Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 16 april 2024, 00:41 uur
Ofenbach ft Lagique - Wasted Love : 3,5
Dave Clark Five - Catch Us If You Can : 4,5
Dave Clark Five - Catch Us If You Can : 4,5
0
wavanbuuren
geplaatst: 16 april 2024, 08:43 uur
Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn wat de top-40 heeft voortgebracht als ik de beoordelingen zo zie. Maar ja, in een top 1697 kunnen we niet allemaal in de top-100 staan natuurlijk.
Beide acts krijgen slechts 16 stemmen (mag nog wat bij).
Ofenbach komt niet verder dan 4,825 en Dave doet het met 5,5656 al niet heel veel beter.
Beide acts krijgen slechts 16 stemmen (mag nog wat bij).
Ofenbach komt niet verder dan 4,825 en Dave doet het met 5,5656 al niet heel veel beter.
0
wavanbuuren
geplaatst: 16 april 2024, 09:00 uur
Het leuke van dobbelen vind ik dat je ook dingen tegenkomt waar je het bestaan niet van wist.
We komen terecht in week 51 van 1979. De jaren 80 staan om de hoek te loeren.
Meer specifiek: We gaan naar Winschoten. Daar werden in 1978 New Adventures opgericht. Na wat lokale optredens lieten ze voor het eerst van zich horen toen ze in het voorprogramma stonden van Herman Brood. En dat hoor je best een beetje terug in het nummer van vandaag denk ik.
Ze brachten twee albums uit die door niemand minder dan George Kooymans werden geproduceerd.
En in 1981 verzorgden ze de opening van pinkpop.
Genoeg ingrediënten dus voor een mooie carriere.
Maar dat zou er nooit van komen. Na nog twee albums werd de band in 1986 opgeheven.
In de jaren 2000 kwamen ze weer bij elkaar. Ze traden weer op en brachten nog een aantal albums uit, maar tot echte successen zou het niet meer komen.
Het nummer van vandaag is geschreven door Chuck Berry en kennen we natuurlijk ook van The Rolling Stones. En heel eerlijk gezegd doet deze versie er voor mij amper voor onder.
Leuke ontdekking!
1698 New Adventures - Come On
[1979 #aw6 #hp31]
We komen terecht in week 51 van 1979. De jaren 80 staan om de hoek te loeren.
Meer specifiek: We gaan naar Winschoten. Daar werden in 1978 New Adventures opgericht. Na wat lokale optredens lieten ze voor het eerst van zich horen toen ze in het voorprogramma stonden van Herman Brood. En dat hoor je best een beetje terug in het nummer van vandaag denk ik.
Ze brachten twee albums uit die door niemand minder dan George Kooymans werden geproduceerd.
En in 1981 verzorgden ze de opening van pinkpop.
Genoeg ingrediënten dus voor een mooie carriere.
Maar dat zou er nooit van komen. Na nog twee albums werd de band in 1986 opgeheven.
In de jaren 2000 kwamen ze weer bij elkaar. Ze traden weer op en brachten nog een aantal albums uit, maar tot echte successen zou het niet meer komen.
Het nummer van vandaag is geschreven door Chuck Berry en kennen we natuurlijk ook van The Rolling Stones. En heel eerlijk gezegd doet deze versie er voor mij amper voor onder.
Leuke ontdekking!
1698 New Adventures - Come On
[1979 #aw6 #hp31]
0
wavanbuuren
geplaatst: 16 april 2024, 09:03 uur
En al scrollend door de top-40 van die week kwam ik de tweede artiest van vandaag tegen.
KC and teh Sunshine band scoorde in totaal 10 top-40 hits.
Wij hebben ze nog niet gehad, maar ik vind dat ze wel in onze lijst horen.
Die pakken we dus meteen mee vandaag (maar stiekem wel met een ander nummer omdat ik die wat leuker vind).
1669 KC And The Sunshine Band - That's The Way I Like It
[1975 #aw12 #hp1]
KC and teh Sunshine band scoorde in totaal 10 top-40 hits.
Wij hebben ze nog niet gehad, maar ik vind dat ze wel in onze lijst horen.
Die pakken we dus meteen mee vandaag (maar stiekem wel met een ander nummer omdat ik die wat leuker vind).
[1975 #aw12 #hp1]
0
geplaatst: 16 april 2024, 13:06 uur
Wasted Love: 3,5
Catch Us If You Can: 5
Come On: 9 (mijn favoriete versie van het nummer)
That's the Way: 7,25
Catch Us If You Can: 5
Come On: 9 (mijn favoriete versie van het nummer)
That's the Way: 7,25
1
geplaatst: 16 april 2024, 13:56 uur
1698 New Adventures - Come On:
Beter dan Brood. Herman mocht willen dat hij zulke goede songs/covers maakte.
(Noteert: moet hoognodig eens 'Spetters' terugkijken)
8,3
Lastig om dit nummer te beoordelen, omdat het nummer zó afgezaagd, uitgekauwd en clichématig is geworden. Edoch, toch nog steeds beter dan dat wat zeurderige 'Please Don't Go', dus ik snap je stiekeme keuze.
7
8,3
Lastig om dit nummer te beoordelen, omdat het nummer zó afgezaagd, uitgekauwd en clichématig is geworden. Edoch, toch nog steeds beter dan dat wat zeurderige 'Please Don't Go', dus ik snap je stiekeme keuze.
7
0
geplaatst: 16 april 2024, 14:08 uur
New Adventures - Come On
Ik vind de versie van Rolling Stones de beste maar dit is toch goed voor ...
7,5
KC And The Sunshine Band - That's The Way I Like It
Hun twee vorige hits vind ik iets beter maar vooral de fijne blazers maken het een feest.
8
Ik vind de versie van Rolling Stones de beste maar dit is toch goed voor ...
7,5
KC And The Sunshine Band - That's The Way I Like It
Hun twee vorige hits vind ik iets beter maar vooral de fijne blazers maken het een feest.
8
1
wavanbuuren
geplaatst: 16 april 2024, 14:30 uur
EvilDrSmith schreef:
8,3
7
8,3
7
De boosaardige dokter heeft ook alles door

