Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
0
geplaatst: 21 september 2025, 14:20 uur
Coldplay - Adventure of a Lifetime - 5
Bestaat er ook zoiets als kantoortuinpop?
Coldplay - Everglow - 6
Chris Martin kan goed pianospelen. Zingen is een andere tak van sport.
Mumford & Sons - Believe - 4
Zij maakten ooit aanstekelijke liedjes. Hoe diep kun je zinken?
Bestaat er ook zoiets als kantoortuinpop?
Coldplay - Everglow - 6
Chris Martin kan goed pianospelen. Zingen is een andere tak van sport.
Mumford & Sons - Believe - 4
Zij maakten ooit aanstekelijke liedjes. Hoe diep kun je zinken?
0
geplaatst: 21 september 2025, 14:47 uur
Coldplay - Adventure of a Lifetime - 4
Coldplay - Everglow - 6,5
Mumford & Sons - Believe - 7
Coldplay - Everglow - 6,5
Mumford & Sons - Believe - 7
2
geplaatst: 21 september 2025, 20:07 uur
Leuk trouwens dat je gisteren Coldplay had gekozen, daarbij sloeg gisteren in Den Haag de vlam in de pan. Bruggetje naar vandaag: met Mumford & Sons krijg ik nou ook niet meteen de neiging straatklinkers richting de politie te gooien. Misschien nog net wel de neiging de A12 op te rennen. Ik heb zo'n ontzettende sch**fthekel aan dit soort muziek!!! Ik ga even mee met de allereerste stemmer van vandaag: 2
0
geplaatst: 21 september 2025, 21:20 uur
De eerste twee minuten van dit liedje waren ook een "leuk" bruggetje vanuit Coldplay. Het leek namelijk godbetert wel dezelfde band. WTF happened with this band?
Ik dacht dat ik hun eerste albums nog best te billijken vond.
Het tweede deel was al een heel stuk beter, maar het leed was al geschied.
4
Ik dacht dat ik hun eerste albums nog best te billijken vond.Het tweede deel was al een heel stuk beter, maar het leed was al geschied.
4
1
geplaatst: 21 september 2025, 22:30 uur
Beter dan Little Lion Man, en daarmee is alles gezegd.
2,5
2,5
0
geplaatst: 22 september 2025, 06:22 uur
Volgens diverse stemmers diep gezonken tot zelfs een enorme sch**fthekel. En als je op Coldplay lijkt krijg je nog minder dan Coldplay scores en dus een onvoldoende. Een 4,95 voor Mumford & Sons Believe.
In 2008 verhuist Rupert Blackman van Londen naar Nederland, waar hij na een periode als straatmuzikant in 2013 zijn album The Light Of Home uitbrengt. Tegelijkertijd werkt hij als tekstschrijver voor onder meer Alain Clark, Bløf en Mainstreet. Eind 2013 richt hij de band Causes op.
Op 17 oktober 2014 bracht Causes hun debuutsingle Teach Me How To Dance With You uit. De band bestaat dan naast Blackman uit de Nederlandse muzikanten Jan Schröder, Simon Boeing-Messing en Robert Pronk. De single werd geschreven door Blackman en Schröder en geproduceerd door Ian Grimble, die eerder werkte met artiesten als Daughter en Mumford & Sons.
Hoewel het nummer al in het najaar van 2014 uitkwam, kreeg het pas in het eerste kwartaal van 2015 bredere aandacht. Causes trad begin dat jaar op bij onder andere Giel op 3FM en De Wereld Draait Door. Rond dezelfde tijd begon Radio 538 het nummer in de rotatie op te nemen.
De bijbehorende videoclip, geregisseerd door Jurriaan Hos, toont abstracte dansbewegingen in een witte ruimte met projecties, en werd uitgebracht kort na de eerste radiosuccessen. De band bracht het nummer later ook uit op hun debuutalbum Under Bridges That You Built For Me, dat in 2016 verscheen.
Teach Me How To Dance With You kwam in februari 2015 de Nederlandse Top 40 binnen, bereikte als hoogste positie nummer 19 en stond tien weken genoteerd. De drie volgende singles, Walk On Water, To The River en All For Us kwamen niet verder dan de Tipparade. Causes bleef actief tot 2019; op 5 april 2019 maakte de band bekend dat zij gingen stoppen. Na het uiteenvallen van Causes keerde Rupert Blackman terug naar Engeland en richtte hij zich weer op schrijven voor andere artiesten.
# 2291 Causes – Teach Me How To Dance With You
In 2008 verhuist Rupert Blackman van Londen naar Nederland, waar hij na een periode als straatmuzikant in 2013 zijn album The Light Of Home uitbrengt. Tegelijkertijd werkt hij als tekstschrijver voor onder meer Alain Clark, Bløf en Mainstreet. Eind 2013 richt hij de band Causes op.
Op 17 oktober 2014 bracht Causes hun debuutsingle Teach Me How To Dance With You uit. De band bestaat dan naast Blackman uit de Nederlandse muzikanten Jan Schröder, Simon Boeing-Messing en Robert Pronk. De single werd geschreven door Blackman en Schröder en geproduceerd door Ian Grimble, die eerder werkte met artiesten als Daughter en Mumford & Sons.
Hoewel het nummer al in het najaar van 2014 uitkwam, kreeg het pas in het eerste kwartaal van 2015 bredere aandacht. Causes trad begin dat jaar op bij onder andere Giel op 3FM en De Wereld Draait Door. Rond dezelfde tijd begon Radio 538 het nummer in de rotatie op te nemen.
De bijbehorende videoclip, geregisseerd door Jurriaan Hos, toont abstracte dansbewegingen in een witte ruimte met projecties, en werd uitgebracht kort na de eerste radiosuccessen. De band bracht het nummer later ook uit op hun debuutalbum Under Bridges That You Built For Me, dat in 2016 verscheen.
Teach Me How To Dance With You kwam in februari 2015 de Nederlandse Top 40 binnen, bereikte als hoogste positie nummer 19 en stond tien weken genoteerd. De drie volgende singles, Walk On Water, To The River en All For Us kwamen niet verder dan de Tipparade. Causes bleef actief tot 2019; op 5 april 2019 maakte de band bekend dat zij gingen stoppen. Na het uiteenvallen van Causes keerde Rupert Blackman terug naar Engeland en richtte hij zich weer op schrijven voor andere artiesten.
# 2291 Causes – Teach Me How To Dance With You
1
geplaatst: 22 september 2025, 10:06 uur
Inderdaad, er zou zomaar een causaal verband te verzinnen zijn tussen impotente muziek als dit en de almaar dalende geboortecijfers.
2,5
2,5
2
geplaatst: 22 september 2025, 13:07 uur
0
geplaatst: 22 september 2025, 13:26 uur
Adventure .. 7
Everglow. 6,5
Believe. 3
Teach 4
Werd bij de titel van Causes even op het verkeerde been gezet .. dacht even aan “I’m not gonna teach your boyfriend how to dance with you” maar dat was een andere act - en veel te leuk voor de top 40.
Deze was nog over van het welbekende dozijn ..
Everglow. 6,5
Believe. 3
Teach 4
Werd bij de titel van Causes even op het verkeerde been gezet .. dacht even aan “I’m not gonna teach your boyfriend how to dance with you” maar dat was een andere act - en veel te leuk voor de top 40.
Deze was nog over van het welbekende dozijn ..
* denotes required fields.