MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

wavanbuuren
Veilig "middle of the road" voor Diana en ook nog eens weinig animo.

6,525 na 18 stemmen.

wavanbuuren
We gaan door met een toch wel opvallend plaatje.

Begin jaren 80 namen Michael Jackson en Freddie Mercury een aantal demo's op met de intentie om een duet op het legendarische "Thriller" album te zetten.
Om nogal onduidelijke redenen zijn die demo's nooit afgemaakt, dus Freddie kwam logischerwijs ook nooit op "Thriller" terecht. Er is nog wel ergens een demo versie met Freddie te vinden op youtube.

Als je je in de kringen van Michael bevindt, dan is een acceptabel alternatief natuurlijk snel gevonden. Mick Jagger werd ingevlogen, het nummer werd afgemaakt met de voltallige Jacksons + Mick en werd alsnog op single en het nieuwe Jacksons album "Victory"uitgebracht.

1666 Jacksons (lead Vocals By Michael jackson & Mick jagger) - State Of Shock

[1984 #aw8 #hp8]

Ik ga mee in de zuinigheid

6

En mooie link met de vorige entry!

Diana Ross + Supremes - Someday We'll Be Together: 5
Jacksons (lead Vocals By Michael jackson & Mick jagger) - State Of Shock: 7

Magere cijfers .. ik vind dit de beste van MJ.

Komt waarschijnlijk door de bijdrage van die andere (inmiddels bejaarde) MJ ..

9

Dat Michael en Fredje nummer is toch afgemaakt en een paar jaar geleden op de Forever verzamelaar van Queen terecht gekomen?

Anyway... in duet met Bowie was Jagger al niet veel en dit is minstens zo matig.

4,2

De zesjescultuur tiert weer welig!

6.3

Supremes 6
The jacksons 7,5

koosknook schreef:
De zesjescultuur tiert weer welig!

6

Dit vond ik vroeger heel gaaf, maar nu ik het zo terug luister is het toch wel een erg kaal, simpel en leeg nummer. Evenzogoed nog wel aardig (wellicht vanwege het sentiment), but on the border of boredom.
Dus dan toch ook maar de zesjescultuur. Wat wil je ook met het 1666e liedje in dit spelletje?
6,66

7,3

Jacksons (lead Vocals By Michael jackson & Mick jagger) - State Of Shock : 6,5

7,8

Veel beter dan het duet van Jagger met Bowie.

wavanbuuren
het had weinig gescheeld of de eindscore was op 6,66 uitgekomen, maar na 21 stemmen doen ze het met 6,681 een fractie beter dan dat.

wavanbuuren
De trouwe volgers weten het inmiddels: 90's dobbel.
We komen terecht in de laatste week van 1994 op nummer 34.
En daar staat toch wel een typisch 90's plaatje.

Hoewel ik er prat op ga dat ik zo'n beetje alles weet uit de 80's en 90's, was de naam Baby D toch een beetje weggezakt. Niet zo vreemd aangezien dit Britse rave gezelschap in de top-40 een onvervalste eendagsvlieg was. Het nummer in kwestie lijkt een lovesong, maar is in werkelijkheid een ode aan de XTC-pil.

Daarna ondernamen ze nog diverse pogingen, maakten ze een uitstapje naar drum&base, maar het mocht allemaal weinig baten. Het bleef vooral bij het uitmelken van dat ene nummer.

1667 Baby D - Let Me Be Your Fantasy

[1994 #aw7 #hp13]

wavanbuuren
Een volledig subjectieve 7 kan ik nog wel kwijt aan deze trip down memory lane.

6,6

8

Klassieker

Jackson & Mick 6,8

Baby D 5,2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:49 uur

geplaatst: vandaag om 11:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.