MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

279. Buddy Guy - My Time After A While (1964) : 7

Shaky schreef:
We gaan met de verzoekjes beginnen! Ze komen in langs in volgorde van binnenkomst.
Helemaal gemist Mocht je nog een plekje over hebben, hoor ik het graag

My Time After A While: 7,5

Zeker, stuur maar een pb Simon77.

7,25 voor Buddy Guy - My Time After A While en daarmee plek 84.

280. Dolly Parton - The Bridge (1968)

Afkomstig van het album: Dolly Parton - Just Because I'm a Woman (1968)

Zowel The Bridge als Just Because I'm a Woman waren nogal controversieel. Beide songs gingen over onderwerpen waar niet over gezongen hoorde te worden, laat staan door een vrouw.

Dolly heeft zich nooit laten tegenhouden door de zogenaamde verwachtingen vanuit de maatschappij en heeft altijd een sterke wil getoond.

Ik werd door de aanvrager nog gewezen op de documentaire 'Dolly for President'. Liefhebbers van de blonde countryster zouden er hun voordeel mee kunnen doen.

Buddy Guy : 9.0
Dolly Parton: 8.5

Ja, dat is een stevige tekst met niet één maar twéé hete hangijzers. Jammer dat de melodie naar mijn smaak net wat te weinig afwisseling biedt. 7.

Ff bijspijkeren:

275. Sonny Boy Williamson II - Eyesight to the Blind (1951)
7,5

276. Jim Reeves - Home (1959)
Ik heb de afgelopen 20 jaar in kringloopwinkels waarschijnlijk zo'n achterhondertwintigduizendmiljoenquadrilziljoen lp's van Jim Reeves door mijn handen laten glijden. Maar heb ik ooit in mijn leven ook maar één nummer bewust naar hem geluisterd?
Ik denk het niet.
Goh...
Bizar eigenlijk.
En dit bevalt me opmerkelijk goed. Upbeat, luchtig en een catchy opgewektheid waar je wel een glimlach van móet krijgen.
7,5

277. Charlie Parker's All Stars - Ah-Leu-Cha (1948)
Nog iets te ouwe jazz voor mij. Ik wil meer hard dan be in de bop.
6,8

278. The Doors - Moonlight Drive (1967)
Lekker hoor, maar ze hebben ladingen met nummers die me nog heel veel meer aanspreken.
7,5

279. Buddy Guy - My Time After A While (1964)
Buddy's rauwe en gepassioneerde zang trekt het nummer naar een hoger niveau.
8

280. Dolly Parton - The Bridge (1968)
Ze neemt de tekst wel erg letterlijk met het einde van het liedje. Ik hekel fade-outs, maar Dolly stopt hier wel erg abrupt.
7

7

The Doors nog een 7.3

Buddy Guy - My Time After A While : degelijke blues song over het klassieke onderwerp van vrouwlief die de hort op gaat met andere kerels, en dat zit Buddy niet lekker. Niet echt een origineel onderwerp, maar hij zingt hier zo hartverscheurend over dat je het echt met hem te doen hebt: 7,5

Dolly Parton - The Bridge: 7,2

280. Dolly Parton - The Bridge (1968) : 7

The Bridge: 7,5

Dolly is fantastisch. Van haar vroegste albums is dit wel mijn favoriet.

8,5

7,35 voor Dolly Parton - The Bridge en daarmee plek 70.

281. Donovan - Little Tin Soldier (1965)

Afkomstig van het album: Donovan - Fairytale (1965)

Dit is een Donovan deep-cut. Het was geen hit, het was een cover (origineel van Shawn Phillips) die verder door vrijwel niemand anders gecovered zou worden en het nummer werd zelfs van het album afgehaald in de re-issue.

De keuze voor dit nummer werd toegelicht door de aanvrager:
In het kader van de kerstgedachte, ons tijdsbeeld en de prachtige tekst en voordracht van deze song.

Donovan op z'n sentimenteelst en romantischst, maar ik kan het vroege akoestische werk van hem heel goed hebben. Prachtige stem heeft hij toch. 8.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:55 uur

geplaatst: vandaag om 08:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.