Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 7 april 2024, 12:23 uur
Davina Michelle - Het Duurt Te Lang : 5,5
Maike Ouboter - Dat Ik Je Mis : 6,5
Maike Ouboter - Dat Ik Je Mis : 6,5
0
geplaatst: 7 april 2024, 12:57 uur
Davina Michelle - Het Duurt Te Lang : 7,5
Maike Ouboter - Dat Ik Je Mis : 8,2
Maike Ouboter - Dat Ik Je Mis : 8,2
1
geplaatst: 7 april 2024, 15:11 uur
Sade - Smooth Operator
Ik heb dezelfde verbazing als Kees-Jan: ik dacht echt dat dit een héle, dikke vette hit was, minimaal Top 3. In mijn herinnering hoorde ik destijds het nummer te pas en vooral te onpas. En iedere keer een teiltje bij de hand, want wat vond ik dit een gruwelijk ***nummer: mogelijk het waardelooste zeiknummer van het jaar.
Maar ja, toen was ik 11.
8
1683 Davina Michelle - Het Duurt Te Lang
Heel veel gedraaid tijdens een les voor de bovenbouw basisschool. Het was mijn eigen les, dus ik had het er zelf ook wel een beetje naar gemaakt: beroepsmatige zelfkastijding?
Een ding moet ik Davina nageven: ze heeft een dijk van een stem. Dus ik ben door deze zelfkastijding toch wat milder geworden. Nu nog een nummer met wat instrumentale body, want muzikaal gebeurt er werkelijk geen ene fuck en is van elevatormuzakniveau: ze had het net zo goed a cappella kunnen zingen. Of beter zelfs.
5
1684 Maike Ouboter - Dat Ik Je Mis
Minimalisme met maximaal effect.
8
Ik heb dezelfde verbazing als Kees-Jan: ik dacht echt dat dit een héle, dikke vette hit was, minimaal Top 3. In mijn herinnering hoorde ik destijds het nummer te pas en vooral te onpas. En iedere keer een teiltje bij de hand, want wat vond ik dit een gruwelijk ***nummer: mogelijk het waardelooste zeiknummer van het jaar.
Maar ja, toen was ik 11.
8
1683 Davina Michelle - Het Duurt Te Lang
Heel veel gedraaid tijdens een les voor de bovenbouw basisschool. Het was mijn eigen les, dus ik had het er zelf ook wel een beetje naar gemaakt: beroepsmatige zelfkastijding?
Een ding moet ik Davina nageven: ze heeft een dijk van een stem. Dus ik ben door deze zelfkastijding toch wat milder geworden. Nu nog een nummer met wat instrumentale body, want muzikaal gebeurt er werkelijk geen ene fuck en is van elevatormuzakniveau: ze had het net zo goed a cappella kunnen zingen. Of beter zelfs.
5
1684 Maike Ouboter - Dat Ik Je Mis
Minimalisme met maximaal effect.
8
2
geplaatst: 7 april 2024, 15:30 uur
Wat Bas zegt, goede stem maar de track is ruk - en gelukkig niet te lang (hele grote open deur, I know) : 3,5
Maike : 2 - inclusief half punt aftrek voor dat gejank van Giel Beelen rondom deze opname.
Maike : 2 - inclusief half punt aftrek voor dat gejank van Giel Beelen rondom deze opname.
0
geplaatst: 7 april 2024, 15:34 uur
Davina Michelle - Het Duurt Te Lang : 5
Maike Ouboter - Dat Ik Je Mis : 3
Maike Ouboter - Dat Ik Je Mis : 3
0
geplaatst: 7 april 2024, 17:14 uur
Davina Michelle - Het Duurt Te Lang : 6
Maike Ouboter - Dat Ik Je Mis : 7,5
Maike Ouboter - Dat Ik Je Mis : 7,5
0
geplaatst: 7 april 2024, 17:15 uur
Davina Michelle - Het Duurt Te Lang : 5,5
Maike Ouboter - Dat Ik Je Mis : 6
Maike Ouboter - Dat Ik Je Mis : 6
0
wavanbuuren
geplaatst: 8 april 2024, 08:53 uur
Drie dames hebben we te evalueren vandaag.
En gelukkig doen wij dat op een andere manier dan ze in Utrecht gewend zijn.
Sade haalt verrassend veel hoge scores, maar dankzij een aantal zware onvoldoendes blijft ze van een echte verrassing verstoken. Desondanks 7,3983 na 29 stemmen en een plek in de top 300.
En dan de spannendste battle die we tot nu toe gehad hebben. Maar in dit geval toch vooral een twijfelachtige eer. Beide dames haalden slechts 19 stemmen.
Davina wint het nipt met 5,2421 ten opzichte van 5,2316 voor Maaike.
En gelukkig doen wij dat op een andere manier dan ze in Utrecht gewend zijn.
Sade haalt verrassend veel hoge scores, maar dankzij een aantal zware onvoldoendes blijft ze van een echte verrassing verstoken. Desondanks 7,3983 na 29 stemmen en een plek in de top 300.
