Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 28 augustus 2024, 20:10 uur
183. Eartha Kitt - I Want to Be Evil (1953): 8
182. Gene Vincent & The Blue Caps - B-I-Bickey-Bi, Bo-Bo-Go (1957): 6
182. Gene Vincent & The Blue Caps - B-I-Bickey-Bi, Bo-Bo-Go (1957): 6
1
geplaatst: 28 augustus 2024, 21:19 uur
Geweldige tekst, geweldig gebracht. Een 8 voor Eartha Kitt.
0
geplaatst: 28 augustus 2024, 21:59 uur
Grappig, altijd gedacht dat dit nummer 10 jaar jonger was.
8
8
0
geplaatst: 28 augustus 2024, 23:16 uur
Eartha King: Intrigerend stemgeluid, maar je moet er van houden.
Zelf ben ik er 'n beetje allergisch voor, en begint dat schelle in haar stem het me snel te irriteren.
Bovendien niet zo'n liefhebber van die vibrato in haar zang : 6,2
Zelf ben ik er 'n beetje allergisch voor, en begint dat schelle in haar stem het me snel te irriteren.
Bovendien niet zo'n liefhebber van die vibrato in haar zang : 6,2
0
geplaatst: 29 augustus 2024, 10:19 uur
The Tremelous: 7.0
Fanny Brice: 6.0
Gene Vincent & The Blue Caps : 9.0
Eartha Kitt: 6.0
Fanny Brice: 6.0
Gene Vincent & The Blue Caps : 9.0
Eartha Kitt: 6.0
1
geplaatst: 29 augustus 2024, 14:24 uur
captain scarlet schreef:
Eartha King
Eartha King
Herstel: Eartha Kitt.
Zat net daarvoor naar Freddie King the luisteren, vandaar de verwarring.
0
geplaatst: 29 augustus 2024, 17:15 uur
I Want to Be Evil: de aanloop duurt me net wat te lang, maar als het nummer eenmaal op gang is dan is het wel een echt lekker nummer.
7,5
7,5
0
geplaatst: 29 augustus 2024, 17:29 uur
Met 6,75 gemiddeld loopt Eartha Kitt - I Want to Be Evil de top 100 net mis: plek 105.
184. The Kinks - I Need You (1965)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single Only
Dit nummer was het B-kantje voor Set Me Free en wordt samen met hitklappers You Really Got Me en All Day and All of the Night genoemd als invloedrijke song wat betreft het tijdperk van de nieuwe rocksound.
The Kinks stonden 7x in de tipparade in NL en 24x in de Top 40. Daarmee zijn ze de 62e meest succesvolle act in de Nederlandse Top 40 aller tijden.
Afkomstig van het album: n.v.t. Single Only
Dit nummer was het B-kantje voor Set Me Free en wordt samen met hitklappers You Really Got Me en All Day and All of the Night genoemd als invloedrijke song wat betreft het tijdperk van de nieuwe rocksound.
The Kinks stonden 7x in de tipparade in NL en 24x in de Top 40. Daarmee zijn ze de 62e meest succesvolle act in de Nederlandse Top 40 aller tijden.
0
geplaatst: 29 augustus 2024, 18:48 uur
Ja, als ik de twee nummers die Shaky verder nog noemt niet kende zou dit revolutionair zijn geweest. Nú is het gewoon een variant op die eerdere hits en sound, maar het blijft lekker, en nog altijd behoorlijk ruig. 7.5.
0
geplaatst: 29 augustus 2024, 22:01 uur
The Kinks, fantastische band. Dit is zeker niet hun sterkste (vroege) track, maar nog steeds prima.
7,8
7,8
0
geplaatst: 29 augustus 2024, 23:31 uur
Geweldig rammelend garage rock Kinks-nummertje uit hun vroege periode dat eigenlijk nooit gaat vervelen.
En toen moest het beste nog komen.
Wat mij betreft hebben de Kinks in de periode 1964-1971 alleen maar goeie muziek gemaakt. En van de singles die ze uitbrachten waren de B-kantjes ook altijd meer dan prima, of soms nog beter als de A-kant.
Maar ben dan ook 'n Diehard Kinks-fan vanaf het eerste moment dat ik ze hoorde.
I Need You: 8,5
En toen moest het beste nog komen.
Wat mij betreft hebben de Kinks in de periode 1964-1971 alleen maar goeie muziek gemaakt. En van de singles die ze uitbrachten waren de B-kantjes ook altijd meer dan prima, of soms nog beter als de A-kant.