0
geplaatst: 16 april 2024, 17:18 uur
New Adventures: 8.5
KC and The Sunshine Band: 7.6
Voor beiden geldt: Jeugdsentimenten ++
KC and The Sunshine Band: 7.6
Voor beiden geldt: Jeugdsentimenten ++
0
geplaatst: 16 april 2024, 17:44 uur
New Adventures: 7,5
KC and The Sunshine Band: 8,0 (bijna al hun andere hits zijn nog beter)
KC and The Sunshine Band: 8,0 (bijna al hun andere hits zijn nog beter)
0
geplaatst: 17 april 2024, 00:01 uur
New Adventures - Come On : 7,5
KC And The Sunshine Band - That's The Way I Like It : 5
0
geplaatst: 17 april 2024, 08:37 uur
New Adventures - Come On : 8,2
KC And The Sunshine Band - That's The Way I Like It : 5.5
KC And The Sunshine Band - That's The Way I Like It : 5.5
0
wavanbuuren
geplaatst: 17 april 2024, 08:42 uur
We zijn wat dagelijkse strijders kwijt de afgelopen dagen, want ook nu maar 19 stemmen.
New Adventures doet het prima met een 7,5578 en wipt de top 200 binnen.
KC roept wat meer gemengde gevoelens op en blijft steken op 6,75 gemiddeld.
Daarmee staat hij ex aequo met Exile en Kiss You All Over nog net binnen de eerste 700.
New Adventures doet het prima met een 7,5578 en wipt de top 200 binnen.
KC roept wat meer gemengde gevoelens op en blijft steken op 6,75 gemiddeld.
Daarmee staat hij ex aequo met Exile en Kiss You All Over nog net binnen de eerste 700.
0
geplaatst: 17 april 2024, 08:50 uur
Gatver, net te laat. Je bent iets te vroeg!
0
wavanbuuren
geplaatst: 17 april 2024, 08:59 uur
En daarmee zijn we op nummer 1.700 aangekomen.
Vanaf nu dus weer het normale ritme van 1 plaatje per dag en vrijdag de wrap-up van de afgelopen 100.
Op de ronde nummers vind ik het altijd wel leuk om iets spraakmakends te posten.
En het nummer van vandaag is dat ontegenzeggelijk, ook al zal het niet ieders kopje thee zijn.
Wie nog nooit op "Ennio Morricone" heeft gezocht op deze site raad ik toch eens aan om dat te doen. Het is namelijk werkelijk onvoorstelbaar hoeveel werk deze moderne componist op zijn naam heeft staan. Ik denk oprecht dat hij in het rijtje "Mozart, Beethoven en Bach" thuis hoort, al kunnen we dat pas echt beoordelen als wij allemaal al lang en breed dood zijn.
Het komt niet al te vaak voor dat een klassiek nummer de top-40 haalt, maar Ennio is het met al zijn 1000-en nummers precies 1x gelukt. Dat is dan wel weer met het thema nummer van de (in mijn ogen) beste film allertijden. Opvallend genoeg is dat 7 jaar na het verschijnen van de film en met een Franse titel. Ik neem aan dat dat naar aanleiding is van een van de vele heruitgaves van de score, maar misschien weet een van onze échte kenners daar meer over te vertellen.
Ennio had de muziek overigens al klaar voor de opnames van de film. Sergio Leone heeft daar veelvuldig gebruik van gemaakt door de score te laten afspelen op de filmset om zo de juiste sfeer op te roepen.
Een flink deel van de opnames van de film heeft overigens in Andalusië plaatsgevonden. De set is nog steeds te bezoeken. Ik kan iedereen een vakantie in Anadalusië aanbevelen en ook een bezoekje aan "C'era una Volta Il west" is de moeite waard. Tot zover de toeristeninformatie.
p.s. Claudia Cardinale