En dan de spannendste battle die we tot nu toe gehad hebben. Maar in dit geval toch vooral een twijfelachtige eer. Beide dames haalden slechts 19 stemmen.
Davina wint het nipt met 5,2421 ten opzichte van 5,2316 voor Maaike.
1
wavanbuuren
geplaatst: 8 april 2024, 09:05 uur
Na een setje van "easy listening" is het wel weer tijd om er een beetje pit in te gooien lijkt me.
En dat doen we met de enige echte "Rock & Roll Junky" die we in dit land hebben gehad.
Het nummer van vandaag kwam uit tussen de albums "Cha, Cha" en "Go Nutz" maar is nooit op een retgulier album verschenen. Het is geschreven door Herman en vaste gitarist Dany Lademacher en de officiele videoclip is opgenomen bij Toppop. Het was de grootste hit van Herman "bij leven".
En er was een sprong van het Hilton voor nodig om dit te overtreffen. In 2001 bereikte "My way" de hoogste positie in de Top-40.
1685 Herman Brood & His Wild Romance - Never Be Clever
[1979 #aw9 #hp9]
En dat doen we met de enige echte "Rock & Roll Junky" die we in dit land hebben gehad.
Het nummer van vandaag kwam uit tussen de albums "Cha, Cha" en "Go Nutz" maar is nooit op een retgulier album verschenen. Het is geschreven door Herman en vaste gitarist Dany Lademacher en de officiele videoclip is opgenomen bij Toppop. Het was de grootste hit van Herman "bij leven".
En er was een sprong van het Hilton voor nodig om dit te overtreffen. In 2001 bereikte "My way" de hoogste positie in de Top-40.
1685 Herman Brood & His Wild Romance - Never Be Clever
[1979 #aw9 #hp9]
1
wavanbuuren
geplaatst: 8 april 2024, 09:13 uur
iedereen van mijn generatie heeft wel een verhaal over Herman.
En die van mij zijn zo clichématig als wat.
Herman die tijdens de pauze van een optreden in een feesttent bij ons in het dorp moest pissen. Er lag kroos in de sloot en dat had Herman niet door. Hij flikkerde in de sloot en speelde zijn tweede set onder de blubber en kroos alsof er niks aan de hand was.
Herman op het Leidse plein met zijn brommertje en zijn onvermijdelijke plant achterop. Hij had een lekke band en kwam vast te zitten met zijn velg in de tramrails. De tram kwam er aan, maar absoluut niemand mocht hem helpen om los te komen. Na een minuut of tien kwam hij los en verliet onder groot applaus op zijn lekke band met een glimlach het Leidse Plein.
Misschien wel de beste gitaarsolo uit de Nederlandse geschiedenis.
8
En die van mij zijn zo clichématig als wat.
Herman die tijdens de pauze van een optreden in een feesttent bij ons in het dorp moest pissen. Er lag kroos in de sloot en dat had Herman niet door. Hij flikkerde in de sloot en speelde zijn tweede set onder de blubber en kroos alsof er niks aan de hand was.
Herman op het Leidse plein met zijn brommertje en zijn onvermijdelijke plant achterop. Hij had een lekke band en kwam vast te zitten met zijn velg in de tramrails. De tram kwam er aan, maar absoluut niemand mocht hem helpen om los te komen. Na een minuut of tien kwam hij los en verliet onder groot applaus op zijn lekke band met een glimlach het Leidse Plein.
Misschien wel de beste gitaarsolo uit de Nederlandse geschiedenis.
8
1
geplaatst: 8 april 2024, 13:23 uur
Volgens mij zijn wij enigszins van dezelfde generatie, maar ik heb toch geen verhaal over Herman, laat staan zulke grappige verhalen met clichés als die van jou.
Of het de beste gitaarsolo is van Nederlandse bodem zou ik niet zo 1 2 3 willen beamen, maar zeker een zeer fraaie en met afstand het beste deel van het nummer (én van de videoclip). Krijgt het toch nog een 7, want verder vind ik het een beetje een zeurderig nummer. Zonder die solo zou het stranden op een zesje.
7
Of het de beste gitaarsolo is van Nederlandse bodem zou ik niet zo 1 2 3 willen beamen, maar zeker een zeer fraaie en met afstand het beste deel van het nummer (én van de videoclip). Krijgt het toch nog een 7, want verder vind ik het een beetje een zeurderig nummer. Zonder die solo zou het stranden op een zesje.
7
1
geplaatst: 8 april 2024, 14:13 uur
Herman Brood heb ik een keer of vijf live gezien en ik vond het altijd wel een vermakelijk avondje.
Herman blijft toch nog altijd een beetje een 'blauw vinger' in mijn hart. Ik heb hem hier in Zwolle, wel een paar keer gezien met zijn papegaai op z'n schouder.
Dit nummer vind ik niet z'n beste, maar wel één van zijn betere...
8.1
Herman blijft toch nog altijd een beetje een 'blauw vinger' in mijn hart. Ik heb hem hier in Zwolle, wel een paar keer gezien met zijn papegaai op z'n schouder.
Dit nummer vind ik niet z'n beste, maar wel één van zijn betere...
8.1
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.