Maar ben dan ook 'n Diehard Kinks-fan vanaf het eerste moment dat ik ze hoorde.
I Need You: 8,5
0
geplaatst: 30 augustus 2024, 02:16 uur
183. Eartha Kitt - I Want to Be Evil (1953)
Ik was onbekend met haar werk, maar kwam jaren geleden (een latere persing van) deze lp uit 1956 een keer tegen in een kringloop: het is dezelfde plaat als haar debuutalbum, maar dan met extra tracks.
Met zo'n albumhoes en deze songtitel als openingsnummer móest ik die plaat natuurlijk meenemen. Dat kan niet tegenvallen. En dat deed Bad Eartha dan ook niet.
Met mijn 7,8 haalt ze de Top 100 misschien net wel?https://i.discogs.com/RoWsVheLuzj8WeuYUF9uNEl33eN67H-_K2kYbs7AWYs/rs:fit/g:sm/q:90/h:600/w:600/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTE1MjIz/NjQtMTU1NjEyMjc5/My03MDQxLmpwZWc.jpeg
EDIT: Ik zie nu dat dit album met identieke hoes ook op MuMe staat, maar zowel jaar van uitgave (1954) als de tracklisting is anders. Ik zie nu zelfs een lp-uitgave uit 1955 met dezelfde titel in een licht gewijzigde hoes met alwéér een andere tracklisting. Your badness makes me confusing, Eartha.
Bonuspunten voor de invloedrijke, rauwe sound.
8
Ik was onbekend met haar werk, maar kwam jaren geleden (een latere persing van) deze lp uit 1956 een keer tegen in een kringloop: het is dezelfde plaat als haar debuutalbum, maar dan met extra tracks.
Met zo'n albumhoes en deze songtitel als openingsnummer móest ik die plaat natuurlijk meenemen. Dat kan niet tegenvallen. En dat deed Bad Eartha dan ook niet.
Met mijn 7,8 haalt ze de Top 100 misschien net wel?https://i.discogs.com/RoWsVheLuzj8WeuYUF9uNEl33eN67H-_K2kYbs7AWYs/rs:fit/g:sm/q:90/h:600/w:600/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTE1MjIz/NjQtMTU1NjEyMjc5/My03MDQxLmpwZWc.jpeg
EDIT: Ik zie nu dat dit album met identieke hoes ook op MuMe staat, maar zowel jaar van uitgave (1954) als de tracklisting is anders. Ik zie nu zelfs een lp-uitgave uit 1955 met dezelfde titel in een licht gewijzigde hoes met alwéér een andere tracklisting. Your badness makes me confusing, Eartha.
Bonuspunten voor de invloedrijke, rauwe sound.
8
0
geplaatst: 30 augustus 2024, 18:14 uur
Plek 23 voor The Kinks - I Need You met 7,57 gemiddeld.
Na Lucille, Susan en Julie gaan we een volgende naam in de spotlight zetten:
185. Ritchie Valens - That's My Little Suzie (1959)
Afkomstig van het album: Ritchie Valens - Ritchie Valens (1959)
Ritchie scoorde 4 hits in zijn leven, met plek 55 was dit zijn 3e grootste hit. Het is de openingstrack van het enige album dat hij uitbracht toen hij nog leefde.
Dit nummer werd geschreven door Valens en zijn manager die tevens zijn producer was en de man die hem ontdekte: Bob Keane. Later zou Keane platenlabel Del-Fi oprichten.
Na Lucille, Susan en Julie gaan we een volgende naam in de spotlight zetten:
Themaweekend: songs met dezelfde vrouwennaam in de titel
185. Ritchie Valens - That's My Little Suzie (1959)
Afkomstig van het album: Ritchie Valens - Ritchie Valens (1959)
Ritchie scoorde 4 hits in zijn leven, met plek 55 was dit zijn 3e grootste hit. Het is de openingstrack van het enige album dat hij uitbracht toen hij nog leefde.
Dit nummer werd geschreven door Valens en zijn manager die tevens zijn producer was en de man die hem ontdekte: Bob Keane. Later zou Keane platenlabel Del-Fi oprichten.
0
geplaatst: 30 augustus 2024, 18:23 uur
En dat Ritchie Valens album was wel de coolste LP die mijn moeder had: 8,3
* denotes required fields.