MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Beter dan Venus:

8

Propaganda: 7,5
Shocking Blue: 7,5

GrafGantz schreef:
(quote)

Yup, volledig mee eens

Waarom moet je mijn bericht wijzigen? Overigens brachten de jaren '80 ook heel wat leuke hits voort maar de tweede helft is het een stuk minder.

LucM schreef:
(quote)

Waarom moet je mijn bericht wijzigen?

Omdat het kan?

Blijf toch eens van z'n berichten af man. Hij stopt er veel tijd en moeite in

Shocking Blue - Send Me A Postcard : 7

wavanbuuren
We kunnen jullie discussie over de jaren 60 vs de jaren 80 wel wat meer leven inblazen.
We hebben namelijk nog een vage belofte in te lossen naar aanleiding van een eerdere discussie in dit topic.

Want vandaag krijgen we een dame waar zoveel over te vertellen is dat ik nauwelijks weet waar te beginnen.
Laat ik maar eens beginnen met het feit dat ik weer gecontronteerd ben met het besef dat ik toch niet alles weet. Ik zou zweren dat de muziekcarriére van Vanessa vooral een soort gimmick was. Maar wat schetst mijn verbazing: Tussen 1981 en 1985 heeft ze gewoon 9 top-40 hits op haar naar staan (en in 1995 nog twee).

En wie haar vanwege leeftijd vooral kent als Connie Breukhoven, of Connie Witteman, die zal nauwelijks kunnen bevatten dat Vanessa in da jaren 80 toch eigenlijk de enige échte sexbom van eigen boden was.

Haar liedjes en videoclips, haar acteerprestatie in "De Boezemvriend" , haar avonturen in de verenigde staten als "Coco". Het was allemaal best spraakmakend onder pubers als ik in een tijd dat je nog geen internet had.

Maar goed, laten wij vooral proberen haar zangkwaliteiten te beoordelen.

1654 Vanessa - Upside Down (Dizzy Does It Make Me)

[1982 #aw11 #hp2]

Weinig zangkwaliteiten wel een enigszins aanstekelijk nummer.

6,1

8

Voor mij een guilty pleasure. Alle andere singles van haar kunnen mij gestolen worden.

Wat een hoge cijfers kijken jullie allemaal op mute ofzo?

2,2

8,4 heerlijk

Dynamite en Obsession waren ook niet verkeerd

Wel haar beste (zover ik weet)

4

Uit een tijd dat je er haast zeker van kon, zijn dat het puur natuur was. Och ja, gelardeerd met een beetje jeugsentimentbonus.

7

La Di Da vind ik haar leukste

1653 Shocking Blue - Send Me A Postcard ❤️❤️❤️
Fantastisch nummer, idd beter dan 'Venus'. Staat in mijn Top 3 favo Shocking Blue-liedjes, samen met 'Never Marry A Railroad Man', 'Long And Lonesome Road', 'Shocking You' en 'Daemon Lover' (ja, zó goed vind ik Mariska & Co.). Alles klopt aan dit nummer. Drie-minuten-perfectie. Godallemachtig wat is dit toch goed, fokking hell. Robbie was genialer dan Lennon, McCartney en Wilson bij elkaar.
Een 10 natuurlijk, wat anders?

1654 Vanessa - Upside Down (Dizzy Does It Make Me)
Wat kan mij het schelen wat jullie ervan vinden: ik heb deze single ook en ik vind 'em superlollig en heerlijk catchy. Fantastisch knullige clip ook, als je daar geen kamerbrede grijns van krijgt. Leuker dan Olivia's 'Let's Get Physical'. Maarre, over haar zangkwaliteiten gesproken: ik heb ooit eens gelezen dat dit niet door Vanessa zelf was ingezongen. Kan er niks meer over vinden, waarschijnlijk een broodje aap?
Anyway, ze krijgt gewoon hupsakee een 8. Schaamteloos.
Zo, nu ga ik weer rauwe blackmetal luisteren, doei!

Foute hit uit de ouwe doos .. en inderdaad leuker dan die fitness plaat van Olijfje : 6,5

Eens met Poeha dat La Di Da haar leukste is. Wat zou die dan voor cijfer krijgen als Upside Down al een 8 krijgt.

Vanessa - Upside Down (Dizzy Does It Make Me) : 5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:30 uur

geplaatst: vandaag om 05:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.