MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

Reken niet op mij... 3.

En ik heb helemaal niks verder met Amsterdam (of de Jordaan): 8,2

Johnny Jordaan: Kleurrijk figuur. Heb met plezier zijn biografie gelezen.
Met zijn muziek heb ik wat minder : 6,2

James Brown: 8,3
Johnny Jordaan: 7,0

Vooruit, geen onvoldoende van mij

Johnny Jordaan: 5,5

SHAKY heeft zich uitgeschreven .

Erg jammer dat Shaky zich heeft uitgeschreven.
Ik was inmiddels gewend om de avond met dit topic te beginnen.

Hopelijk niets ernstig. Ontzettend jammer dat wel.
Wie weet tot ooit Shaky!

Da's erg onverwacht. Wel jammer.
Hopelijk alles verder o.k . Bedankt voor de fijne topic Shaky.

Jeetje, wat onverwacht en abrupt?
Heeft Rob ergens nog kenbaar gemaakt over het hoe en waarom?
Wat spijtig zeg. Hopelijk gaat het verder okay met hem.

Even laten bezinken en als hij niet meer terugkeert: iemand die dit draadje wilt oppikken? Ik vond het wel een lollig spelletje.

Jemig, ben ik een weekendje weg en dan is Shaky opeens niet meer op MM. Wat ontzettend jammer. Ik hoop niet dat er iets ernstigs is gebeurd. Ik zal toch nog stemmen op de laatste twee nummers.

348. James Brown and The Famous Flames - Think (1960) : 7

349. Johnny Jordaan - Bij ons in de Jordaan (1955) : 6

Och jeetje, wat jammer dit. Shaky! Laat ajb weten wat je beweegt om je uit te schrijven?

Erg spijtig inderdaad dat Rob vertrokken is.

Hopelijk gaat het verder goed met hem en komt hij snel terug.

Dit soort dingen word ik toch altijd even stil van. Wat ontzettend spijtig voor dit fijne topic, maar toch vooral voor hemzelf. Het ga je goed Shaky en hopelijk tot snel.

Ik heb zitten denken hoe we dit spelletje misschien levend kunnen houden. Ik ben absoluut niet capabel om dit spelletje over te nemen, maar misschien is het een idee om het met z'n allen te doen. Elke dag kan iemand een nummer posten en daar kan dan op gestemd worden.

We gaan geen volgordes van plaatsen bijhouden, gewoon iemand die zin heeft om een nummer te posten kan dat doen. Hou er alleen wel rekening mee, als je vaker een nummer plaatst, dat ook anderen de ruimte krijgen om te posten.

De enige voorwaarden voor het posten zijn:
1. Het nummer moet minimaal 50 jaar oud zijn.
2. Het vorige nummer was minimaal 24 uur daarvoor gepost.

Ik ben overigens ook niet iemand die de gemiddelden gaat bijhouden, misschien is er iemand anders die dat wil doen als het spelletje op deze manier levensvatbaar blijkt te zijn.

Ik wil wel een eerste nummer posten.

350. Roberta Flack - Compared to What (1969)

Afkomstig van het album: Roberta Flack - First Take (1969)

Afgelopen maandag overleed op 88-jarige leeftijd Roberta Flack. We kennen haar vooral van de krakers 'The First Time I Saw Your Face' en 'Killing Me Softly with His song'. Ook zijn we haar al eerder in dit topic tegengekomen. Jesse (uit 1973) scoorde een 7,02.
Het nummer waar we deze keer op gaan stemmen was haar eerste single in Amerika: de cover 'Compared to What'. Het bereikte de charts overigens niet.

Mooi initiatief om het topic voort te zetten Kees-Jan. En wat mij betreft ook leuk zonder het bijhouden van scores. De lol zit hem voor mij in het dagelijks 'in het zonnetje zetten' van een golden oldie. Welke van die liedjes nou precies een hoge(re) score haalt vind ik minder interessant.

Dat gezegd hebbende, een 8,5 voor Roberta.

Compared to What: 7,0

Fijn dat je de draad meteen oppikt, Kees-Jan.
Zonde als dit initiatief van Shaky een stille dood sterft. (Hij was trouwens net met een nieuw thema begonnen, dat maakt het nóg merkwaardiger dat hij als donderslag bij heldere hemel weg is)
Lijkt me ook een goed en sympathiek idee om het als collectief voort te zetten.
Wellicht dat ik de cijfers nog een keer in een Excelsheetje gooi, want ik ben wel een statistiekenfreak.

346. Edith Piaf - Padam, padam (1951)
Prachtig nummer van Edith. Zou Barbara Pravi dit nummer ook gecoverd hebben? Dit nummer lijkt me, meer dan welk chanson dan ook, op haar lijf geschreven. Padam, padam...
7,8

347. Wimple Winch - Rumble on Mersey Square South (1967)
Dit is een fijne ontdekking van Shaky.
Nooit van gehoord, maar deze behoorlijk stevige psychpop, zeg maar psychpoprock, bevalt me uitstekend. Voor 1967 is het een opvallend heavy en gruizige sound. Nice!
8,2

348. James Brown and The Famous Flames - Think (1960)
7,8

349. Johnny Jordaan - Bij ons in de Jordaan (1955)
Lastig om hier een cijfer aan te hangen. Ik heb he-le-maal niks met het (Amsterdamse) levenslied.
Maar deze heeft een onverwoestbare vrolijkheid en Johnny's aanstekelijk bravoure die al 70 jaar lang nog geek kreukje heeft opgelopen.
Een voldoende dan toch maar.
6

350. Roberta Flack - Compared to What (1969)
Ik heb niet zo veel met Roberta's repertoire, maar haar vroege werk weer wel. Haar eerste twee lp's staan hier in de kast. Haar vierde plaat, doorbraakalbum 'Killing Me Softly', is voor mij juist de reden om afscheid te nemen van Roberta's oeuvre. Ik mis alleen nog haar derde album 'Quiet Fire', de avatar van Arrie. Dit nummer vind ik behoorlijk indrukwekkend. Het einde is alleen wat... tsja, hoe zeg ik dat: vrijblijvend? Gooi er maar weer een fade-out tegenaan. Zonde.
8,4

350. Roberta Flack - Compared to What (1969) : 8

Ik ga het goede voorbeeld van Kees-Jan volgen:

351 Jimmy Page - She Just Satisfies (1965)

Vandaag precies 60 jaar geleden bracht Jimmy Page zijn enige solosingle uit: She Just Satisfies. In 1965 was hij nog sessiemuzikant die werkte met artiesten als Tom Jones, Lulu, Joe Cocker en Them. Hij had in die tijd een relatie met singer-songwriter Jackie DeShannon. Samen schreven ze enkele nummers. Op deze single speelde Page niet alleen gitaar, maar nam hij ook de zang voor zijn rekening. Kort daarna sloot hij zich aan bij The Yardbirds, waarna Led Zeppelin volgde. Het nummer heeft de Britse gitaarrocksound van die tijd en vertoont sterke gelijkenissen met Revenge van The Kinks uit 1964, wat geen toeval is.

351 Jimmy Page - She Just Satisfies (1965)

Gast
geplaatst: vandaag om 11:01 uur

geplaatst: vandaag om 11:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.