Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 12 maart 2024, 15:30 uur
1
geplaatst: 12 maart 2024, 15:42 uur
Ja, deed me niet zoveel. Maar slecht vond ik 'm zeker ook niet, dus een 6,5 vond ik wel een faire score. Pure Shores dikke 10 natuurlijk, terecht in de top 100 hier.
0
geplaatst: 12 maart 2024, 21:35 uur
Zo, deze heb ik lang niet gehoord. Wel aardig, maar hun andere hits vind ik beter.
6,7
6,7
2
geplaatst: 12 maart 2024, 23:40 uur
Joost 6,8
All Saints 6,4 (een van hun mindere en zeker niet waard om mijn username voor aan te passen )
All Saints 6,4 (een van hun mindere en zeker niet waard om mijn username voor aan te passen )
0
wavanbuuren
geplaatst: 13 maart 2024, 08:36 uur
26 inzendingen voor de heilige dames.
6,3769 gemiddeld en een plek rond de 900.
6,3769 gemiddeld en een plek rond de 900.
0
wavanbuuren
geplaatst: 13 maart 2024, 08:52 uur
Vandaag doen we weer een stapje terug naar Schotland (sorry dokter, weer geen Big Country).
In September 1945 zag Al Stewart het levenslicht in Glasgow.
Hij bracht zijn eerste album uit in 1967 en dat verkocht zo slecht dat hij linea recta op een faillisement leek af te stevenen. Zijn volgende albums deden het ietsje beter en Al bleef als muzikant in de marge net in staat om zijn hoofd boven water te houden.
Toch werd hij in het circuit wel serieus genomen, want aan zijn vijfde album, "Past, Present and Future" deden niemand minder dan Rick Wakeman en Roger Taylor mee.
Daarmee was de kentering definitief ingezet. Zijn zesde album werd gepruduceerd door Alan Parsons (die we na Trevor Horn zo ongeveer het vaakst tegenkomen in de pop historie).
Dat smaakt naar meer en het tweede Parsons album betekende de definitieve doorbraak van Al.
"The Year Of The Cat" werd een klassieker en de rest is geschiedenis.
Van dat album komen beide Top-40 singles en "Year of the Cat" stond in alle edities van de top-2000.
En geloof het of niet: In 2001 bezette het nummer zelfs de 36ste plek in de lijst!
Inmiddels staat het nummer op 689, maar het is nog nooit buiten de eerste 1000 geweest.
En toch ga ik, eigenwijs als ik ben, voor dat andere nummer. Dat overigens cijfermatig met een neuslengte wint van zijn illustere voorganger.
1659 Al Stewart - On The Border
[1977 #aw9 #hp5]
In September 1945 zag Al Stewart het levenslicht in Glasgow.
Hij bracht zijn eerste album uit in 1967 en dat verkocht zo slecht dat hij linea recta op een faillisement leek af te stevenen. Zijn volgende albums deden het ietsje beter en Al bleef als muzikant in de marge net in staat om zijn hoofd boven water te houden.
Toch werd hij in het circuit wel serieus genomen, want aan zijn vijfde album, "Past, Present and Future" deden niemand minder dan Rick Wakeman en Roger Taylor mee.
Daarmee was de kentering definitief ingezet. Zijn zesde album werd gepruduceerd door Alan Parsons (die we na Trevor Horn zo ongeveer het vaakst tegenkomen in de pop historie).
Dat smaakt naar meer en het tweede Parsons album betekende de definitieve doorbraak van Al.
"The Year Of The Cat" werd een klassieker en de rest is geschiedenis.
Van dat album komen beide Top-40 singles en "Year of the Cat" stond in alle edities van de top-2000.
En geloof het of niet: In 2001 bezette het nummer zelfs de 36ste plek in de lijst!
Inmiddels staat het nummer op 689, maar het is nog nooit buiten de eerste 1000 geweest.
En toch ga ik, eigenwijs als ik ben, voor dat andere nummer. Dat overigens cijfermatig met een neuslengte wint van zijn illustere voorganger.
1659 Al Stewart - On The Border
[1977 #aw9 #hp5]
0
wavanbuuren
geplaatst: 13 maart 2024, 08:59 uur
vigil schreef:
En nu, Karl of Eric?
En nu, Karl of Eric?
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik snap hem niet.
Nou moet je een grap natuurlijk niet uitleggen dus laat maar bij mij en mijn domheid.....
0
geplaatst: 13 maart 2024, 09:01 uur
wavanbuuren schreef:
Nou moet je een grap natuurlijk niet uitleggen dus laat maar bij mij en mijn domheid.....
(quote)
Over de doden niets dan goed dus geen grap

R.I.P. #2 - MusicMeter.nl
0
wavanbuuren
geplaatst: 13 maart 2024, 09:04 uur
Ah excuus. Nog niet meegekregen, maar had gekund, had gekund.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.