Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 20 november 2025, 21:49 uur
454. Richie Knight and The Mid-Knights - Charlena (1963)
Nu komt Canada met deze local heroes. Niet best. Zou het ook in Vancouver gescoord hebben?
5,5
Shaky schreef:
het was meteen voor het eerst dat een Canadese band de toppositie wist te bereiken in eigen land.
Ik vermoed dat als de hitparade er eerder was geweest dat the Crew-cuts (Sh-boom) of Guy Lombardo and his Royal Canadians (Third man theme) die toppositie eerder hadden bereikt. het was meteen voor het eerst dat een Canadese band de toppositie wist te bereiken in eigen land.
Nu komt Canada met deze local heroes. Niet best. Zou het ook in Vancouver gescoord hebben?
5,5
1
geplaatst: 20 november 2025, 21:53 uur
455. Peter and Gordon - A World Without Love (1964)
6
EvilDrSmith schreef:
Ik lees nu dat Paul en Jane Asher het tot in 1968 met elkaar hebben volgehouden..
Peter and Gordon eveneens. In 2005 kwamen ze nog even bij elkaar tot de dood hen in 2009 scheidde. Ik lees nu dat Paul en Jane Asher het tot in 1968 met elkaar hebben volgehouden..
captain scarlet schreef:
muziek voor watjes.
Nou en of!muziek voor watjes.
6
0
geplaatst: 20 november 2025, 22:00 uur
456. John Lamers - Puur, pure natuur (1968)
Je zou er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om alle nummers die het afgelopen jaar in het topic “ooit in de top 40” geweest zijn over te slaan. De rest kan prima (her)beoordeeld worden.
Deze had je ook mogen overslaan.
4,5
Shaky schreef:
Wij gaan natuurlijk niet luisteren naar een song die al in Ooit in de Top 40 voorbij kan komen
Dat vind ik helemaal niet zo puur, pure natuurlijk. Ten eerste omdat de Top 40 heel veel oldies but goodies bevat. Ten tweede omdat er wel meer topics zijn die overlappen. Wij gaan natuurlijk niet luisteren naar een song die al in Ooit in de Top 40 voorbij kan komen
Je zou er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om alle nummers die het afgelopen jaar in het topic “ooit in de top 40” geweest zijn over te slaan. De rest kan prima (her)beoordeeld worden.
Deze had je ook mogen overslaan.
4,5
2
geplaatst: 20 november 2025, 22:38 uur
457 Andrews Sisters - Bei Mir Bist Du Schön
Meestal val ik niet over één of twee lettertjes. Daar kan Sandie Shaw over meepraten.
Maar als er eentje (in dit geval de uploader) de Andrews Sisters de Andrew Sisters noemt dan volgt iedereen.
En wat is dit voor afschuwelijke opname? Is dat niet die heropname uit 1952?
Deze is vele malen beter en komt uit 1937 (op 1 januari 1938 in de hitparade van Whitburn):
Dit wordt in mijn boek ook een hit in juni 1938 in Nederland. De Decca plaat lieten we in Engeland fabriceren voor de Nederlandse markt. Je kan hem hier terugvinden.
Ik ga voor die uitvoering.
8
Meestal val ik niet over één of twee lettertjes. Daar kan Sandie Shaw over meepraten.
Maar als er eentje (in dit geval de uploader) de Andrews Sisters de Andrew Sisters noemt dan volgt iedereen.
En wat is dit voor afschuwelijke opname? Is dat niet die heropname uit 1952?
Deze is vele malen beter en komt uit 1937 (op 1 januari 1938 in de hitparade van Whitburn):
Dit wordt in mijn boek ook een hit in juni 1938 in Nederland. De Decca plaat lieten we in Engeland fabriceren voor de Nederlandse markt. Je kan hem hier terugvinden.
Ik ga voor die uitvoering.
