Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
4
geplaatst: 13 april 2024, 17:32 uur
NPO 3 zendt sinds vorige week het programma 90's Dance uit. De aflevering van deze week ging over Twenty 4 Seven. Best een bizar verhaal. De oorspronkelijke zangeres (Nance) was vijftien toen ze hun eerste hit scoorden. Echt heel jong. De geschiedenis van de band is trouwens verre van rozengeur en maneschijn. Best een interessante aflevering voor degene die het genre een warm/ sentimenteel hart toedraagt. De eerste aflevering van vorige week ging trouwens over 2 Unlimited. Volgende week Snap en de week daarna nog 2 Brothers.
0
geplaatst: 13 april 2024, 18:40 uur
1
geplaatst: 13 april 2024, 18:41 uur
Edgar18 schreef:
NPO 3 zendt sinds vorige week het programma 90's Dance uit.
Ja, dat is een mooie en pijnlijke docu! Ik had het idee dat Nance er 30 jaar later nog niet helemaal over heen was.
Ik vind het juist leuk zo die Nederlandse (en af en toe Belgische) inbreng dus jammer dat ze Snap gaan doen. Dan had het mij leuker geleken als ze bij Wessel van Diepen ofzo langs waren gegaan.
0
geplaatst: 13 april 2024, 18:53 uur
Snap was zowat de vaandeldrager van de eurohouse met de formule rappende man en zingende vrouw. Maar eigenlijk zijn het KLF en The Shamen die het eerst begonnen met eurohouse (house was toen nog een ondergrondse stroming).
3
geplaatst: 13 april 2024, 22:01 uur
Edgar18 schreef:
Dank voor de tip: dat waren twee leuke en boeiende achterafkijkjes achter de schermen. Nooit geweten dat Ray en Anita ook écht een stelletje waren. Kan Ray natuurlijk geen ongelijk geven.NPO 3 zendt sinds vorige week het programma 90's Dance uit.
1
geplaatst: 13 april 2024, 22:16 uur
EvilDrSmith schreef:
(quote)
Dank voor de tip: dat waren twee leuke en boeiende achterafkijkjes achter de schermen. Nooit geweten dat Ray en Anita ook écht een stelletje waren. Kan Ray natuurlijk geen ongelijk geven. Was alleen jammer dat het daar erg lang over ging en veel minder over de muziek en ook raar dat die fase met die 2 meisjes niet werd genoemd (1998) aangezien dat succesvoller was dan hun eigen comeback in 2014.
Wat dat betreft was de aflevering over Twenty 4 Seven veel interessanter (ik vind dat zakelijk geneuzel namelijk wel intrigerend hoe berooid de betrokkenen er eigenlijk uitrollen) ik had ook geen idee dat Twenty 4 Seven wereldwijd ook vrij groot was, leek mij meer een Benelux gebeuren. (buiten I can't stand it periode)
0
geplaatst: 13 april 2024, 22:22 uur
vigil schreef:
Ja, dat is een mooie en pijnlijke docu! Ik had het idee dat Nance er 30 jaar later nog niet helemaal over heen was.
Dat zat nog erg hoog inderdaad. Blijft ook altijd bizar als je hoort hoe alleen ze zich voelen onderweg terwijl je avond aan avond optreedt voor massa's mensen en inderdaad op elkaars lip zit als duo.
0
wavanbuuren
geplaatst: 13 april 2024, 22:32 uur
Aangezien de battle met Sab en Sam nogal koeltjes werd ontvangen links en rechts, dit weekend dan maar een 80’s battle tussen twee alom gewaardeerde klanten:
1684 China Crisis - Wishful Thinking
[1984 #aw7 #hp14]
1684 China Crisis - Wishful Thinking
[1984 #aw7 #hp14]
0
wavanbuuren
geplaatst: 13 april 2024, 22:35 uur
1685 Human League - Don’t You Want Me
[1982 #aw8 #hp5]
[1982 #aw8 #hp5]
4
geplaatst: 13 april 2024, 23:05 uur
LucM schreef:
Snap was zowat de vaandeldrager van de eurohouse met de formule rappende man en zingende vrouw. Maar eigenlijk zijn het KLF en The Shamen die het eerst begonnen met eurohouse (house was toen nog een ondergrondse stroming).
The Shamen komt meer uit de indie hoek en zou ik niet echt onder Eurodance scharen, The KLF komt uit de early trance periode en was al weg toen de hele Eurodance los ging. Bij Snap begint eigenlijk pas bij Rhythm is a dancer het typische eurodance geluid wat de deur lijkt te openen voor de grote golf (en aanpassingen van het geluid bij een Twenty 4 Seven en Culture Beat die al een paar jaar bezig waren).
Ik vind dat er binnen commerciele dance echt wel diverse straatjes worden bewandeld, Nirvana, Soundgarden en Pearl Jam lijken ook voor geen meter op elkaar qua geluid en alledrie als grunge betiteld, waarom wordt bij dance altijd alles op een hoop gegooid??
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.