Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
wavanbuuren
geplaatst: 28 maart 2024, 08:32 uur
Het was even zoeken, maar het is toch weer gelukt om een zware onvoldoende te pitchen in ons spelletje.
4,7727 na 22 stemmen voor de man en zijn bolhoed.
4,7727 na 22 stemmen voor de man en zijn bolhoed.
0
wavanbuuren
geplaatst: 28 maart 2024, 08:45 uur
Dan maar weer terug naar de heilige jaren 70. Wie weet wat dat oplevert.
"Eerste keer, goeie keer" is zeker van toepassing op "The Rubettes".
Want hoewel ze in totaal 7 top-40 hits zouden scoren en er een aantal daarvan de top-10 haalden, was hun eerste worp veruit de bekendste en meest succesvolle.
Schrijvers en producers Wayne Bickerton en Tony Waddington hadden het nummer van vandaag eigenlijk al jaren klaar. Er werd een demo opgenomen door een groep "willekeurige" artiesten en ze boden het nummer aan als Britse inzending voor het Eurovisiesongvestival.
Het werd daarna aangeboden aan diverse artiesten, maar niemand zag er iets in.
Toen hebben ze uiteindelijk uit wanhoop die "willkeurige" artiesten maar weer opgetrommeld om het nummer officieel uit te brengen en dat werden dus "The Rubettes"
1674 The Rubettes - Sugar Baby Love
[1974 #aw15 #hp1]
"Eerste keer, goeie keer" is zeker van toepassing op "The Rubettes".
Want hoewel ze in totaal 7 top-40 hits zouden scoren en er een aantal daarvan de top-10 haalden, was hun eerste worp veruit de bekendste en meest succesvolle.
Schrijvers en producers Wayne Bickerton en Tony Waddington hadden het nummer van vandaag eigenlijk al jaren klaar. Er werd een demo opgenomen door een groep "willekeurige" artiesten en ze boden het nummer aan als Britse inzending voor het Eurovisiesongvestival.
Het werd daarna aangeboden aan diverse artiesten, maar niemand zag er iets in.
Toen hebben ze uiteindelijk uit wanhoop die "willkeurige" artiesten maar weer opgetrommeld om het nummer officieel uit te brengen en dat werden dus "The Rubettes"
1674 The Rubettes - Sugar Baby Love
[1974 #aw15 #hp1]
0
geplaatst: 28 maart 2024, 11:56 uur
Ik bespeur wel een stijgende lijn ten opzichte van gisteren:
5
0
wavanbuuren
geplaatst: 28 maart 2024, 12:05 uur
Tsja, de wegen van de top-40 historie zijn ondoorgrondelijk.
Net zoals het stemgedrag van onze trouwe deelnemers trouwens

1
geplaatst: 28 maart 2024, 17:36 uur
Wat de Bee Gees konden, konden The Rubettes hoger.
Of hebben The Rubettes en Rob Halford elkaar geïnspireerd? Laatstgenoemde debuteerde in hetzelfde jaar.
Lovin' You van Minnie Riperton stamt trouwens ook uit 1974.
Titmeister heeft volkomen gelijk en ik zou eenzelfde cijfer moeten geven. Toch lukt me dat niet.
Ben zelf oubollig aan het worden.
6
Of hebben The Rubettes en Rob Halford elkaar geïnspireerd? Laatstgenoemde debuteerde in hetzelfde jaar.

Lovin' You van Minnie Riperton stamt trouwens ook uit 1974.
Titmeister heeft volkomen gelijk en ik zou eenzelfde cijfer moeten geven. Toch lukt me dat niet.
Ben zelf oubollig aan het worden.
6
0
geplaatst: 28 maart 2024, 17:42 uur
7,2
Hopelijk komt Jukebox Jive ook nog eens voorbij, die zit tegen de ultieme waardering aan.
Hopelijk komt Jukebox Jive ook nog eens voorbij, die zit tegen de ultieme waardering aan.
1
wavanbuuren
geplaatst: 28 maart 2024, 19:40 uur
Poeha schreef:
7,2
. 7,2
Ik zal hem op de lijst zetten voor over een paar maanden.
0
geplaatst: 28 maart 2024, 21:08 uur
6.7
Ach ja, ik was 10 jaar toen dit in de top40 stond. Dus ja, dat scheelt toch zeker 1 of 1.5 punt.
Ach ja, ik was 10 jaar toen dit in de top40 stond. Dus ja, dat scheelt toch zeker 1 of 1.5 punt.

0
wavanbuuren
geplaatst: 29 maart 2024, 08:48 uur
Verdeeldheid over deze vrolijke noot. Dus jullie raden het al: We komen ergens in het midden uit.
6,4043 na 23 stemmen.
6,4043 na 23 stemmen.
0
wavanbuuren
geplaatst: 29 maart 2024, 09:12 uur
"The Boss" is mijn grote jeugdheld.
In totaal stond Bruce 19x in de top-40 en daar zit weinig balans in.
5x "Born in the USA" 4x "Tunnel of Love" en geen enkele keer voor "The River".
En hoewel er van "Tunnel of Love" 4 hits zijn gekomen, vind ik het als album zijn meest onderschatte plaat. Van die vier hits bereikte overigens geen enkele de top-10.
Het album leest als een boek en past echt perfect bij de mood waarin hij destijds was vanwege zijn privé sores. Per saldo vind ik het dan ook een stuk beter dan zijn illustere voorganger en dat had mijn 14-jarige-ik nooit kunnen bevroeden.
De eerste single van "Tunnel of Love" is op het eerste gehoor een vrolijk deuntje, maar wie naar de tekst luistert weet wel beter.
1675 Bruce Springsteen - Brilliant Disguise
[1987 #aw5 #hp15]
In totaal stond Bruce 19x in de top-40 en daar zit weinig balans in.
5x "Born in the USA" 4x "Tunnel of Love" en geen enkele keer voor "The River".
En hoewel er van "Tunnel of Love" 4 hits zijn gekomen, vind ik het als album zijn meest onderschatte plaat. Van die vier hits bereikte overigens geen enkele de top-10.
Het album leest als een boek en past echt perfect bij de mood waarin hij destijds was vanwege zijn privé sores. Per saldo vind ik het dan ook een stuk beter dan zijn illustere voorganger en dat had mijn 14-jarige-ik nooit kunnen bevroeden.
De eerste single van "Tunnel of Love" is op het eerste gehoor een vrolijk deuntje, maar wie naar de tekst luistert weet wel beter.
1675 Bruce Springsteen - Brilliant Disguise
[1987 #aw5 #hp15]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.