8
1
geplaatst: 20 november 2025, 22:43 uur
458. Rocco Granata - La Bella (1960)
6,2
Shaky schreef:
Rocco gooide eind jaren 50 hoge ogen met Marina. Hij werd er wereldberoemd door en de song werd overal opgepikt en gecoverd.
Dankzij Rocco scoorde Willy Alberti hiermee “de eerste Nederlandse hit” in de Verenigde Staten. Rocco gooide eind jaren 50 hoge ogen met Marina. Hij werd er wereldberoemd door en de song werd overal opgepikt en gecoverd.
spinout schreef:
wel een mooie accordeon
Zeker! Dat werd bespeeld door Rocco zelf. In de film Marina (2013) verkoopt de winkelier aan Rocco Granata gespeeld door Matteo Simoni een accordeon. De winkelier wordt gespeeld door Rocco Granata. wel een mooie accordeon
6,2
0
geplaatst: 20 november 2025, 22:46 uur
459. Vanilla Fudge - Faceless People (1968)
Niet zo sterk gezongen, deze zanger heeft meer verstand van drummen. Maar het is wel een nummer met een smoelwerk.
7,2
Niet zo sterk gezongen, deze zanger heeft meer verstand van drummen. Maar het is wel een nummer met een smoelwerk.
7,2
0
geplaatst: 21 november 2025, 08:04 uur
Marzipaintree schreef:
Ja, Andrews Sisters met een S. Typefoutje, dat is alles.
0
geplaatst: 21 november 2025, 18:47 uur
7,38 voor Vanilla Fudge - Faceless People betekent plek 110.
460. Freddie Hubbard - The 7th Day (1963)
Freddie was 20 toen hij met de beste jazzmuzikanten van die tijd samenspeelde. Toen hij 22 was, nam hij zijn eerste plaat op als bandleader.
In 1963 bracht Freddie The Artistry Of uit waarop Chris Fuller, John Gilmore, Tommy Flanagan (niet te verwarren met de Sons of Anarchy acteur), Art Davis en Louis Hayes zijn steun en toeverlaat zijn.
Deze song is de afsluiter van die goed ontvangen LP.
460. Freddie Hubbard - The 7th Day (1963)
Freddie was 20 toen hij met de beste jazzmuzikanten van die tijd samenspeelde. Toen hij 22 was, nam hij zijn eerste plaat op als bandleader.
In 1963 bracht Freddie The Artistry Of uit waarop Chris Fuller, John Gilmore, Tommy Flanagan (niet te verwarren met de Sons of Anarchy acteur), Art Davis en Louis Hayes zijn steun en toeverlaat zijn.
Deze song is de afsluiter van die goed ontvangen LP.
3
geplaatst: 21 november 2025, 19:02 uur
Ik moest het even nakijken, maar ik ken deze inderdaad. Sterker nog ook Blue Spirits (1967). En beide LP's scoren gewoon 4*. Ik ben zo'n jaar of 10 samen geweest met een grote jazz fan. En natuurlijk kwamen we ook nog wel eens in George Jazz Café. Of we gingen kijken bij Han Bennink in Willemeen. Ook mijn vader luisterde aardig wat jazz. En ik was een goede jazzdrummer volgens mijn drumleraar.
Toch blijft het met mate. Teveel de toeters en piano's op de voorgrond en dan net het geweldige aan jazz de beats teveel op de achtergrond. Zit hier nog redelijk op niveau en dat verklaart denk ik ook de goede score. Want dit is wel de jazz waar ik dan van houd. Periode 1960 tot ergens 1975.
8,2
Toch blijft het met mate. Teveel de toeters en piano's op de voorgrond en dan net het geweldige aan jazz de beats teveel op de achtergrond. Zit hier nog redelijk op niveau en dat verklaart denk ik ook de goede score. Want dit is wel de jazz waar ik dan van houd. Periode 1960 tot ergens 1975.
