MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
EvilDrSmith schreef:

EDIT: Oh, ik las scheel. Zijn grootste hit was uit 1966. Dit nummer dus niet. Vandaar dat de cijfers nog meevallen.

Wacht maar, als we binnenkort naar jullie favoriete muziekjaren gaan, hoop ik dat 1966 wat aan zijn slechte imago in dit spel kan doen. Dat verwacht ik wel.

Plek 386 voor John Lamers - Puur, pure natuur met een gemiddelde van 6,1.

457. The Andrew Sisters - Bei Mir Bist Du Schön (Means That You're Grand) (1937)

Dit Jiddisch lied was een favoriet onder de Nazi's die niet in de gaten hadden dat hun geliefde song een Joods nummer was. 

Wat betreft covers is dit nummer een graag gekozen song. Onder andere Ella Fitzgerald, Neil Sedaka, The Pointer Sisters zijn slechts drie van de velen die een versie opnamen. 

Wij gaan terug naar 1937 toen de Andrew Sisters hun wereldberoemde versie uitbrachten. LaVerne, Maxene en Patty scoorden meteen een nummer 1-hit met deze allereerste single die ze uitbrachten. Drie jaar later zouden ze met Ferryboat Serenade hun volgende nummer 1 te pakken hebben en tussen 1943 en 1950 zouden ze nog eens 6 nummer 1-hits scoren.

Dankzij The Star Sisters ook nog een deel van hun hit van het jaar in 1983. Maar dat waren Patricia Paay, Yvonne Keeley enne ???? nog eentje. The Andrew Sisters waren dan ook weer heel hip in de jaren van Michael Jackson, Ben Liebrand en Wham!: 8

The Andrew Sisters: 7.5

John Lamers - Puur, pure natuur:

Mijn oudste broer, die groot fan was en actief lid van de fanclub, had o.a de single "Crazy love" uit 1961 met op de B-kant "Waarom krijg ik geen gehoor" wat dan weer 'n cover was van "I'm Gonna Knock On Your Door" van Eddie Hodges.
Die was aanmerkelijk boeiender dan dit melige deuntje. 6

The Andrew Sisters - Bei Mir Bist Du Schön : 7,5

457. The Andrew Sisters - Bei Mir Bist Du Schön (Means That You're Grand) (1937) : 7,5

Het gemiddelde voor de zusjes volgt morgen.

458. Rocco Granata - La Bella (1960)

Rocco gooide eind jaren 50 hoge ogen met Marina. Hij werd er wereldberoemd door en de song werd overal opgepikt en gecoverd. Onder andere Louis Armstrong, Gypsy Kings en Dean Martin maakten hun eigen versie.

Buona Notta Bambino was een andere Granata song die in België en Nederland ontzettend goed scoorde, maar ook in Duitsland ongekend populair was. Dat was sowieso heel veel van wat Rocco uitbracht; hij woonde ondertussen in Duitsland en zijn nieuwe thuisland adoreerde hem.

Een derde song die in de lage landen erg populair was, is de song waar wij vandaag naar gaan luisteren. Rocco schreef ook dit nummer zelf.

Uiteraard zat Rocco Granata ook nog tussen die singles van mijn opa en oma (het lijkt wel een themaweek): 7,8

6.4

The Andrew Sisters nog een 7.5

Rocco Granata : 6 (wel een mooie accordeon)

Rocco Granata - La Bella : 6,3

458. Rocco Granata - La Bella (1960) : 7

wendyvortex schreef:
Uiteraard zat Rocco Granata ook nog tussen die singles van mijn opa en oma (het lijkt wel een themaweek):

, dat zou wel heel creepy zijn, een themaweek "De singles van de opa en oma van WendyVortex..."

By mere bis 2 Shane: 8

La Bella: 5,25

The Andrew Sisters - Bei Mir Bist Du Schön (Means That You're Grand): 7,77 = plek 44
Rocco Granata - La Bella: 6,19 = plek 374

459. Vanilla Fudge - Faceless People (1968)

Vanilla Fudge had als uitgangspunt hardrock covers maken van bekende popsongs. Ze zijn vooral bekend om You Keep Me Hangin' On. Hun versie van die Supremes song haalde ook in Nederland de Top 40. Het was de eerste single die VF uitbracht en na dat debuut wisten ze met al hun volgende singles nog maar 1x in de top 60 van de Billboard Hot 100 te belanden. We mogen ze dus wel een one-hit-wonder noemen. 

In 1970 was het dan ook voorbij met het succes van de band en de leden begonnen zich te focussen op andere muzikale projecten. De jaren na hun breakup kwamen ze wel nog geregeld bij elkaar (in wisselende samenstellingen), maar hun glorietijd lag toch echt in het einde van de jaren 60. 

Ze staan dus bekend om hun covers. Weet je wat, we gaan gewoon naar een Vanilla Fudge original luisteren. Dit nummer werd geschreven door drummer Carmine Appice die op deze song ook de lead vocals voor zijn rekening neemt.

Geweldige plaat trouwens dat Renaissance. Dit is echt band die altijd een beetje van mijn radar afvalt en dan kom ik ze toevallig weer tegen en dan denk ik van ik moet ze veel vaker luisteren: 8,2

Vanilla Fudge: 8.5

Vanilla Fudge - Faceless People:

Ben het met Wendy eens : Dit blijft toch wel een geweldig en uniek album dat ik al veel te lang niet meer gedraaid heb. Dus toch maar doen binnenkort. En als 't effe kan snoeihard. 8,4

Waar was ik gebleven?
452. Del Shannon - Hats Off to Larry (1961)
EvilDrSmith schreef:
En aangezien hij het blijkbaar op dezelfde dag opnam (misschien dit nummer wel als eerste?), kan ik Del de overeenkomsten en gelijkenissen ook niet ál te kwalijk nemen.
Hoe kom je daarbij? Volgens mij zaten er maanden tussen de opnamedata.

Ik loop hier ook minder mee weg dan Runaway.
7,9

453. The Shirelles - Soldier Boy (1962)
EvilDrSmith schreef:
Zelfs mijn jongste zoon (18) is laaiend enthousiast over de bijna drie uur durende film (die hij met zijn moeder zag) en dat terwijl hij de aandachtsspanne heeft van een steekmug.
Sommige steekmuggen hebben een gigantische aandachtsspanne. Ik ben ooit drie nachten door een steekmug uit mijn slaap gehouden.
7

Gast
geplaatst: vandaag om 05:11 uur

geplaatst: vandaag om 05:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.