Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 30 december 2025, 13:43 uur
Love's Gonna Live Here: 7,25
I Just Can't Make It Myself: 8,5
I Just Can't Make It Myself: 8,5
0
geplaatst: 30 december 2025, 13:46 uur
Gemiddeldes van de afgelopen 2 dagen:
Cream - SWLABR scoort 7,64 gemiddeld en belandt op plek 71.
Buck Owens - Love's Gonna Live Here scoort 6,96 gemiddeld en belandt op plek 249.
Cream - SWLABR scoort 7,64 gemiddeld en belandt op plek 71.
Buck Owens - Love's Gonna Live Here scoort 6,96 gemiddeld en belandt op plek 249.
1
geplaatst: 30 december 2025, 19:04 uur
De gospelclub is nou niet echt gecharmeerd van mij. Al kreeg ik afgelopen zaterdag nog zo'n Jezus leeft briefje in mijn handen geduwd. Een kort gesprekje kon er zelfs nog van af. Normaal lopen ze mij al snel voorbij. Maar ik stond toch buiten te roken terwijl mijn vrouw nog de lunch aan het afrekenen was. God is zo groot en alomvattend dat kan je je niet voorstellen. Ik zal je briefje aanpakken, ik lees het thuis dan wel even na nog. Stond niet zoveel op. Een paar bijbelspreuken, een QR-code en een mailadres. Briefje is al weer weg zie ik. Die QR-code had ik misschien nog moeten bewaren voor het geval ik per ongeluk onder de bus loop binnenkort. Sta ik daar bij de Hemelpoort: Ik heb de QR-code!
Maar misschien dat het luisteren naar dit liedje ook al weer een beetje helpt. Nee helaas mensen dat hele geloof is grote onzin. Dat je zelf wil geloven is prima wat mij betreft, maar om anderen dan weer te oordelen, dan bekijk het maar weer met je religie. Nogmaals gospel werkt bij mij vrijwel nooit (behalve dan bij I Wanna Know What Love Is). Voor dit hemelse gezang: 4,8
Maar misschien dat het luisteren naar dit liedje ook al weer een beetje helpt. Nee helaas mensen dat hele geloof is grote onzin. Dat je zelf wil geloven is prima wat mij betreft, maar om anderen dan weer te oordelen, dan bekijk het maar weer met je religie. Nogmaals gospel werkt bij mij vrijwel nooit (behalve dan bij I Wanna Know What Love Is). Voor dit hemelse gezang: 4,8
3
geplaatst: 30 december 2025, 21:46 uur
wendyvortex, ik heb ook 3x niks met het geloof, maar dat heeft bar weinig tot helemaal niks met de muziek te maken. Die vind ik werkelijk prachtig. Pure soul.
Gospel heb ik het dan over he, niet dat gezever dat we in onze kerken voor muziek laten doorgaan
Gospel heb ik het dan over he, niet dat gezever dat we in onze kerken voor muziek laten doorgaan

1
geplaatst: 30 december 2025, 22:43 uur
Shaky schreef:
ik heb ook 3x niks met het geloof, maar dat heeft bar weinig tot helemaal niks met de muziek te maken. Die vind ik werkelijk prachtig. Pure soul.
ik heb ook 3x niks met het geloof, maar dat heeft bar weinig tot helemaal niks met de muziek te maken. Die vind ik werkelijk prachtig. Pure soul.
Ik trek gospel niet. Ik vind die laatste van Nick Cave ook niet te doen. Okay toegeven ik lag een paar minuten stikkend van het lachen op de grond naar adem te happen, maar dan kan ik beter André van Duin draaien. Religieuze songs mogen overigens wel hoor Touch the Hem of his Garment van Sam Cooke vind ik bijvoorbeeld wel geweldig. Of Amazing Grace door Merle Haggard. En er zijn ook paar geweldige bluegrass songs (Drifting Too Far from the Shore, The Model Church, Who's That Knocking at My Door?, Every Humble Knee Must Bow) Maar dat koorgejubel zelden. Maar laat je door mij niet tegenhouden hoor!
1
geplaatst: 30 december 2025, 22:53 uur
Prima toch wendyvortex. Iets kan je ding niet zijn, dat hebben we allemaal.
