Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 2 september 2025, 00:08 uur
Engelbert Humperdinck - Les bicyclettes de Belsize:
Kan me, in tegenstelling tot Tom Jones, zo snel geen enkel nummer van de goeie man herinneren dat me echt kan boeien.
Voor deze 6,1
Kan me, in tegenstelling tot Tom Jones, zo snel geen enkel nummer van de goeie man herinneren dat me echt kan boeien.
Voor deze 6,1
2
geplaatst: 2 september 2025, 09:46 uur
haha arme Tom Jones. In zijn autobiografie (aanrader) spreekt hij onder andere over die vergelijking tussen hem en Engelbert. Zelf snapt hij er de ballen van en hij neemt geen blad voor de mond wanneer hij over Engelbert spreekt. Die man schijnt een enorme lul de behanger te zijn en Tom geeft aan geen contact met hem meer te willen.
Les bicyclettes de Belsize:
6,25
Hoewel ik geen fan ben, heeft Engelbert wel echt een paar hele goede songs. Les bicyclettes doet me echter weinig.
Les bicyclettes de Belsize:
6,25
Hoewel ik geen fan ben, heeft Engelbert wel echt een paar hele goede songs. Les bicyclettes doet me echter weinig.
0
geplaatst: 2 september 2025, 19:23 uur
Het gemiddelde voor Les bicyclettes volgt later.
379. The Four Seasons - Walk Like a Man (1963)
Dit nummer over een man die gekleineerd wordt door zijn vriendin werd een nummer 1-hit in de US. Generaties later maakten we opnieuw kennis met dit nummer dankzij de cover van Divine.
Wij gaan terug naar de gloriejaren van Frankie Valli die met zijn 91 jaar nog steeds optreedt. Daar is wel nogal wat over te doen. De filmpjes die viral zijn gegaan op sociale media tonen een Frankie Valli die misschien niet meer op een podium zou moeten staan. Er gaan dan ook geruchten dat hij onder dwang de podia wordt opgehesen, al wordt dat dan ook weer ontkend door management.
In Walk Like a Man uit 1963 is hij in ieder geval nog in goede doen.
De krasse knarren week.
Dit nummer over een man die gekleineerd wordt door zijn vriendin werd een nummer 1-hit in de US. Generaties later maakten we opnieuw kennis met dit nummer dankzij de cover van Divine.
Wij gaan terug naar de gloriejaren van Frankie Valli die met zijn 91 jaar nog steeds optreedt. Daar is wel nogal wat over te doen. De filmpjes die viral zijn gegaan op sociale media tonen een Frankie Valli die misschien niet meer op een podium zou moeten staan. Er gaan dan ook geruchten dat hij onder dwang de podia wordt opgehesen, al wordt dat dan ook weer ontkend door management.
In Walk Like a Man uit 1963 is hij in ieder geval nog in goede doen.
0
geplaatst: 2 september 2025, 19:29 uur
378. Engelbert Humperdinck - Les bicyclettes de Belsize (1968)..... 6
379. The Four Seasons - Walk Like a Man (1963).... 9
379. The Four Seasons - Walk Like a Man (1963).... 9
0
geplaatst: 2 september 2025, 19:54 uur
Engelbert: 5,0
Frankie: 4,5
Ik ben voorlopig nog niet zo van de krasse knarren.
Frankie: 4,5
Ik ben voorlopig nog niet zo van de krasse knarren.
0
geplaatst: 2 september 2025, 22:05 uur
377. Neil Diamond - Solitary Man (1966)
8,2
378. Engelbert Humperdinck - Les bicyclettes de Belsize (1968)
Godver! Die eerste 45 seconden van het liedje vind ik best leuk.
Ja jezusgggristus, ga ik nu zelfs Humperdinck leuk vinden?
Mag ik dood?
Maar gelukkig, daar komt na 45 seconden weer zo'n aalglad zwierezwaaibouquetreeksrefreintje dat ik weer heerlijk afschuwelijk vind. Gelukkig maar. Ik heb ook mijn principes en oogkleppen en daar ben ik trots op.
Edoch, de coupletten in dit lied vertrouw ik niet. Alsmede zijn, eerlijk is eerlijk, prima stem die qua timbre behoorlijk tegen die van Tom aanschurkt. Gelukkig wel drie niveaus braver, slapper, weker en oninteressanter.
Blij toe toch gewoon een (kleine) onvoldoende te kunnen geven, maar ik schrok wel even van mezelf.
