Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
1
geplaatst: 26 augustus 2024, 18:08 uur
Lee Michaels - Do You Know What I Mean scoorde 6,22 en staat daarmee op plek 144.
The Tremeloes - Hello World scoort net iets hoger met 6,29 en staat daarmee 136e.
The Tremeloes (The Trems tegenwoordig) verrasten trouwens vriend en vijand met een werkelijk fantastisch optreden gisteren. Wat waren die gaaf.
181. Fanny Brice - I Don't Know Whether to Do It Or Not (1916)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
De musical (en later film met La Streisand) Funny Girl is (losjes) gebaseerd op het leven van deze Fanny Brice.
Deze dame deed alles: zingen, acteren, komedie, radio en ze schreef ook nog eens haar eigen werk. Ze leverde ook geen half werk, want alles wat ze probeerde werd een succes.
Ze trouwde meermaals waaronder met een oplichter wiens streken hem nogal eens in de problemen deden belanden.
Een heul ouwe vandaag.
The Tremeloes - Hello World scoort net iets hoger met 6,29 en staat daarmee 136e.
The Tremeloes (The Trems tegenwoordig) verrasten trouwens vriend en vijand met een werkelijk fantastisch optreden gisteren. Wat waren die gaaf.
181. Fanny Brice - I Don't Know Whether to Do It Or Not (1916)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
De musical (en later film met La Streisand) Funny Girl is (losjes) gebaseerd op het leven van deze Fanny Brice.
Deze dame deed alles: zingen, acteren, komedie, radio en ze schreef ook nog eens haar eigen werk. Ze leverde ook geen half werk, want alles wat ze probeerde werd een succes.
Ze trouwde meermaals waaronder met een oplichter wiens streken hem nogal eens in de problemen deden belanden.
Een heul ouwe vandaag.
0
geplaatst: 26 augustus 2024, 19:54 uur
Inderdaad behoorlijk oud, maar nog steeds grappig, en ik heb wel wat met liedjes die vanuit een personage een verhaal vertellen of een situatie schetsen. Een 7.
0
geplaatst: 26 augustus 2024, 20:04 uur
181. Fanny Brice - I Don't Know Whether to Do It Or Not (1916): 6
180. The Tremeloes - Hello World (1969): 7
179. Lee Michaels - Do You Know What I Mean (1971): 5
180. The Tremeloes - Hello World (1969): 7
179. Lee Michaels - Do You Know What I Mean (1971): 5
0
geplaatst: 26 augustus 2024, 23:00 uur
181. Fanny Brice - I Don't Know Whether to Do It Or Not (1916) : 6
0
geplaatst: 27 augustus 2024, 00:01 uur
Lee Michaels: schiet me nu te binnen dat ik zijn album "Barrels" nog ergens heb liggen. Toch weer eens opsnorren. Do You Know What I Mean: 6,8
The Tremeloes - Hello World : niet onaardig, maar heb het altijd een van hun mindere singles gevonden.
B-kant bevalt me beter. 6,5
Fanny Brice - I Don't Know Whether to Do It Or Not: Geinige tekst, dat wel. Heb er verder niet zoveel mee: 6
The Tremeloes - Hello World : niet onaardig, maar heb het altijd een van hun mindere singles gevonden.
B-kant bevalt me beter. 6,5
Fanny Brice - I Don't Know Whether to Do It Or Not: Geinige tekst, dat wel. Heb er verder niet zoveel mee: 6
1
geplaatst: 27 augustus 2024, 01:18 uur
Ik moest het even op me in laten werken. Na de eerste draaibeurt kon ik er helemaal niks mee.
Drie draaibeurten en wat inleeswerk verder (het gaat mogelijk over haar vriend, later man Nicky Arnstein die ze zowel haatte, maar ook lief had) begon het een klein beetje te werken.
Als ik het origineel op schellak zie liggen, dan neem ik 'em mee. Ik kom niet zoveel vocaal repertoire tegen dat zó oud is. Zeker niet van comédiennes. Mede vanwege de zin "I think I'm getting cuckoo in the head" toch een voldoende.