4
geplaatst: 31 december 2025, 22:57 uur
499. Kay Kyser and His Orchestra with Vocal Chorus by Harry Babbitt and The Campus Kids - What Are You Doing New Year's Eve? (1947)
En? Wat doen jullie vanavond?
Mijn vrouw en ik verblijven oudjaarsavond in de actieve vulkaan van Pululahua. Vanuit de meest schitterende omgeving wensen belyher en ik jullie veel gezelligheid deze nacht en dat jullie er maar een fantastisch jaar van mogen maken!
We gaan in 2026 natuurlijk lekker door met dit topic.
En? Wat doen jullie vanavond?
Mijn vrouw en ik verblijven oudjaarsavond in de actieve vulkaan van Pululahua. Vanuit de meest schitterende omgeving wensen belyher en ik jullie veel gezelligheid deze nacht en dat jullie er maar een fantastisch jaar van mogen maken!
We gaan in 2026 natuurlijk lekker door met dit topic.
1
geplaatst: 31 december 2025, 23:39 uur
Mooi nummer om mee af te sluiten! Bedankt om deze thread het hele jaar door te voorzien van muziek en uitleg, Shaky. Ik deel dan wel geen punten uit, (te veel spelletjes om bij te houden, ik vind ook alles ongeveer even goed wat hier voorbij komt), maar kom regelmatig eens luisteren. 't Beste voor 2026. 

1
geplaatst: 1 januari, 11:37 uur
0
geplaatst: 1 januari, 11:42 uur
Kay Kyser and His Orchestra with Vocal Chorus by Harry Babbitt and The Campus Kids : 8.0
1
geplaatst: 1 januari, 19:01 uur
Beste wensen voor 2026! Ik zie dat we in een maart een duet gaan krijgen van Nina Hagen met Nana Mouskouri. Het duo Nina & Nana, dat kan al haast niet meer mis gaan dit jaar. En anders kunnen we altijd nog teruggrijpen naar het oude spul.
Gisteren uiteraard met hele (samengestelde) gezin eten, cadeautjes, bordspelletje, oliebollen, oudejaarsconference, Zelfs nog een stukje Top 2000 gezien en iets na 01:00 naar bed gegaan.
Leuk liedje voor gisteren, beter dan die ABBA classic. Maar het is nu even klaar met alle feestdagen wat mij betreft: 7,7
Gisteren uiteraard met hele (samengestelde) gezin eten, cadeautjes, bordspelletje, oliebollen, oudejaarsconference, Zelfs nog een stukje Top 2000 gezien en iets na 01:00 naar bed gegaan.
Leuk liedje voor gisteren, beter dan die ABBA classic. Maar het is nu even klaar met alle feestdagen wat mij betreft: 7,7
0
geplaatst: 1 januari, 22:33 uur
500. Eddie Cochran - Nervous Breakdown (1958)
Ik blijf nog eventjes in Ecuador voordat ik weer naar Nederland terugkeer. Van het fijne, saamhorende, soms trage tempo dat hier heerst naar de overdreven gestresstheid, zelf verzonnen deadlines en het eindeloze vergaderen om het vergaderen. Ah, lekker joh om straks weer terug te zijn. Kom er maar in Eddie.
Ik blijf nog eventjes in Ecuador voordat ik weer naar Nederland terugkeer. Van het fijne, saamhorende, soms trage tempo dat hier heerst naar de overdreven gestresstheid, zelf verzonnen deadlines en het eindeloze vergaderen om het vergaderen. Ah, lekker joh om straks weer terug te zijn. Kom er maar in Eddie.
0
geplaatst: 1 januari, 23:14 uur
Kay Kyser and His Orchestra with Vocal Chorus by Harry Babbitt and The Campus Kids - What Are You Doing New Year's Eve? (1947) :
In de buurt waar ik woon beginnen ze drie weken van tevoren al met het afsteken van zwaar vuurwerk , ook midden in de nacht, dus ik ben vooral blij dat het allemaal weer voorbij is. Wel 'n fraai nummer: 7,8
500. Eddie Cochran - Nervous Breakdown : Je hoort hier toch wel duidelijk de echo van Summertime Blues in terug. Mijn single (Duitse persing) dateert overigens uit 1963. 8
Overigens: 500 mooi getal voor 'n tussenstand ?
