MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

Donovan - Little Tin Soldier: 7,7

Ik heb een heruitgave van 'Fairytale' uit 1969 en... inderdaad, helaas heb je gelijk, want het nummer ontbreekt hierop. Gelukkig heb ik diverse compilatiealbums van Donovan waar het nummer wél op staat (zoals die 'Catch The Wind' van de YT-clip, maar ook 'Donovan' (1972) en 'The World Of Donovan'), dus zó deep is de cut toch ook weer niet. Gelukkig maar, want te mooi om in de vergetelheid te geraken.
7,5

281. Donovan - Little Tin Soldier (1965) : 7

7

Dolly 7,5

Little Tin Soldier: 7,5

Donovan: 8.0

7,3 = plek 81 voor Donovan - Little Tin Soldier

282. Fred Waring and His Pennsylvanians - Dry Bones (1947)

Afkomstig van het album: n.v.t. single only

Dit nummer stamt uit 1940 en is gebaseerd op Ezekiel 37, 1-4. Onder andere The Ames Brothers en The Four Lads coverden het nummer, maar de cover van Fred Waring is aangevraagd.

Zoals we al heel vaak gezien hebben in dit topic, kunnen muziek en film nauw met elkaar verbonden zijn. De aanvrager gaf aan fan te zijn van het nummer dankzij de Michael Gambon serie The Singing Detective (1986).

Als de naam 'Waring' je bekend voorkomt, dan zou dat goed kunnen! Fred is de uitvinder van wat bekend kwam te staan als de Waring Blender.

Leuk dit! Voor mij bekend van Jimmie Rodgers (niet de Singing Brakeman maar de popzanger van Honeycomb en Kisses sweeter than wine), maar dít is een versie vol vriendelijke gekte. 7.

Fred Waring and His Pennsylvanians - Dry Bones:
Blijft 'n beetje weird maar fascinerend nummer dit. Ken het overigens ook van de soundtrack van de geweldige serie The Singing Detective : 6,8

Fantastisch!
En nee, het is niet mijn keuze. Maar had het wel kunnen zijn.
9

Donovan: 7,3
Fred Waring and His Pennsylvanians: 7,5

282. Fred Waring and His Pennsylvanians - Dry Bones (1947) : 8,5

Dry Bones: 5,0

Fred Waring and His Pennsylvanians : 6.0

Ik ben een weekendje weg, de gemiddeldes volgen allemaal later.

283. Ruth Brown - Sweet Baby of Mine (1956)

Afkomstig van het album: n.v.t. single only

Mama He Treats Your Daughter Mean, Teardrops from My Eyes en natuurlijk Lucky Lips zijn songs waar de meeste mensen er op zijn minst 1 van kennen (ik zet anno 2024 wat lager in). Maar ook Mambo Baby en Oh What a Dream waren nummer 1-hits voor Ruth op de R&B chart.

De aanvrager zei het volgende over deze song:

Het nummer is naar mijn mening een van de beste nummers van de verzamelaar Voodoo Voodoo: Feisty Fifties Females met 90 nummers van vrouwelijke artiesten uit de jaren '50. Het betreft minder bekende artiesten of minder bekende nummers van bekendere artiesten.

Tijd voor deze nummer 10-hit op de R&B chart van 1956.

Heerlijk: stem, nummer, stem, arrangement, stem, sound en stem. 9.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:38 uur

geplaatst: vandaag om 14:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.