MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

Chet Atkins: 4,0
The Spinners: 8,0

Potdomme, wat een lekker swingend en geinig deuntje! Aanstekelijk eigenwijze sound met dat getrommel en dat (contra?)baswerk. Zijn gitaarwerk is dan ook nog eens sterk onderscheidend en anders dan al die duizenden inwisselbare r&r-deuntjes. Ja, leuk! Bonuspunten voor de originele novelty-sound.
8,2

Zojuist 3x achter elkaar beluisterd en sluit me aan bij de vorige spreker: 8,2
Op Discogs wordt dit overigens onder de Gypsy Jazz geschaard.

326. Chet Atkins - Boo Boo Stick Beat (1959) : 5

Chet Atkins: 5,5

Truttiger dan dit gaat rock'n'roll niet worden. Nou vooruit, 5,5 voor deze bejaardentehuis-variant van r'n'r.

6,62 betekent plek 200 voor Chet Atkins - Boo Boo Stick Beat.

327. Bloodrock - Gimme Your Head (1970)

Afkomstig van het album: Bloodrock - Bloodrock (1970)

Cultfavoriet onder de rockfans, totale troep volgens Rolling Stone Magazine. Sja, het kan gek lopen. 

Deze Texanen richtten hun band al in 1963 op en ze noemden zichzelf The Naturals. Ze hadden geregeld gigs en mochten openen voor onder anderen Paul Revere en The Beach Boys. 

Op een 36e plek met D.O.A. in 1971 na bleven echte commerciële successen altijd uit, al hadden ze genoeg fans in de regio. Ze hadden een bepaalde reputatie en status, maar ze wisten maar niet nationaal door te breken. In 1974 had de platenmaatschappij er genoeg van en hun contract werd ontbonden. Voor de mannen was dit het signaal om helemaal te stoppen. 

Wij gaan terug naar hun debuutalbum. 

D.O.A. ken ik wel, waarin de hoofdpersoon ons verslag uitbrengt van de vliegtuigcrash waar hij het slachtoffer van is om vervolgens tijdens de song te overlijden. Dit is wel lekkere soortgelijke sound, maar met iets minder opvallende tekst: 7,3

Bloodrock - Gimme Your Head: Ken het album verder niet, maar dit klinkt wel erg lekker.
Doet me o.a denken aan de sound van Grand Funk, maar vooral Blue Cheer door het psychedelische randje .
Volume op tien en verstand op nul. 8

327. Bloodrock - Gimme Your Head (1970) : 4

Bloodrock: 7,5

The Spinners : 7.5
Chet Atkins: 8.0
Bloodrock : 9.0

6,57 is plek 210 voor Bloodrock - Gimme Your Head

Weekend thema: middenmoot do-overs.

328. Emile Ford and The Checkmates - Keep A-Lovin' Me (1961)

Afkomstig van het album: n.v.t. single only

We gaan luisteren naar dit B-kantje van The Alphabet Song. Het nummer werd door Emile en The Checkmates zelf geschreven.

Zijn grootste hit What Do You Wanna Make Those Eyes at Me For kwam al eerder voorbij en scoorde 6,91. Die song staat op plek 162. Gaat deze herkansing het beter doen?

Emile Ford and The Checkmates : 7.5

Gast
geplaatst: vandaag om 17:27 uur

geplaatst: vandaag om 17:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.