Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
wavanbuuren
geplaatst: 27 maart 2024, 08:51 uur
Wat is er met ons aan de hand mensen? Beyoncé is gewoon de tweede nieuwe plaat op rij die met een degelijke voldoende naar huis gaat. Het moet niet gekker worden.
6,5457 na 23 stemmen.
6,5457 na 23 stemmen.
0
wavanbuuren
geplaatst: 27 maart 2024, 09:11 uur
Het Zeeuwse Racoon heeft inmiddels niet minder dan 19 top-40 hits op zijn naam staan.
En zelden zal een band zo nadrukkelijk geswitched zijn van Engels repertoire naar het Nederlands dan Bart en zijn mannen. Het was oorspronkelijk het idee dat "Oceaan" een eenmalig uitstapje zou zijn, maar de kritieken waren zo lovend dat ze een aantal jaren later besloten hun eerste volledig Nederlandse album uit te brengen. Toch zou het nog jaren duren na "Oceaan" voordat dat album klaar was.
Wij hebben pas 1x naar Racoon geluisterd, dus het wordt wel tijd voor een tweede worp.
En daarvoor kiezen we het nummer wat je de opvolger van "Oceaan" zou kunnen noemen, ook al zit er maarliefst acht jaar tussen. Het idee voor het nummer ontstond toen tijdens "DWDD", waar ze huisband waren in die tijd, een item langs kwam over het programma first-dates.
Tijdens het eerste couplet is daar de kennismaking, maar als je dan een aantal jaren bij elkaar bent, "krijg je toch een beetje jeuk" aldus Bart.
"Het is al laat toch" zou de grootste hit worden van Racoon, al konden ze het vanwege de corona pandemie nooit Live spelen terwijl het een hit was.
Sinds de release staat het in alle vier de edities van de Top-2000, in de meest recente op 412.
1673 Racoon - Het Is Al Laat Toch
[2020 #aw23 #hp2]
En zelden zal een band zo nadrukkelijk geswitched zijn van Engels repertoire naar het Nederlands dan Bart en zijn mannen. Het was oorspronkelijk het idee dat "Oceaan" een eenmalig uitstapje zou zijn, maar de kritieken waren zo lovend dat ze een aantal jaren later besloten hun eerste volledig Nederlandse album uit te brengen. Toch zou het nog jaren duren na "Oceaan" voordat dat album klaar was.
Wij hebben pas 1x naar Racoon geluisterd, dus het wordt wel tijd voor een tweede worp.
En daarvoor kiezen we het nummer wat je de opvolger van "Oceaan" zou kunnen noemen, ook al zit er maarliefst acht jaar tussen. Het idee voor het nummer ontstond toen tijdens "DWDD", waar ze huisband waren in die tijd, een item langs kwam over het programma first-dates.
Tijdens het eerste couplet is daar de kennismaking, maar als je dan een aantal jaren bij elkaar bent, "krijg je toch een beetje jeuk" aldus Bart.
"Het is al laat toch" zou de grootste hit worden van Racoon, al konden ze het vanwege de corona pandemie nooit Live spelen terwijl het een hit was.
Sinds de release staat het in alle vier de edities van de Top-2000, in de meest recente op 412.
1673 Racoon - Het Is Al Laat Toch
[2020 #aw23 #hp2]
0
wavanbuuren
geplaatst: 27 maart 2024, 09:18 uur
Mijn gevoel zegt dat dit niet de smaak is van ons panel, maar ik laat me verrassen.
Ik vind het zelf best mooi.
7,5
Ik vind het zelf best mooi.
7,5
1
geplaatst: 27 maart 2024, 09:46 uur
'Een beetje jeuk' is een nogal eufemistische omschrijving van wat ik krijg van Oceaan. Deze is een heel stuk minder storend. Vooruit, ik ben gul: een hele nipte voldoende.
