Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
2
geplaatst: 18 maart 2024, 22:25 uur
Goh, die Bas Westerweel. Dat was, na SVV-doelman Bas van Noortwijk (wie kent díé nog?) eindelijk een leuke naamgenoot en daarmee een strohalm voor mij om niet altijd maar te worden vergeleken met die bloedirritante clown, omdat mensen stelselmatig aan me vroegen: "Waar is Adriaan?"
Behalve toen ik voetbalde bij de C'tjes en de D'tjes: want ik stond rechtsvoor en rechtshalf stond... een Adriaan.
Afijn, Westerweel had ik al zeker een kwart eeuw niet meer gezien en als je nu googlet op Bas van Noortwijk, dan lijkt hij inmiddels een broer van die clown.
Het nummer had beter gezongen kunnen worden door de schrijvers: meer falsetto had het nummer wrs beter gepast, niet die geweldige powerstem van Graham. Schiet zijn doel voorbij.
5,7
Behalve toen ik voetbalde bij de C'tjes en de D'tjes: want ik stond rechtsvoor en rechtshalf stond... een Adriaan.
Afijn, Westerweel had ik al zeker een kwart eeuw niet meer gezien en als je nu googlet op Bas van Noortwijk, dan lijkt hij inmiddels een broer van die clown.
Het nummer had beter gezongen kunnen worden door de schrijvers: meer falsetto had het nummer wrs beter gepast, niet die geweldige powerstem van Graham. Schiet zijn doel voorbij.
5,7
4
geplaatst: 18 maart 2024, 23:14 uur
3
Die Bas Westerweel, dat was een sympathieke AVRO presentator en een radioheld, samen met Rick van Velthuysen op de Avro Maandag, die draaiden veel leuke dansplaatjes uit de Engelse charts die hier allemaal op hun bek gingen in de uitverkoopbak. Eerst radio luisteren na school en dan om 18.00 vakkenvullen bij de EDAH om die uitverkoop cd singles te kunnen kopen, mooie tijden.
Die Bas Westerweel, dat was een sympathieke AVRO presentator en een radioheld, samen met Rick van Velthuysen op de Avro Maandag, die draaiden veel leuke dansplaatjes uit de Engelse charts die hier allemaal op hun bek gingen in de uitverkoopbak. Eerst radio luisteren na school en dan om 18.00 vakkenvullen bij de EDAH om die uitverkoop cd singles te kunnen kopen, mooie tijden.
0
wavanbuuren
geplaatst: 19 maart 2024, 08:55 uur
Het panel zal geen traan laten dat dit de laatste Marbles was.
5,3905 na 21 stemmers.
vroeger was dus toch niet alles beter
5,3905 na 21 stemmers.
vroeger was dus toch niet alles beter

0
wavanbuuren
geplaatst: 19 maart 2024, 09:02 uur
Het toeval wil dat we slechts een klein jaar verder opschuiven 1970 in.
En daar vinden we opnieuw een derde poging in onze lijst, van de Supremes dit keer.
Het nummer stamt uit 1961 van het duo Johnny en Jacky.
Schrijven Johnny Bristol bood het nummer als cover in 1969 aan bij Motown.
Hij wilde graag dat Jr. Walker & the Allstars het nummer zouden opnemen, maar Motownbaas Berry Gordon besloot dat het beter geschikt was voor Diana en haar meiden.
1665 Diana Ross + Supremes - Someday We'll Be Together
[1970 #aw5 #hp20]
En daar vinden we opnieuw een derde poging in onze lijst, van de Supremes dit keer.
Het nummer stamt uit 1961 van het duo Johnny en Jacky.
Schrijven Johnny Bristol bood het nummer als cover in 1969 aan bij Motown.
Hij wilde graag dat Jr. Walker & the Allstars het nummer zouden opnemen, maar Motownbaas Berry Gordon besloot dat het beter geschikt was voor Diana en haar meiden.
1665 Diana Ross + Supremes - Someday We'll Be Together
[1970 #aw5 #hp20]
0
geplaatst: 19 maart 2024, 09:36 uur
8,5
Niets mis mee, soulnummer met veel charme dat naar een climax lijkt te groeien.
Geef mij toch maar de jaren '60-soul ipv die gelikte hedendaagse R&B.
Niets mis mee, soulnummer met veel charme dat naar een climax lijkt te groeien.
Geef mij toch maar de jaren '60-soul ipv die gelikte hedendaagse R&B.
0
geplaatst: 19 maart 2024, 10:28 uur
Geef mij dat ook maar, alleen hoeft dit nummer er niet per se bij. Een van de mindere nummers van de Supremes. Met net zo'n fraaie fade-out als bij The Marbles.
5,5
5,5
0
wavanbuuren
geplaatst: 19 maart 2024, 11:10 uur
Ik zou het degelijk willen noemen maar niet bijzonder.
Vocaal uitstekend maar toch een beetje kabbelend.
Twee dagen op rij de zelfde opmerking over fade-outs zou flauw zijn dus dat laat ik achterwege.
6,4
Vocaal uitstekend maar toch een beetje kabbelend.
Twee dagen op rij de zelfde opmerking over fade-outs zou flauw zijn dus dat laat ik achterwege.
6,4
1
geplaatst: 19 maart 2024, 13:04 uur
EvilDrSmith schreef:
Goh, die Bas Westerweel. Dat was, na SVV-doelman Bas van Noortwijk (wie kent díé nog?) eindelijk een leuke naamgenoot
Goh, die Bas Westerweel. Dat was, na SVV-doelman Bas van Noortwijk (wie kent díé nog?) eindelijk een leuke naamgenoot
Ik link hem eigenlijk als doelman van Sparta en dan met name aan die legendarische penaltyreeks tegen HSV.
Tegenwoordig heb je Bas Smit, over irritante clowns gesproken...
1
geplaatst: 19 maart 2024, 13:38 uur
vigil schreef:
Ik link hem eigenlijk als doelman van Sparta en dan met name aan die legendarische penaltyreeks tegen HSV.
Ik leerde zijn naam kennen toen ik begin jaren 80 voetbalplaatjes spaarde en de eerste divisie ook nog aandacht kreeg bij de publieke omroep. Dat van die penaltyreeks las ik pas gisteren (ik kon het me in ieder geval niet meer herinneren), toen ik op zijn naam googelde. Toch nog even terug gekeken, ook met legendarisch slechts 80s beeld. (Die penal van Van Gaal zat strak in de kruising!)(quote)
Die volledige naamgenoot van mij is een reden om bij Justis te informeren naar de mogelijkheden.
1
geplaatst: 19 maart 2024, 13:42 uur
EvilDrSmith schreef:
Die volledige naamgenoot van mij is een reden om bij Justis te informeren naar de mogelijkheden.
Dat begrijp ik

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.