1700 Ennio Morricone - Il Etait Une Fois Dans l'Ouest
[1976 #aw7 #hp25]
Vanaf nu dus weer het normale ritme van 1 plaatje per dag en vrijdag de wrap-up van de afgelopen 100.
Op de ronde nummers vind ik het altijd wel leuk om iets spraakmakends te posten.
En het nummer van vandaag is dat ontegenzeggelijk, ook al zal het niet ieders kopje thee zijn.
Wie nog nooit op "Ennio Morricone" heeft gezocht op deze site raad ik toch eens aan om dat te doen. Het is namelijk werkelijk onvoorstelbaar hoeveel werk deze moderne componist op zijn naam heeft staan. Ik denk oprecht dat hij in het rijtje "Mozart, Beethoven en Bach" thuis hoort, al kunnen we dat pas echt beoordelen als wij allemaal al lang en breed dood zijn.
Het komt niet al te vaak voor dat een klassiek nummer de top-40 haalt, maar Ennio is het met al zijn 1000-en nummers precies 1x gelukt. Dat is dan wel weer met het thema nummer van de (in mijn ogen) beste film allertijden. Opvallend genoeg is dat 7 jaar na het verschijnen van de film en met een Franse titel. Ik neem aan dat dat naar aanleiding is van een van de vele heruitgaves van de score, maar misschien weet een van onze échte kenners daar meer over te vertellen.
Ennio had de muziek overigens al klaar voor de opnames van de film. Sergio Leone heeft daar veelvuldig gebruik van gemaakt door de score te laten afspelen op de filmset om zo de juiste sfeer op te roepen.
Een flink deel van de opnames van de film heeft overigens in Andalusië plaatsgevonden. De set is nog steeds te bezoeken. Ik kan iedereen een vakantie in Anadalusië aanbevelen en ook een bezoekje aan "C'era una Volta Il west" is de moeite waard. Tot zover de toeristeninformatie.
p.s. Claudia Cardinale

1700 Ennio Morricone - Il Etait Une Fois Dans l'Ouest
[1976 #aw7 #hp25]
1
wavanbuuren
geplaatst: 17 april 2024, 09:02 uur
Johnny Marr schreef:
Geen probleem, ze staan erbij. gemiddeldes worden 7,555 en 6,6625
1
geplaatst: 17 april 2024, 09:15 uur
Pfff, één van de mooiste dingen ooit. Ook buiten de muziek. Dit overstijgt alles!
10+++

En ook ik vind C'Era una volta il West nog net iets mooier dan Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo.
10+++

En ook ik vind C'Era una volta il West nog net iets mooier dan Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.