5,5
5,5
1
geplaatst: 27 maart 2024, 10:04 uur
Ze begonnen best leuk met Feels like flying en daarna werd het erger en erger en nog een stukje daaronder. Vreselijk band, vreselijke zanger...
Oceaan komt heel dichtbij het nulpunt maar deze is wel een stukje beter al blijft de zang redelijk vreselijk.
4,0
Oceaan komt heel dichtbij het nulpunt maar deze is wel een stukje beter al blijft de zang redelijk vreselijk.
4,0
0
geplaatst: 27 maart 2024, 11:07 uur
Mooi clipje. Prima liedje, maar het doet me weinig. Zo’n klein liedje past ze het beste, meestal zijn ze veel te pretentieus. Met zijn bolhoedje …
Vooruit, een voldoende:
5,5
Vooruit, een voldoende:
5,5
0
geplaatst: 27 maart 2024, 11:20 uur
Ik ben het zelden eens met Fathead maar hier wel. Best aardig liedje met leuke clip maar het boeit te weinig.
5,5
5,5
0
geplaatst: 27 maart 2024, 11:45 uur
6 Eens met bovenstaand want Racoon heeft ze matiger alleen hier een 0,5 punt omhoog
1
geplaatst: 27 maart 2024, 13:08 uur
vigil schreef:
Ze begonnen best leuk met Feels like flying en daarna werd het erger en erger en nog een stukje daaronder. Vreselijk band, vreselijke zanger...
Uitstekende analyse, geen speld tussen te krijgen. Ze begonnen best leuk met Feels like flying en daarna werd het erger en erger en nog een stukje daaronder. Vreselijk band, vreselijke zanger...
3,0
2
geplaatst: 27 maart 2024, 22:12 uur
Van alle Nederlandse afzeikbands als Blof, Kensington, Kane, Di-Rect, Chef'Special vind ik Racoon... de minst vervelende. Integendeel zelfs: ik kan de band zelfs regelmatig best goed hebben. Vermoedelijk vooral vanwege het stemgeluid van de zanger, want ik mag zijn timbre juist wél graag horen. Ik snapte eigenlijk niet zo veel van deze voorkeur, want het zou een band moeten zijn die ik ook hartstochtelijk zou moeten afzeiken, maar niet dus.
Tot ik een jaar of tien geleden er achterkwam dat de zanger vóór Racoon in een metallic hardcorebandje zat, genaamd Vict'em. En het enige online te vinden nummer (van een splitsingle met Eat Roadkill uit 1995) vind ik best gaaf: lekker rauw en met een dikke knipoog naar Tool. Waarschijnlijk wil ik metalheads gewoon niet afvallen, zelfs als zij dat met hun muziek wel doen. Al vind ik het een stuk minder dan Vict'Em, ook dit liedje vind ik erg prettig.
EDIT: het zou ook kunnen dat ik gewoon weer meega met de beoordeling van mijn "smaakmaat" in dit spelletje.
7,3
Tot ik een jaar of tien geleden er achterkwam dat de zanger vóór Racoon in een metallic hardcorebandje zat, genaamd Vict'em. En het enige online te vinden nummer (van een splitsingle met Eat Roadkill uit 1995) vind ik best gaaf: lekker rauw en met een dikke knipoog naar Tool. Waarschijnlijk wil ik metalheads gewoon niet afvallen, zelfs als zij dat met hun muziek wel doen. Al vind ik het een stuk minder dan Vict'Em, ook dit liedje vind ik erg prettig.
EDIT: het zou ook kunnen dat ik gewoon weer meega met de beoordeling van mijn "smaakmaat" in dit spelletje.

7,3
0
geplaatst: 27 maart 2024, 22:30 uur
Deze kan er nog prima mee door, afgezet tegen de rest van hun oeuvre.
Maar geef mij maar Kensington, Di-rect, of Blof.
6,5
Maar geef mij maar Kensington, Di-rect, of Blof.
6,5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.