5
Er zit iets kinderachtigs in dit liedje dat ik best vervelend vind. Misschien moet het komisch overkomen, maar ik vind het niet grappig, maar flauw. Die uithalen (Oo woo-oo-oo oo woo-oo-oo), die lichtelijk infantiele achtergrondstemmetjes (wop wop wop wop), de kopstemrefreintjes: gedraag je nou eens als een volwassen vent, man!
Ook hier zijn de coupletten het leukst, maar redden het nummer niet.
5
8,2
378. Engelbert Humperdinck - Les bicyclettes de Belsize (1968)
Godver! Die eerste 45 seconden van het liedje vind ik best leuk.
Ja jezusgggristus, ga ik nu zelfs Humperdinck leuk vinden?
Mag ik dood?
Maar gelukkig, daar komt na 45 seconden weer zo'n aalglad zwierezwaaibouquetreeksrefreintje dat ik weer heerlijk afschuwelijk vind. Gelukkig maar. Ik heb ook mijn principes en oogkleppen en daar ben ik trots op.
Edoch, de coupletten in dit lied vertrouw ik niet. Alsmede zijn, eerlijk is eerlijk, prima stem die qua timbre behoorlijk tegen die van Tom aanschurkt. Gelukkig wel drie niveaus braver, slapper, weker en oninteressanter.
Blij toe toch gewoon een (kleine) onvoldoende te kunnen geven, maar ik schrok wel even van mezelf.
5
Er zit iets kinderachtigs in dit liedje dat ik best vervelend vind. Misschien moet het komisch overkomen, maar ik vind het niet grappig, maar flauw. Die uithalen (Oo woo-oo-oo oo woo-oo-oo), die lichtelijk infantiele achtergrondstemmetjes (wop wop wop wop), de kopstemrefreintjes: gedraag je nou eens als een volwassen vent, man!
Ook hier zijn de coupletten het leukst, maar redden het nummer niet.
5
0
geplaatst: 2 september 2025, 23:44 uur
The Four Seasons - Walk Like a Man: ambivalente gevoelens bij dit nummer.
Vind het eigenlijk vreselijk, maar wel heel lekker om mee te zingen.
6,6
Vind het eigenlijk vreselijk, maar wel heel lekker om mee te zingen.
6,6
0
geplaatst: 3 september 2025, 16:34 uur
Ik kan sowieso weinig met de Four Seasons, slechts een enkel nummer dat ik wel okay vind. Valli solo is voor mij iets interessanter, maar zal nooit in de buurt van mijn Top 100 favoriete artiesten kunnen komen.
5,5
5,5
0
geplaatst: 3 september 2025, 18:20 uur
De eerste twee dagen in onze thema-week zitten erop. De scores tot nu toe zijn:
Engelbert Humperdinck - Les bicyclettes de Belsize: 5,97 (plek 329)
The Four Seasons - Walk Like a Man: 6,13 (plek 312)
380. Bill Gaither Trio - Because He Lives (1971)
89 jaar oud is deze Southern Gospel en CCM zanger. Naast een solocarrière maakte hij muziek met zijn Bill Gaither Trio en met de Gaither Vocal Band. Hij is daarnaast vooral bekend voor zijn inzet voor Christelijke muziek en het helpen bij het bouwen van carrières in dat muziekgenre voor andere artiesten. Bill doet dat middels zijn Gaither Homecoming: een bijeenkomst waarbij muziek gemaakt wordt, gesprekken gevoerd worden en CCM centraal staat. Die bijeenkomsten begonnen begin jaren 90 en zorgden voor een opleving van Bill's populariteit. Het groeide, en groeide, en groeide, en in 2004 waren die bijeenkomsten (ondertussen uitgegroeid tot enorme tours) zo populair dat ze meer tickets verkochten dan pop heavyweights als Elton John of Fleetwood Mac.
Heul, heul, heul groot in de US. In Europa vraag ik me af of er überhaupt mensen zijn die hem / zijn muziek goed kennen. In dit topic komen echter alle smaakjes voorbij. Wij gaan terug naar begin jaren 70 voor deze song met zijn trio.
Engelbert Humperdinck - Les bicyclettes de Belsize: 5,97 (plek 329)
The Four Seasons - Walk Like a Man: 6,13 (plek 312)
De krasse knarren week.