6
Drie draaibeurten en wat inleeswerk verder (het gaat mogelijk over haar vriend, later man Nicky Arnstein die ze zowel haatte, maar ook lief had) begon het een klein beetje te werken.
Als ik het origineel op schellak zie liggen, dan neem ik 'em mee. Ik kom niet zoveel vocaal repertoire tegen dat zó oud is. Zeker niet van comédiennes. Mede vanwege de zin "I think I'm getting cuckoo in the head" toch een voldoende.
6
0
geplaatst: 27 augustus 2024, 21:32 uur
Veel te lange werkdag gehad vandaag, het gemiddelde van Fanny Brice volgt morgen.
182. Gene Vincent & The Blue Caps - B-I-Bickey-Bi, Bo-Bo-Go (1957)
Afkomstig van het album: n.v.t Single only
Gene wordt gezien als hét schoolvoorbeeld van rockabilly. Hij was degene met de kleding, de meiden, de hot rods, de motors, etc. Hij was dan ook de allereerste artiest die in de Rockabilly Hall of Fame werd opgenomen.
Blijft toch een beetje een vreemd verhaal hoe een van de grootste namen uit de Amerikaanse rockabilly/rock'n'roll het in de Amerikaanse hitlijsten niet bijzonder goed deed. In de UK daarentegen was hij een hitmachine.
Wij gaan vandaag luisteren naar Gene in zijn prime.
182. Gene Vincent & The Blue Caps - B-I-Bickey-Bi, Bo-Bo-Go (1957)
Afkomstig van het album: n.v.t Single only
Gene wordt gezien als hét schoolvoorbeeld van rockabilly. Hij was degene met de kleding, de meiden, de hot rods, de motors, etc. Hij was dan ook de allereerste artiest die in de Rockabilly Hall of Fame werd opgenomen.
Blijft toch een beetje een vreemd verhaal hoe een van de grootste namen uit de Amerikaanse rockabilly/rock'n'roll het in de Amerikaanse hitlijsten niet bijzonder goed deed. In de UK daarentegen was hij een hitmachine.
Wij gaan vandaag luisteren naar Gene in zijn prime.
0
geplaatst: 27 augustus 2024, 21:47 uur
181. Fanny Brice - I Don't Know Whether to Do It Or Not (1916): 6,2
180. The Tremeloes - Hello World (1969): 6,8
179. Lee Michaels - Do You Know What I Mean (1971): 5,1
180. The Tremeloes - Hello World (1969): 6,8
179. Lee Michaels - Do You Know What I Mean (1971): 5,1
0
geplaatst: 27 augustus 2024, 21:48 uur
Niet op een album verschenen, gelukkig wel later op CD, als één van de acht bonustracks op de geweldige AfterHours-twofer Blue jean bop!/Gene Vincent & the Blue Caps. Heerlijk dit, 8,5. Dat gitaargeweld, die intensiteit en die lekker kale sound...
0
geplaatst: 27 augustus 2024, 23:24 uur
Hij was way too much rock & fokking roll voor de Amerikanen. Hetzelfde jaar als Jailhouse Rock, maar dit is toch echt wel even wat rauwer en agressiever.
Door dat geschreeuw op de achtergrond wordt het nummer extra aanstekelijk, energiek en ontvlambaar.
Aangezien ik Jailhouse Rock enige tijd geleden al een 8 gaf in het Top 40-spelletje, krijgt Gene wat extra's.
8,2
Door dat geschreeuw op de achtergrond wordt het nummer extra aanstekelijk, energiek en ontvlambaar.
Aangezien ik Jailhouse Rock enige tijd geleden al een 8 gaf in het Top 40-spelletje, krijgt Gene wat extra's.
8,2
0
geplaatst: 28 augustus 2024, 00:52 uur
Toen een vriend van mijn oudste broer begin jaren '60 met 'n Lp van Gene Vincent aan kwam zetten wist ik niet wat ik hoorde. Wat 'n losgeslagen zootje. Leken wel 'n stel apen in 'n kooi. Ik vond het geweldig.
