Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 20 juli 2024, 17:56 uur
Jeff Simmons - Lucille Has Messed My Mind Up scoort 6,98 gemiddeld en staat daarmee op plek 66.
144. Carl Smith - Good Deal, Lucille (1969)
Afkomstig van het album: Carl Smith - I Love You Because (1970)
21 hits op rij voor deze man in de 50's en in dat decennium meer dan 30 in totaal. Zijn bijnaam is dan ook niet voor niets 'Mr Country'.
Dit nummer bracht hij uit in 1969, maar dat wil niet zeggen dat hij toen niet meer succesvol was. Ook dit werd een hit, net als de andere single van dit album.
Richting het einde van de jaren 70 besloot Smith te stoppen met de muziekindustrie om zich volledig te kunnen toeleggen op zijn andere passie: paarden.
Thema: dezelfde vrouwennamen in songtitels
144. Carl Smith - Good Deal, Lucille (1969)
Afkomstig van het album: Carl Smith - I Love You Because (1970)
21 hits op rij voor deze man in de 50's en in dat decennium meer dan 30 in totaal. Zijn bijnaam is dan ook niet voor niets 'Mr Country'.
Dit nummer bracht hij uit in 1969, maar dat wil niet zeggen dat hij toen niet meer succesvol was. Ook dit werd een hit, net als de andere single van dit album.
Richting het einde van de jaren 70 besloot Smith te stoppen met de muziekindustrie om zich volledig te kunnen toeleggen op zijn andere passie: paarden.
0
geplaatst: 20 juli 2024, 19:17 uur
Carl Smith - Good Deal Lucille : Dit neigt naar Rockabilly. Lekker nummer. 7,2
0
geplaatst: 21 juli 2024, 00:30 uur
Goh, wat een verrassende carrièreswitch. Van countrymuziek naar paarden. Die zag je niet aankomen...
Dus dit is Mr. Country? Hij deelt [een soort van] mijn achternaam, maar ik heb dus nog nooit van hem gehoord. Vice versa vermoed ik ook.
Wat captain scarlet al schreef: tempo, ritme en manier van zingen lijken bijna wel een soort van Stray Cats avant la lettre. Het nummer nodigt niet direct uit om al zijn hits uit te kammen, maar dit moppie kan ik goed hebben. Al schurkt het twanggitaartje tegen het lullige aan. Maar ach, binnen twee minuten is het toch alweer voorbij.
6,9
Dus dit is Mr. Country? Hij deelt [een soort van] mijn achternaam, maar ik heb dus nog nooit van hem gehoord. Vice versa vermoed ik ook.
Wat captain scarlet al schreef: tempo, ritme en manier van zingen lijken bijna wel een soort van Stray Cats avant la lettre. Het nummer nodigt niet direct uit om al zijn hits uit te kammen, maar dit moppie kan ik goed hebben. Al schurkt het twanggitaartje tegen het lullige aan. Maar ach, binnen twee minuten is het toch alweer voorbij.
6,9
0
geplaatst: 21 juli 2024, 01:53 uur
142. Brenda Holloway - Every Little Bit Hurts (1964) : 7
143. Jeff Simmons - Lucille Has Messed My Mind Up (1970) : 5,5
144. Carl Smith - Good Deal, Lucille (1969) : 8
143. Jeff Simmons - Lucille Has Messed My Mind Up (1970) : 5,5
144. Carl Smith - Good Deal, Lucille (1969) : 8
0
geplaatst: 21 juli 2024, 08:50 uur
Voor mij een totaal onbekende naam. Misschien heeft buiten de country-subset niemand ooit van deze man gehoord, net zoals misschien niemand buiten mijn provincie ooit van Django Wagner of John West heeft gehoord. Maar ja, het country-achterland is zó groot dat Carl 17 triljard platen kan verkopen, terwijl John en Django hun kunsten op braderieën en jaarmarkten moeten vertonen. De pech van een klein afzetgebied... (en van de veranderde muziekindustrie.) Grappig nummer dit, een 7.