In de buurt waar ik woon beginnen ze drie weken van tevoren al met het afsteken van zwaar vuurwerk , ook midden in de nacht, dus ik ben vooral blij dat het allemaal weer voorbij is. Wel 'n fraai nummer: 7,8
500. Eddie Cochran - Nervous Breakdown : Je hoort hier toch wel duidelijk de echo van Summertime Blues in terug. Mijn single (Duitse persing) dateert overigens uit 1963. 8
Overigens: 500 mooi getal voor 'n tussenstand ?
1
geplaatst: 1 januari, 23:16 uur
Zeker, maar het nummer komt uit 58.
captain scarlet
Bij songs die opgenomen zijn in bijvoorbeeld november 62 en uitgebracht werden januari 63, dan neem ik de datum van uitgave. Dat is ook de standaard in dit topic: datum = datum van uitgave.
Er zijn uitzonderingen.
Zoals deze. Eddie was al 3 jaar dood in 63 dus om dit als een 63-song te bestempelen, klopt voor mij niet.
captain scarlet
Bij songs die opgenomen zijn in bijvoorbeeld november 62 en uitgebracht werden januari 63, dan neem ik de datum van uitgave. Dat is ook de standaard in dit topic: datum = datum van uitgave.
Er zijn uitzonderingen.
Zoals deze. Eddie was al 3 jaar dood in 63 dus om dit als een 63-song te bestempelen, klopt voor mij niet.
0
geplaatst: 1 januari, 23:34 uur
Shaky schreef:
Eddie was al 3 jaar dood in 63 dus om dit als een 63-song te bestempelen, klopt voor mij niet.
Eddie was al 3 jaar dood in 63 dus om dit als een 63-song te bestempelen, klopt voor mij niet.
Duidelijk. Dom. Was ik even vergeten. Pas in 1963 op single uitgebracht.
1
geplaatst: 1 januari, 23:54 uur
captain scarletNee joh, zeker niet dom. Terechte opmerking juist.
Wat betreft een overzicht:
Na elke 100 songs komt een klassement tussenstand. Ik moet alleen ff kijken wanneer me dat gaat lukken ivm mijn reis overmorgen. En gezien het zeer geringe aantal stemmen de laatste tijd, wacht ik nog heel even met dat overzicht. Maar zeker: het klassement komt snel voorbij!
Wat betreft een overzicht:
Na elke 100 songs komt een klassement tussenstand. Ik moet alleen ff kijken wanneer me dat gaat lukken ivm mijn reis overmorgen. En gezien het zeer geringe aantal stemmen de laatste tijd, wacht ik nog heel even met dat overzicht. Maar zeker: het klassement komt snel voorbij!
1
geplaatst: 2 januari, 18:35 uur
Eddie kan bij mij niet veel verkeerd doen. Behalve jong overlijden dan: 8
0
geplaatst: 2 januari, 23:13 uur
Weekend thema: nog niet voorbij gekomen jaren in dit topic.
501. George Olsen and His Music - Lullaby of the Leaves (1932)
Joe Young schreef dit nummer dat meer dan 300x gecoverd zou worden. Iets dat Young niet ongewoon is; hij is de 87e vaakst gecoverde songwriter uit de muziekgeschiedenis. Grote Young songs zijn onder andere Dinah en I'm Gonna Sit Right Down and Write Myself a Letter en Lullaby of the Leaves.
Onder andere Ella Fitzgerald, Oscar Peterson en Mary Hopkins waagden zich aan een versie van Lullaby of the Leaves. Wij gaan echter helemaal terug naar 1932, een van de jaren dat nog nooit voorbij is gekomen in ons topic.
De versie waar wij naar gaan luisteren komt van George Olsen and His Music. George was van 1924 tot 1933 een van de succesvolste en populairste act voor label Victor. In 1933 stapte hij over op Columbia. Lullaby was een van zijn laatste singles voor Victor, en wat voor een! Hij scoorde een enorme hit en verkocht er meer dan 50 duizend kopietjes van in 1932 / 1933. Is dat veel? Als ik erbij vertel dat veel andere grote hits uit dat tijdperk rond de 5 duizend kopietjes verkochten, dan mogen we wel onder de indruk zijn van deze prestatie.
