Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
0
geplaatst: 2 oktober 2025, 19:10 uur
Volgens mij was Van Halen nou precies net wat Cobain niet wilde zijn. Maar het blijft natuurlijk altijd een beetje wringen tussen de punks en de hardrockers (hallo EvilDrSmith). Maar Van Halen is natuurlijk wel waanzinnig goed, Al was ik ze na Why Can't This Be Love wel compleet uit het oog verloren. Ze komen trouwens oorspronkelijk uit Nijmegen die van Halen jongens. Dit nummer heb ik ook nooit meegekregen. Wij zaten aan de postrock, Leftfield, Oblivions en Pavement in 1995. Hardrock werd ten grave gedragen door grunge. Grunge was al weer dood voor de suicide van Cobain.
Het liedje boeit niet echt, lijkt ook dat Van Halen hier op z'n laatste benen liep: 6,5
Het liedje boeit niet echt, lijkt ook dat Van Halen hier op z'n laatste benen liep: 6,5
1
geplaatst: 2 oktober 2025, 19:29 uur
wendyvortex schreef:
Maar het blijft natuurlijk altijd een beetje wringen tussen de punks en de hardrockers (hallo EvilDrSmith).
Zeg, we leven niet meer in 1982, hoor! Ik omarm je (punkhart) met alle liefde. Maar het blijft natuurlijk altijd een beetje wringen tussen de punks en de hardrockers (hallo EvilDrSmith).

En waarschijnlijk krijgt Nijmegen rond 2030 ein-de-lijk zijn Eddie van Halenstraat, tien jaar na zijn overlijden.
0
geplaatst: 2 oktober 2025, 19:50 uur
Nee hoor EvilDrSmith geen Eddie Van Halen Straat in Nijmegen. En om het voor sommige nog erger te maken hebben we wel een Coldplay straat. Maar ook The Beatles, Queen en Genesis hebben een eigen straat.
1
geplaatst: 2 oktober 2025, 20:01 uur
50tracks schreef:
Nee hoor EvilDrSmith geen Eddie Van Halen Straat in Nijmegen. En om het voor sommige nog erger te maken hebben we wel een Coldplay straat. Maar ook The Beatles, Queen en Genesis hebben een eigen straat.
Maar dat was oud nieuws. Inmiddels is Eddie overleden en dat heeft de kansen doen veranderen. Nee hoor EvilDrSmith geen Eddie Van Halen Straat in Nijmegen. En om het voor sommige nog erger te maken hebben we wel een Coldplay straat. Maar ook The Beatles, Queen en Genesis hebben een eigen straat.
Dezelfde krant, maar dan een paar jaar later.
De een zijn dood is de ander zijn straatnaam...
Dat had ook moeten gelden voor Coldplay.
1
geplaatst: 2 oktober 2025, 20:04 uur
We zijn al weer vier jaar verder en nog steeds niets.... en dat van die 10 jaar? Inderdaad zie Coldplay en zelfs zie Queen. En we hebben ook de Deep Purple en Rolling Stones straat. Bestaan ook nog gewoon. En dan had je dus wel de Van Halen straat kunnen kiezen.
2
geplaatst: 2 oktober 2025, 20:09 uur
Vreemd dat het ook allemaal bands en artiesten die verder niks met Nijmegen of Lent te maken hebben. Maar waarschijnlijk waren ze bang voor een Tedje & De Flikkersstraat.
1
geplaatst: 2 oktober 2025, 20:39 uur
50tracks schreef:
We zijn al weer vier jaar verder en nog steeds niets.... en dat van die 10 jaar? Inderdaad zie Coldplay en zelfs zie Queen. En we hebben ook de Deep Purple en Rolling Stones straat. Bestaan ook nog gewoon. En dan had je dus wel de Van Halen straat kunnen kiezen.
Tien jaar schijnt een ongeschreven regel te zijn in het straatnaamregeltjesland, al is het wel aardig om te lezen dat men toegeeft dat de Coldplaystraat een grote vergissing was. Ach ja, die straatnaambordjesblues ook.We zijn al weer vier jaar verder en nog steeds niets.... en dat van die 10 jaar? Inderdaad zie Coldplay en zelfs zie Queen. En we hebben ook de Deep Purple en Rolling Stones straat. Bestaan ook nog gewoon. En dan had je dus wel de Van Halen straat kunnen kiezen.
1
geplaatst: 3 oktober 2025, 06:16 uur
# 2302 Van Halen - Don't Tell Me (What Love Can Do): 6,5
Ik vergat gisteren nog The Kinksstraat te noemen.
0
geplaatst: 3 oktober 2025, 06:27 uur
Voor de Van Halen klassieker Runnin' With The Devil hadden we eerder een 7,40 over en voor de 80's hit Why Can't This Be Love een 6,71. De laatste Top 40 stuiptrekking van de band, Don't Tell Me (What Love Can Do), moet het doen met een 6,44.