0
geplaatst: 21 juli 2024, 17:52 uur
Carl Smith - Good Deal, Lucille nestelt zich op de 34e plek met 7,41 gemiddeld.
145. The Prisonaires - Lucille, I Want You (1954)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
Alleen al de reden van de bandnaam is geweldig: frontman Johnny werd ten onrechte veroordeeld voor verschrikkelijke misdrijven en ontmoette in de gevangenis een aantal gospelzangers die levenslang hadden. Ze werden per toeval ontdekt toen een radiomaker een programma vanuit de gevangenis maakte en de mannen hoorde zingen. Ze werden onder bewaking naar een studio gebracht en namen daar hun grootste hit op.
Hun verhaal is sowieso fascinerend, ga het vooral lezen.
In de tussentijd gaan we luisteren naar hun 'Lucille-nummer' en daarmee komt de eerste ronde van dit thema ten einde.
Thema: dezelfde vrouwennamen in songtitels
145. The Prisonaires - Lucille, I Want You (1954)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
Alleen al de reden van de bandnaam is geweldig: frontman Johnny werd ten onrechte veroordeeld voor verschrikkelijke misdrijven en ontmoette in de gevangenis een aantal gospelzangers die levenslang hadden. Ze werden per toeval ontdekt toen een radiomaker een programma vanuit de gevangenis maakte en de mannen hoorde zingen. Ze werden onder bewaking naar een studio gebracht en namen daar hun grootste hit op.
Hun verhaal is sowieso fascinerend, ga het vooral lezen.
In de tussentijd gaan we luisteren naar hun 'Lucille-nummer' en daarmee komt de eerste ronde van dit thema ten einde.
2
geplaatst: 21 juli 2024, 22:56 uur
Aanstekelijke mix van Doo-wop R&B en Gospel, erg basic , maar juist daarom wel tof. 7,5
Naast 'n aantal singles op het SUN label is er ergens rond 1959 ook 'n LP verschenen op private label getiteld Live At The Tennessee State Penitentiary.
Op Discogs staat momenteel 'n origineel te koop voor $ 500.
Niet goedkoop maar dan heb je ook wel wat biezonders want er zijn blijkbaar wereldwijd maar vijf exemplaren bekend van deze plaat.
Naast 'n aantal singles op het SUN label is er ergens rond 1959 ook 'n LP verschenen op private label getiteld Live At The Tennessee State Penitentiary.
Op Discogs staat momenteel 'n origineel te koop voor $ 500.
Niet goedkoop maar dan heb je ook wel wat biezonders want er zijn blijkbaar wereldwijd maar vijf exemplaren bekend van deze plaat.
1
geplaatst: 21 juli 2024, 23:29 uur
..."fewer than five copies of this Lp are known to exist."
Nóg minder zelfs!
Shaky weet de lezer wel te triggeren. Ik ga later vannacht zeker meer lezen van deze formatie, want niet alleen is het verhaal al bijzonder, het liedje is ook erg energiek en met gedreven zang uitgevoerd. Heerlijk hoe iedere keer Lucille in de coupletten met nadruk en kracht wordt bezongen, alsof ze willen/hopen/fantaseren dat deze verbale uithaal een seksuele stoot is.
7,8
Nóg minder zelfs!
Shaky weet de lezer wel te triggeren. Ik ga later vannacht zeker meer lezen van deze formatie, want niet alleen is het verhaal al bijzonder, het liedje is ook erg energiek en met gedreven zang uitgevoerd. Heerlijk hoe iedere keer Lucille in de coupletten met nadruk en kracht wordt bezongen, alsof ze willen/hopen/fantaseren dat deze verbale uithaal een seksuele stoot is.
7,8
2
geplaatst: 22 juli 2024, 08:26 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
net zoals misschien niemand buiten mijn provincie ooit van John West heeft gehoord.
net zoals misschien niemand buiten mijn provincie ooit van John West heeft gehoord.
Iedereen kent toch John West? Die verkopen vis in blik

* denotes required fields.