MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

Jammer van de fade-out. Het nummer had nog wel een paar minuten door mogen gaan (en met een fatsoenlijk slot i.p.v. dat gemakzuchtig wegdraaien).
8,3

wavanbuuren
Volledig eensch met mijn bovenbuurman.
Maar ik piel wel iets van het cijfer af.

7,8

Weet niet wat ik hiermee moet. Beetje het gevoel van Arbeidsvitaminen op je roostervrije dag ..

6.3

En die kat mag gerust nog een jaar in zijn mand blijven. Sorry Al ..

8.8

Jeugdsentiment speelt zeker mee bij m'n beoordeling

Tja, dit vind ik echt niks.

3

MotR

5,5

De middle of the road opmerking begrijp ik prima. Toch heeft het nummer wel wat.

7,7

7,8

Al Stewart - On The Border : 4,5

7,1

All Saints nog een 7,5

wavanbuuren
25 users geven Al een 7,176 gemiddeld.
Een plekje bij de eerste 400 is dat vandaag de dag.

wavanbuuren
We blijven nog even in de 70's hangen.
Want de band Slade hebben we nog niet gehad.
En weinigen zullen beseffe dat die mannen ook gewoon 17 top-40 hits op zijn naam heeft staan.

In de UK had de band van voorman Noddy Holder allen al tussen 1971 en 1973 zes(!) nummer 1 hits.
3 daarvan kwamen zelfs uit het niets op de hummer-1 positie binnen.
Als dat geen succesverhaal is dan weet ik het niet meer.

Al duurde het even voordat de band haar identiteit had gevonden.
Ze begonnen in 1966 als een "modband"
In 1969 werden zo op aanraden van hun vaste producer Chas Chandler (Animals) een skaband.
Een jaar later waagden ze zich aan de blues, om uiteindelijk in 1971 hun definitieve sound te vinden in de Glamrock. Waarbij de zich vooral onderscheidden door de straattaal in hun teksten.

In Europa en dan met name in het thuisland waren ze razend populair, maar ondanks dat ze twee jaar naar de US verhuisden kregen ze daar amper een poot aan de grond.

Langzaam maar zeker raakte ze uit de gratie, totdat Ozzy Osbourne zich afmeldde voor het Reading Festival. De mannen van Slade woonden om de hoek en boden zich aan als vervanger. En een voorzichtige comeback kreeg vorm. Dat leverde ze in de VS uiteindelijk toch nog een top-20 hit op.
Midden jaren 80 ebde de belangstelling voor Slade definitief weg.

Omdat ik het te mooi weer vind voor een Kerstnummer beoordelen we vandaag:

1660 Slade - Cum On Feel The Noise

[1973 #aw8 #hp8]

wavanbuuren
Ik kan het niet laten om er fucking vrolijk van te worden op deze zonnige dag.

7,5

8,5

Ideaal om uit je dak te gaan.

De aandacht ebde niet helemaal weg want in 1991 stonden ze ineens weer in de Top 40 met een nummer waar ik een enorm zwak voor heb nl Radio Wall of Sound.

Anyways....

7,3

Slade: 8

en Al Stewart nog een 9

7,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:26 uur

geplaatst: vandaag om 21:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.