380. Bill Gaither Trio - Because He Lives (1971)
89 jaar oud is deze Southern Gospel en CCM zanger. Naast een solocarrière maakte hij muziek met zijn Bill Gaither Trio en met de Gaither Vocal Band. Hij is daarnaast vooral bekend voor zijn inzet voor Christelijke muziek en het helpen bij het bouwen van carrières in dat muziekgenre voor andere artiesten. Bill doet dat middels zijn Gaither Homecoming: een bijeenkomst waarbij muziek gemaakt wordt, gesprekken gevoerd worden en CCM centraal staat. Die bijeenkomsten begonnen begin jaren 90 en zorgden voor een opleving van Bill's populariteit. Het groeide, en groeide, en groeide, en in 2004 waren die bijeenkomsten (ondertussen uitgegroeid tot enorme tours) zo populair dat ze meer tickets verkochten dan pop heavyweights als Elton John of Fleetwood Mac.
Heul, heul, heul groot in de US. In Europa vraag ik me af of er überhaupt mensen zijn die hem / zijn muziek goed kennen. In dit topic komen echter alle smaakjes voorbij. Wij gaan terug naar begin jaren 70 voor deze song met zijn trio.
0
geplaatst: 3 september 2025, 19:05 uur
The Four Seasons: 6
Bill Gaither Trio: 7,2
Frankie gaat veel te hoog. Bill is te zalvend, maar die dame en die andere man die gaan helemaal geweldig. Jammer dat ze pas zo laat in het nummer beginnen. Maar Hij leeft!!!
Bill Gaither Trio: 7,2
Frankie gaat veel te hoog. Bill is te zalvend, maar die dame en die andere man die gaan helemaal geweldig. Jammer dat ze pas zo laat in het nummer beginnen. Maar Hij leeft!!!
0
geplaatst: 3 september 2025, 21:02 uur
Bill Gaither Trio- Because he Lives : Ook gecovered door Elvis
Bill doet het niet slecht maar haalt het niet bij Elvis. Dat is geen schande. 6,5
Bill doet het niet slecht maar haalt het niet bij Elvis. Dat is geen schande. 6,5
1
geplaatst: 4 september 2025, 18:07 uur
Deze heeft Elvis nooit opgenomen captain scarlet. Of hij moet een song hebben waar ik niks vanaf weet, maar ik durf wel te stellen dat ik die kans zeer klein acht.
0
geplaatst: 4 september 2025, 18:42 uur
Plek 278 voor Bill Gaither Trio - Because He Lives met een gemiddelde van 6,37.
381. Dionne Warwick - You'll Never Get to Heaven (If You Break My Heart) (1964)
Met 84 jaar oud is Dionne de baby deze week. Ze tourt dan ook nog volop (zo stond ze bijvoorbeeld in april nog in Eindhoven), al zal dat niet enkel om 'artistieke redenen' zijn. Dionne heeft nogal wat geldproblemen gekend en in 2013 vroeg ze officieel faillissement aan.
Dat moet zo, toch?
https://react.holiday/assets/img/2020/i-declare-bankruptcy.gif
Eind '63, begin '64 scoorde Dionne twee dikke hits. Haar follow-up single bleef echter steken op plek 34. Die wil ik graag met z'n allen gaan beluisteren. Wellicht vinden wij dat het nummer een beter lot verdient.
De krasse knarren week.
381. Dionne Warwick - You'll Never Get to Heaven (If You Break My Heart) (1964)
Met 84 jaar oud is Dionne de baby deze week. Ze tourt dan ook nog volop (zo stond ze bijvoorbeeld in april nog in Eindhoven), al zal dat niet enkel om 'artistieke redenen' zijn. Dionne heeft nogal wat geldproblemen gekend en in 2013 vroeg ze officieel faillissement aan.
Dat moet zo, toch?
https://react.holiday/assets/img/2020/i-declare-bankruptcy.gif
Eind '63, begin '64 scoorde Dionne twee dikke hits. Haar follow-up single bleef echter steken op plek 34. Die wil ik graag met z'n allen gaan beluisteren. Wellicht vinden wij dat het nummer een beter lot verdient.
0
geplaatst: 4 september 2025, 19:05 uur
Shaky schreef:
Deze heeft Elvis nooit opgenomen captain scarlet. Of hij moet een song hebben waar ik niks vanaf weet, maar ik durf wel te stellen dat ik die kans zeer klein acht.
Klopt helemaal, was Elvis imitator Jimmy Ellis Orion moet ik met het schaamrood op de kaken toegeven.

* denotes required fields.