Nu we het toch over Kurt Cobain hebben. De akoestische versie van About A Girl werd op 1 april 1994 uitgebracht track op het livealbum MTV Unplugged in New York, opgenomen op 18 november 1993 in de Sony Music Studios in New York.
In tegenstelling tot eerdere MTV Unplugged-uitzendingen koos Nirvana niet voor een overzicht van hun grootste hits. Cobain weigerde bovendien extra take’s of retakes te doen, wat resulteerde in een rauwe, vrijwel onbewerkte registratie. De setting bevatte opvallende elementen zoals lelies en kaarsen, wat door sommigen geïnterpreteerd werd als een begrafenisachtige sfeer, iets wat later extra lading kreeg gezien de timing van de opnames minder dan vijf maanden voor het overlijden van Kurt Cobain.
About A Girl was de openingstrack van het optreden en was een van de eerder uitgebrachte Nirvana-nummers die in deze setlist terugkeerden tussen covers van onder meer Lead Belly, The Vaselines en David Bowie.
About A Girl stond oorspronkelijk op het debuutalbum Bleach uit 1989. Cobain schreef het nummer in zijn appartement in Olympia, Washington, nadat hij had geluisterd naar het tweede Amerikaanse album van The Beatles: Meet The Beatles! Cobain had veel interesse in melodieuzere popstructuren ondanks de grunge-scene waar Nirvana zich in bewoog. Volgens producer Jack Endino vroeg Cobain destijds expliciet of het te ‘pop’ was voor het album.
De regie van het Unplugged-concert lag in handen van Beth McCarthy-Miller. De bijbehorende videoclip van About A Girl (Unplugged) bestaat volledig uit beelden van de livesessie, zonder aparte videoproductie. Het album MTV Unplugged in New York bereikte later de eerste plaats in de Amerikaanse Billboard 200.
De About A Girl (Unplugged) -versie verscheen postuum als single en haalde de Top 40. Het nummer kwam eind 1994 binnen, in dezelfde week als die Pearl Jam Dissident EP#2 en EP#3, en bereikte in 4 weken notering de 26e plaats. Het was de vijfde en laatste notering in de Top 40 voor Nirvana.
# 2303 Nirvana – About A Girl (Unplugged)
Nu we het toch over Kurt Cobain hebben. De akoestische versie van About A Girl werd op 1 april 1994 uitgebracht track op het livealbum MTV Unplugged in New York, opgenomen op 18 november 1993 in de Sony Music Studios in New York.
In tegenstelling tot eerdere MTV Unplugged-uitzendingen koos Nirvana niet voor een overzicht van hun grootste hits. Cobain weigerde bovendien extra take’s of retakes te doen, wat resulteerde in een rauwe, vrijwel onbewerkte registratie. De setting bevatte opvallende elementen zoals lelies en kaarsen, wat door sommigen geïnterpreteerd werd als een begrafenisachtige sfeer, iets wat later extra lading kreeg gezien de timing van de opnames minder dan vijf maanden voor het overlijden van Kurt Cobain.
About A Girl was de openingstrack van het optreden en was een van de eerder uitgebrachte Nirvana-nummers die in deze setlist terugkeerden tussen covers van onder meer Lead Belly, The Vaselines en David Bowie.
About A Girl stond oorspronkelijk op het debuutalbum Bleach uit 1989. Cobain schreef het nummer in zijn appartement in Olympia, Washington, nadat hij had geluisterd naar het tweede Amerikaanse album van The Beatles: Meet The Beatles! Cobain had veel interesse in melodieuzere popstructuren ondanks de grunge-scene waar Nirvana zich in bewoog. Volgens producer Jack Endino vroeg Cobain destijds expliciet of het te ‘pop’ was voor het album.
De regie van het Unplugged-concert lag in handen van Beth McCarthy-Miller. De bijbehorende videoclip van About A Girl (Unplugged) bestaat volledig uit beelden van de livesessie, zonder aparte videoproductie. Het album MTV Unplugged in New York bereikte later de eerste plaats in de Amerikaanse Billboard 200.
De About A Girl (Unplugged) -versie verscheen postuum als single en haalde de Top 40. Het nummer kwam eind 1994 binnen, in dezelfde week als die Pearl Jam Dissident EP#2 en EP#3, en bereikte in 4 weken notering de 26e plaats. Het was de vijfde en laatste notering in de Top 40 voor Nirvana.
# 2303 Nirvana – About A Girl (Unplugged)
2
geplaatst: 3 oktober 2025, 07:22 uur
50tracks schreef:
Dead End Street?
0
geplaatst: 3 oktober 2025, 07:52 uur
Misschien is “Unplugged” wel hun beste album. Puur, emotioneel maar ook verrassend chill met een ingetogen Kobain.
8,9
8,9
* denotes required fields.