8,2
0
geplaatst: 21 november 2025, 23:45 uur
Freddie Hubbard - The 7th Day :
Freddie Hubbard is net als Art Pepper van het soort Jazz waar ik altijd naar kan luisteren.
Dit album staat nog hoog op m'n verlanglijstje. Voor deze 8,5
Freddie Hubbard is net als Art Pepper van het soort Jazz waar ik altijd naar kan luisteren.
Dit album staat nog hoog op m'n verlanglijstje. Voor deze 8,5
0
geplaatst: 22 november 2025, 06:30 uur
Ook bij mij 'met mate'. Ik heb het al vaker gezegd; als jong jochie was ik dol op jazz en luisterde ik het dagelijks. Hoe ouder ik word, hoe minder behoefte ik aan jazz heb. Dat wil niet zeggen dat ik er helemaal niks meer mee kan. Zolang ik er niet teveel naar luister, kan ik bepaalde artiesten en stukken bijzonder waarderen.
The 7th Day van Freddie Hubbard ontwaakt de jonge jazzfan van weleer in mij.
8,25
The 7th Day van Freddie Hubbard ontwaakt de jonge jazzfan van weleer in mij.
8,25
1
geplaatst: 22 november 2025, 06:39 uur
Vanaf maandag beginnen we aan de reis door onze favoriete muziekjaren. Tot dusver heb ik het volgende genoteerd. Mocht ik iemand zijn vergeten of mocht je hier niet tussen staan, maar wil je dat wel: geef me even een seintje.
In volgorde van binnenkomst, en in deze volgorde komen ze ook voorbij vanaf maandag:
Marzipaintree: 1966
Wendyvortex: 1961
Les de Groot: 1956
Edgar18: 1969
Justus18: 1968
Captain Scarlet: 1971
EvilDrSmith: 1970
Koosknook: 1971
Spinout: 1967
Kees-Jan: 1951
Shaky: ik doe ook wel mee, al heb ik geen idee wat mijn favoriete jaar is. Kijk ik later nog voor
In volgorde van binnenkomst, en in deze volgorde komen ze ook voorbij vanaf maandag:
Marzipaintree: 1966
Wendyvortex: 1961
Les de Groot: 1956
Edgar18: 1969
Justus18: 1968
Captain Scarlet: 1971
EvilDrSmith: 1970
Koosknook: 1971
Spinout: 1967
Kees-Jan: 1951
Shaky: ik doe ook wel mee, al heb ik geen idee wat mijn favoriete jaar is. Kijk ik later nog voor

0
geplaatst: 22 november 2025, 12:36 uur
Merkwaardig. Bij veel mensen, ook bij mij, werkt het namelijk net andersom.
1
geplaatst: 22 november 2025, 13:00 uur
Dat lijkt inderdaad de reguliere route te zijn captain scarlet. Ik werd al vroeg aan Jazz blootgesteld door mijn vader en pikte daar mijn favoriete songs en artiesten uit en zo begon het te groeien. Al gauw luisterde ik heel veel jazz (niet alleen Jazz, maar allerlei soorten muziek), en op een gegeven moment was het even op voor me met het genre. Met mate kan ik er echt nog wel van genieten, maar niet teveel en niet te vaak.
0
geplaatst: 22 november 2025, 17:01 uur
Weekendthema: middenmoot do-overs
461. Osborne Brothers - Once More (1958)
Op plek 227 in ons klassement vinden we de Osborne Brothers met hun bekendste song: Rocky Top. Dat nummer kwam hier op 20 november 2024 voorbij en staat met een keurige 6,92 ergens in het midden van ons klassement.
Rocky Top mag dan hun bekendste song zijn, hun grootste hit was Once More uit 1958. Dat nummer wist tot de 15e plek in de US Country chart te klimmen. Het zou de enige single uit hun lange carrière zijn die de top 25 van welke chart dan ook wist te bereiken.