Dit hoorde je nooit op de radio.
Terwijl de muziek van Elvis na z'n diensttijd in 1960 wat softer en meer mainstream werd, ging Gene gewoon door met lekkere vuige rockabilly.
Gene Vincent & The Blue Caps - B-I-Bickey-Bi, Bo-Bo-Go : 8
Dit hoorde je nooit op de radio.
Terwijl de muziek van Elvis na z'n diensttijd in 1960 wat softer en meer mainstream werd, ging Gene gewoon door met lekkere vuige rockabilly.
Gene Vincent & The Blue Caps - B-I-Bickey-Bi, Bo-Bo-Go : 8
0
geplaatst: 28 augustus 2024, 01:07 uur
182. Gene Vincent & The Blue Caps - B-I-Bickey-Bi, Bo-Bo-Go (1957) : 8
0
geplaatst: 28 augustus 2024, 17:20 uur
I Don't Know Whether to Do It Or Not: 5,5
B-I-Bickey-Bi, Bo-Bo-Go: 8
B-I-Bickey-Bi, Bo-Bo-Go: 8
0
geplaatst: 28 augustus 2024, 18:07 uur
5,72 voor Fanny Brice - I Don't Know Whether to Do It Or Not, plek 165
7,77 Gene Vincent & The Blue Caps - B-I-Bickey-Bi, Bo-Bo-Go, plek 14
183. Eartha Kitt - I Want to Be Evil (1953)
Afkomstig van het album: Eartha Kitt - RCA Victor Presents Eartha Kitt (1953)
Santa Baby (1953) was haar grootste US hit, Under the Bridges of Paris (1954) haar grootste UK hit. Wij gaan vandaag luisteren naar een andere hitsong. Een van de vier uit 1953.
We hebben al geregeld acteurs voorbij zien komen die ook hits scoorden, of zangers die ernaast gingen acteren. Deze dame beheerste beide kunsten goed. Je kent haar wellicht van haar 80's comeback single waarmee ze in Nederland nog een hit scoorde, maar misschien associeer je haar juist met haar rol als Cat Woman in de 60s Batman serie. Hoe dan ook; zowel als actrice als in de muziekwereld heeft ze haar stempel gedrukt.
Morbide feitje? Deze Santa Baby stierf zelf op Kerstdag.....
Dit clipje wil ik jullie zeker niet onthouden.
7,77 Gene Vincent & The Blue Caps - B-I-Bickey-Bi, Bo-Bo-Go, plek 14
183. Eartha Kitt - I Want to Be Evil (1953)
Afkomstig van het album: Eartha Kitt - RCA Victor Presents Eartha Kitt (1953)
Santa Baby (1953) was haar grootste US hit, Under the Bridges of Paris (1954) haar grootste UK hit. Wij gaan vandaag luisteren naar een andere hitsong. Een van de vier uit 1953.
We hebben al geregeld acteurs voorbij zien komen die ook hits scoorden, of zangers die ernaast gingen acteren. Deze dame beheerste beide kunsten goed. Je kent haar wellicht van haar 80's comeback single waarmee ze in Nederland nog een hit scoorde, maar misschien associeer je haar juist met haar rol als Cat Woman in de 60s Batman serie. Hoe dan ook; zowel als actrice als in de muziekwereld heeft ze haar stempel gedrukt.
Morbide feitje? Deze Santa Baby stierf zelf op Kerstdag.....
Dit clipje wil ik jullie zeker niet onthouden.
0
geplaatst: 28 augustus 2024, 19:00 uur
I Don't Know Whether to Do It Or Not: 5
B-I-Bickey-Bi, Bo-Bo-Go: 7,8
I Want to Be Evil: 6,8
B-I-Bickey-Bi, Bo-Bo-Go: 7,8
I Want to Be Evil: 6,8
* denotes required fields.