1932 voor het eerst. We gaan aan de cijfers zien of dat terecht was of niet.
0
geplaatst: 2 januari, 23:16 uur
Het klassement volgt later. Sowieso pas wanneer ik terug in NL ben en er dus wat meer tijd voor heb. Ook hoop ik op wat late stemmers want het begint wel een erg exclusief clubje te worden. Een ongekend top clubje, maar iets meer leden mag wel.
0
geplaatst: 3 januari, 10:05 uur
Ik krijg een Laurel & Hardy gevoel bij dit nummer.
George Olsen and His Music: 7.5
George Olsen and His Music: 7.5
0
geplaatst: 3 januari, 13:52 uur
Stuk vroeger dan normaal, want ik begin zo aan mijn terugreis. Dat gaat nog spannend worden aangezien een zekere Trump oorlog is begonnen in Zuid-Amerika. Hopelijk escaleert het niet nog verder want dan komt mijn vlucht in grote problemen.
Hoe dan ook; ik post alvast het nieuwe nummer.
502. Dinah Shore - Blues in the Night (1942)
We konden wel een dubbel thema hebben dit weekend, want ook dit nummer is vaker dan 300x gecoverd en ook deze keer gaan we niet naar de eerste versie luisteren.
Dit nummer kwam uit de koker van Johnny Mercer, de nr. 9 vaakst gecoverde songwriter uit de muziekgeschiedenis. Hij komt dan ook zeker een keer langs als we weer een weekje succesvolle songwriters houden.
Dinah was naast zangeres ook vooral veel te zien op televisie. Al combineerde ze beide passies, want geregeld was zingend op de tv te bewonderen. Zo heeft ze duetten met onder andere Frank Sinatra, Mahalia Jackson en Ella Fitgerald op televisie gezongen.
In de hitlijsten was Dinah een wervelwind. Ze scoorde erg veel hits in de reguliere hitlijst en alleen al tussen 1940 en 1951 scoorde ze 32 top 10-noteringen (waaronder meerdere nummer 1-hits). Ook deze Blues in the Night was een grote hit voor Dinah. Ze behaalde een 4e plek in 1942.
Hoe dan ook; ik post alvast het nieuwe nummer.
Weekend thema: nog niet voorbij gekomen jaren in dit topic.
502. Dinah Shore - Blues in the Night (1942)
We konden wel een dubbel thema hebben dit weekend, want ook dit nummer is vaker dan 300x gecoverd en ook deze keer gaan we niet naar de eerste versie luisteren.
Dit nummer kwam uit de koker van Johnny Mercer, de nr. 9 vaakst gecoverde songwriter uit de muziekgeschiedenis. Hij komt dan ook zeker een keer langs als we weer een weekje succesvolle songwriters houden.
Dinah was naast zangeres ook vooral veel te zien op televisie. Al combineerde ze beide passies, want geregeld was zingend op de tv te bewonderen. Zo heeft ze duetten met onder andere Frank Sinatra, Mahalia Jackson en Ella Fitgerald op televisie gezongen.
In de hitlijsten was Dinah een wervelwind. Ze scoorde erg veel hits in de reguliere hitlijst en alleen al tussen 1940 en 1951 scoorde ze 32 top 10-noteringen (waaronder meerdere nummer 1-hits). Ook deze Blues in the Night was een grote hit voor Dinah. Ze behaalde een 4e plek in 1942.
1
geplaatst: 3 januari, 15:02 uur
0
geplaatst: 3 januari, 15:41 uur
Thanks, zit een beetje met dichtgeknepen billetjes hoor. Zowel de ellende die hier is uitgebarsten en de 100en vluchten die door KLM gecanceld worden ivm het weer.
Ik wacht het af.
Ondertussen is er gelukkig altijd muziek.
Ik wacht het af.
Ondertussen is er gelukkig altijd muziek.
* denotes required fields.