MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

207. Wizzard - Angel Fingers (A Teen Ballad) (1973)
Ik heb het debuutalbum hier op cd liggen en ik mag toch hopen dat dit nummer er niet op staat en dat hun andere nummers een stuk beter zijn, anders heb ik destijds op basis van de hardrockachtige hoes toch mooi een kat in de zak gekocht (ik kan me echt niet heugen of ik die cd ooit gedraaid heb). Wat een zeikerig refrein: ik krijg een misplaatst pedofielenvibe bij dit deuntje.
4,5
[EDIT: het nummer staat er wel op, als bonusnummer. Nouja, so be it]

208. Paper Lace - Billy Don't Be a Hero (1974)
Nou, blijkbaar zitten we even in een dip, want dit is niet veel beter. Hoog middle-of-the-road muzakgehalte, waardoor de ongetwijfeld boeiendere tekst volledig langs me heen gaat.
De fade-out is dan wel weer ongenadig infantiel: hier is de volledige versie te horen, waar de fade-out in ieder geval wat beter op zijn plaats is. Outro is trouwens, net als het intro, het leukste van het liedje. Liedje groeit wel in aangenaamheid na meerdere keren luisteren. Okay, ik geef dat toe. Daarom toch nog een benauwde voldoende.
5,8

209. Jefferson Airplane - Today (1967)
En we zijn de dip weer uit. Weliswaar geen 'White Rabbit' of 'Somebody To Love', zelfs geen Grace (op lead vocals), maar toch bijzonder smaakvol.
7,5

7.8

En dan te bedenken dat ik dit één van de mindere nummers vind van (wel) hun beste album.

Jefferson Airplane : 7.5

Paper Lace - Billy Don't Be a Hero: 7
Jefferson Airplane - Today: 7

Paper Lace: Billy don't Be a Hero: 5,7
Jefferson Airplane - Today : 6,8

209. Jefferson Airplane - Today (1967) : 6,5

Jefferson Airplane - Today scoort 7,18 en staat op plek 73.

210. Ella Fitzgerald - Oh, Lady Be Good (1947)

Afkomstig van het album: n.v.t. Single only

Scatten, je moet het durven. Spat het gevoel er niet vanaf, dan klinkt het al gauw belachelijk. Daar heeft Ella gelukkig geen last van. In deze song, waarbij niemand minder dan het Benny Goodman Orchestra haar begeleidt, boe-pi-di-pat Ella er lustig op los.

En wat zegt ze daar? Zo rond 1.24? Ja hoor, een verwijzing naar een van haar bekendste songs.

Bijzonder nummer dit. Niet gek dat het vaker genoemd wordt in lijstjes met haar beste songs.

JA 7
Ella 7,2

210. Ella Fitzgerald - Oh, Lady Be Good (1947)
Ik ben niet zo'n liefhebber van scatten, maar dit is toch best gaaf om te horen.
Ik vind het zelfs lekker/lekkerder dan het gezongen gedeelte.
Zeker dat stukje vanaf 1'47": daar lijkt ze wel een soort van boze wesp te imiteren?
Als mijn jongste zoon terug is van voetbaltraining zal ik 'em even laten horen: hij was vanmiddag gestoken door een wesp. Even een sarcastische scatsneer.

7,5

Normaal niet zo dol op dat scatten, maar Ellen komt er mee weg: 7,2

210. Ella Fitzgerald - Oh, Lady Be Good (1947) : 5

De tisket heb ik opgepikt, de tasket hoorde ik ook nog, en de wesp is ook tot me doorgedrongen, maar verder vind ik deze stijl van, eh, zingen echt verschrikkelijk, ook al kan ik wel horen dat het goed wordt gedaan en dat de begeleiding swingt. Een 4.

Ella Fitzgerald : 5.5

Gast
geplaatst: vandaag om 16:23 uur

geplaatst: vandaag om 16:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.