag me trouwens af wat nu eigenlijk de hitnotering van Lykke Li geweest is, het origineel of die remix. Afgaande op Wikipedia lijkt het de versie van The Magician:

"Belgian DJ/producer The Magician remixed and reworked "I Follow Rivers" in 2011, peaking at number one in Belgium, Germany, Italy, Poland, and Romania, number two in Switzerland, Austria, Ireland, and the Netherlands, and number four in France."

Dus dan is de link die wavanbuuren plaatste wel de correcte versie om te beoordelen.

Ah, wederom bedankt. Ik ga er maar even vanuit dat het de scores niet al te veel beïnvloed.

wavanbuuren
EvilDrSmith schreef:
Ja, ik lees het nu ook zojuist..
Op de Top 40-site staat ook de versie die onze ceremoniemeester heeft geplaatst.
Nou, dan gaat mijn cijfer weer terug naar een 5,7.
Volg je het nog, wavanbuuren?

Ik doe mijn uiterste best

wavanbuuren
Voor mij een 7 en een 8

wavanbuuren
De cover is kennelijk een gevalletje "Love it or hate it".
Ik zie ook wat Belgische zware onvoldoendes, wat me dan weer verbaast.

Dankzij een aantal vernietigende scores voor de cover, wint het origineel deze battle.

Beide 23 stemmen 6,5022 om 5,7804

wavanbuuren schreef:
De cover is kennelijk een gevalletje "Love it or hate it".
Ik zie ook wat Belgische zware onvoldoendes, wat me dan weer verbaast.

Ik wijzig m'n stem naar een 0,1. Grootste gedrocht ooit uitgescheten op deze aardkloot. Om agressief van te worden. Wanstaltig.

Ik ben niet bepaald een fan van Triggerfinger maar die cover vind ik niet slecht (ik ken véél slechtere covers).

wavanbuuren
Vandaag weer een voorbeeldje dat het geheugen van een oude man toch niet feilloos is.
Ik ga er prat op dat ik wel redelijk uit mijn hoofd weet te produceren uit welk jaar een nummer komt en op welke positie ie ongeveer kwam (nou ja, tot pak hem beet 2005 ofzo), maar vandaag ga ik weer eens ouderwets de mist in.

Ik zou namelijk zweren dat het nummer van vandaag een nummer 1 hit was. Maar dat klopt niet.

De band van vandaag werd opgericht in 1982 in Düsseldorf door Ralf Dörper.
het zou tot 1984 duren tot ze hun eerste single uitbrachten "Dr. Mabuse". Dat is nogal relevant, want dit nummer kwam uit op het ZZT records. Dat is van belang, want daar stond ook Frankie Goes To Holliwood onder contract. En wie liepen ze daar tegen het lijf? Juist: ene Trevor Horn. Hij legde de laatste hand aan eerder genoemde single en de opmaat naar dat ene geniale album was geboren.

Trevor Horn was nog wel betrokken bij "Secret Wish" maar toch meer op afstand. de contacten van Trevor en van Island Records (ditributeur van ZZT) zorgden er wel voor dat de bekende cessiemuzikanten uit de omgeving van Horn van stal werden gehaald en dat onze eigen Anton Corbijn bereid werd gevonden om het artwork en de videoclip voor zijn rekening te nemen.

Al bij al geen half werk voor een Duits debuut zou ik zeggen.

Er kwamen twee singles van "Secret Wish" en wij luisteren naar de bekendste.
Nog één opvallend detail: In Duitsland kwam "Duel" niet verder dan de 30ste plek in de hitlijst.

1652 Propaganda - Duel

[1985 #aw11 #hp5]

wavanbuuren
Johnny Marr schreef:
(quote)

Ik wijzig m'n stem naar een 0,1. Grootste gedrocht ooit uitgescheten op deze aardkloot. Om agressief van te worden. Wanstaltig.

Helaas is een 1 het laagste wat ik je mag aanbieden

P-Machinery vind ik fenomenaal, met deze heb ik vreemd genoeg niet zo'n klik.

6,5

wavanbuuren
Ik doe mee 8

Aanvankelijk deed me dit nummer niet bijzonder veel, maar naar mate ik steeds vaker bij diverse vrienden het hele album "Secret Wish" hoorde, wist ik ook deze single steeds beter te waarderen.

8.3

Lykke Li: 7
Triggerfinger: 5

Propaganda: 7,3

8,8!

De P: M had nog een half punt hoger gescoord maar die komt wellicht nog een keer

8,25

Ik pis weer even mijn azijn: hier vind ik dus echt niks aan.

4,5

wavanbuuren schreef:
Nog één opvallend detail: In Duitsland kwam "Duel" niet verder dan de 30ste plek in de hitlijst.

Rare jongens die Duitsers.

7,5

Heerlijk nummer!
8,5

9 zalig nummer idd!

Een van de minste nummers van het album: de typisch toegankelijke meezingsingle. Evenzogoed toch best mooi, maar verbleekt bij een aantal fantastische nummers van 'Secret Wish'.

Ik heb me verder nooit zo verdiept in de band, maar ik zie op MuMe dat ze vijf jaar later nog een studioalbum hebben uitgebracht en daarna niks meer. Twee albums (en wat EP's) die, op MuM, liefst dertien (!) verzamel cd's genereert. ZZT Records weet er wel een botervette melkkoe van te maken. Ik vermoed ende vrees dat dat met FGTH een nog beschamendere verhouding is.

7,5

Jovanotti - 7,2
Foreigner - 6,2
Hollies - 5,5
Lykke Li - 7
Triggerfinger - 2
Propaganda - 4,5

Lykke Li: 7
Triggerfinger: 4
Propaganda: 9

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:40 uur

geplaatst: vandaag om 08:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.