0
geplaatst: 22 november 2025, 17:51 uur
Osborne Brothers - Once More :
Het soort Bluegrass dat ik zo af en toe wel kan aanhoren.
Heb toevallig de single op MGM label, waarvan Discogs dit nummer overigens als B kant aanmerkt en als jaar van uitgave 1957 vermeld.
De andere kant "She's No Angel" bevalt me toch beter. 6,6
Het soort Bluegrass dat ik zo af en toe wel kan aanhoren.
Heb toevallig de single op MGM label, waarvan Discogs dit nummer overigens als B kant aanmerkt en als jaar van uitgave 1957 vermeld.
De andere kant "She's No Angel" bevalt me toch beter. 6,6
1
geplaatst: 22 november 2025, 20:04 uur
Ah het blauwe gras, daar zitten best mooie dingen tussen. Dit klinkt weer erg schel, mogelijk ligt het aan de download, daar kan ik nog wel wat overheen horen. Flink wat Louvin Brothers hoor ik. Dat is niet helemaal mijn favoriet. Dan ga ik toch aan de zuinige kant zitten. Gooi er een keer Golden Ring of The Model Church in en we gaan toppen in de Bluegrass. Voor deze Brothers: 6,4
1
geplaatst: 23 november 2025, 11:06 uur
Yes, november 1957 captain scarlet. Ik had eigenlijk een andere song van de broertjes klaar staan, jaartal vergeten aan te passen.
0
geplaatst: 23 november 2025, 13:51 uur
456. John Lamers - Puur, pure natuur (1968) 4
457. The Andrew Sisters - Bei Mir Bist Du Schön (Means That You're Grand) (1937) 7,7
458. Rocco Granata - La Bella (1960) 4
459. Vanilla Fudge - Faceless People (1968)6,8
460. Freddie Hubbard - The 7th Day (1963) 7
461. Osborne Brothers - Once More (1958) 6,3
457. The Andrew Sisters - Bei Mir Bist Du Schön (Means That You're Grand) (1937) 7,7
458. Rocco Granata - La Bella (1960) 4
459. Vanilla Fudge - Faceless People (1968)6,8
460. Freddie Hubbard - The 7th Day (1963) 7
461. Osborne Brothers - Once More (1958) 6,3
0
geplaatst: 23 november 2025, 18:19 uur
De gemiddeldes volgen morgen, er zijn pas weinig stemmen binnen.
462. Donnie Brooks - Mission Bell (1960)
Op plek 240 vinden we Donnie Brooks met The Devil Ain't a Man. Die song kreeg op 30 april 2024 een 6,83 van ons. Niks mis met zo'n cijfer, en het toont maar aan dat je zelfs met bijna een 7 gemiddeld nog niet eens in de buurt van onze top 200 komt.
Vandaag mag Donnie het opnieuw proberen, en deze keer met zijn grootste hit. Van de 22 singles die hij uitbracht wisten er slechts 3 de Hot 100 te bereiken. Mission Bell bereikte de 7e plek op de Billboard chart van 1960.
Fleetwood Mac fans herkennen dit nummer misschien van hun cover uit 1970.
Weekendthema: middenmoot do-overs
462. Donnie Brooks - Mission Bell (1960)
Op plek 240 vinden we Donnie Brooks met The Devil Ain't a Man. Die song kreeg op 30 april 2024 een 6,83 van ons. Niks mis met zo'n cijfer, en het toont maar aan dat je zelfs met bijna een 7 gemiddeld nog niet eens in de buurt van onze top 200 komt.
Vandaag mag Donnie het opnieuw proberen, en deze keer met zijn grootste hit. Van de 22 singles die hij uitbracht wisten er slechts 3 de Hot 100 te bereiken. Mission Bell bereikte de 7e plek op de Billboard chart van 1960.
Fleetwood Mac fans herkennen dit nummer misschien van hun cover uit 1970.
* denotes required fields.