MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
J. Frank Wilson And The Cavaliers: 8,5

354. New York Dolls - Personality Crisis (1973)

En met het overlijden van zanger David Johansen zijn nu alle originele leden van de New York Dolls overleden. Naast Johansen is gitarist Johnny Thunders (R.I.P. 1991) waarschijnlijk de bekendste naam. Hoewel Sylvain Sylvain ook nog wel een bekende naam is. Glamrock of is dit gewoon al punk? Op de Ramones moesten we nog 3 jaar wachten. Malcolm McLaren was nog even hun manager in 1975 en 1976. Op 30 december 1976 gaven ze hun laatste show Max's Kansas City met in het voorprogramma de band Blondie.

354. New York Dolls - Personality Crisis (1973) : 7

New York Dolls : lekkere rammelende sleazy Glamrock. 7,5
Heb de LP verder voornamelijk bewaard vanwege de fraaie hoes.

5,5
Ik ben van de glam en de punk maar New York Dolls is nooit geland bij mij.

355. The Boswell Sisters - Heebie Jeebies (1931)

Toen Shaky dit spel nog runde, mochten we zo nu en dan een verzoekje indienen. Ik hield er dan altijd van om een echt oud nummer op te geven. Dit nummer stond bovenaan mijn lijstje als mijn volgende verzoekje in dit topic.

De drie zussen Martha, Connie (eigenlijk Constance) en Vet (eigenlijk Helvetia) Boswell uit New Orleans maakten in de jaren 20 en 30 furore met hun close harmonie in swing style. De zussen waren enorm populair bij het publiek en werden tot de beste zangeressen, instrumentalisten en arrangeurs van hun tijd gerekend. Het schijnt zelfs dat ze half jaren 30 een tournee door Nederland gemaakt hebben. In 1936 trouwde Martha en hield de groep op te bestaan.

In het clipje bij dit nummer zijn de drie dames te zien in hun karakteristieke pose met ook hun signature haarlok.

The Boswell Sisters: 7,3 voor deze talentvolle dames die min of meer de weg hebben geplaveid voor de veel bekendere andere zusjes The Andrew Sisters.

355. The Boswell Sisters - Heebie Jeebies (1931) : 8,5

New York Dolls: 8.5
The Boswell Sisters: 6.0

356. Eddie Cochran - Cut Across Shorty (1960)

Laten we ook vooral de B-kantjes niet vergeten. Nou ja, meestal had een single twee kanten en dan zagen ze vanzelf wel welke kant het het beste deed. In 1960 won Three Steps to Heaven het op deze single. Uitgekomen in de week dat Eddie Cochran om het leven kwam bij een auto ongeluk. 21 jaar oud. Wij beoordelen de flipside waarin twee jongens een hardloopwedstrijd houden om miss Lucy. En dat gaat een beetje als in het verhaal over de schildpad en de haas.

Even inhalen:
351 Jimmy Page - She Just Satisfies (1965)
Lekker Kinksklanken hoor! En behoorlijk vuig en onstuimig voor 1965.
8

352. Hank Williams with His Drifting Cowboys - Take These Chains from My Heart (1953)
Waarom weet ik niet, maar Hank trek ik beter dan menig stijl- en generatiegenoot van hem.
7

354. New York Dolls - Personality Crisis (1973)
Ik ben van de glam, sleaze, punk, maar ook bij mij hebben de Dolls niet een al te hoge status.
Verder dan "best okay" komt het niet. De LP heb ik natuurlijk wel, want idd hele gave hoes. En soms is "best okaye" muziek ook best okay om te luisteren.
7,3

355. The Boswell Sisters - Heebie Jeebies (1931)
Verdomd aanstekelijk, ik vind het zelfs leuker dan de glam, sleaze en punk van hierboven.
7,8

356. Eddie Cochran - Cut Across Shorty (1960)
Het scheelde niet veel, maar hij had bijna net zo'n rauwe strot als Little Richard. Zo zonde dat hij zelfs op geen ende na de Club van 27 heeft gehaald.
Mede door zijn stem erg lekker, hoe short deze song over Shorty ook is.
7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 16:35 uur

geplaatst: vandaag om 16:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.