MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:
6,9

6,3

7,5

7,5

50tracks schreef:
Een mooie 7,28 voor Sherbet's Howzat. Als je dan toch een verzamelalbum zoekt met dit nummer is dit nog een goed tip Down Under

Oh, grappig door dit album leerde ik Sherbet destijds kennen!

LRB is toch altijd wel erg MOR dan wel gezapig. Dat wil niet direct zeggen dat het slecht is maar goed is ook weer anders.

5,75

Briljante hit !

Little River Band - 8,9

Sherbet - Howzat 7,8

Little River Band 7,2

6.3

8.4

7.5

8,7

De nachtuilen zijn nog beter

Zoals The Giant in Twin Peaks al zei: The owls are not what they seem

5,5

8,5

7,5

Het meeste dat ik ken van de Little River Band vind ik nogal saai. Dit is dan weer zo'n typische Hilversum 2 hit. Inderdaad een kruising tussen Crosby, Stills, Nash & Young en The Eagles. Eigenlijk nogal van anderen gejat, maar je moet wat als je in Australië woont. Toegeven wel behoorlijke song dit. Beetje iets dat ik zelf nooit draai, maar mocht het een keer op de autoradio voorbij komen: lekker nummer, maar wie zijn dit nou ook alweer? 7,7

Kim Wilde - Chequered Love - 7
Bij mij hingen elftal foto’s van Roda aan de muur of actie foto’s van Dick Nanninga en Pierre Vermeulen; geen posters van Kim Wilde. Het is wel een mooie vrouw natuurlijk. Maar ook een middelmatige zangeres.

Jet - Are You Gonna Be My Way - 8
Helemaal up my sleeve. Stomende gitaar rock.

Sherbet - Howzat - 6
Matig. Oeh yeh.

Little River Band - It’s a Long Way There - 9
Prachtig gitaarwerk. Heerlijke samenzang. Fantastisch nummer.

Little River Band - It’s A Long Way There : 6

# 2424 Little River Band - It's A Long Way There: 8,0

Een 7,11 voor It's A Long Way There van de Little River Band. Toch iets lager dan Howzat 7,25 dat inmiddels op een 7,25 staat.

Peter Andre werd op 27 februari 1973 geboren in Londen en verhuisde als kind met zijn Grieks-Cypriotische familie naar Australië. Daar groeide hij op aan de Gold Coast en was hij van jongs af aan al bezig met muziek en dans. Begin jaren negentig deed hij mee aan talentenjachten en bracht hij zijn eerste singles uit, waarmee hij vooral in Australië en delen van Afrika bekend werd. Het duurde echter nog een paar jaar voordat hij ook in Europa echt doorbrak.

Dat gebeurde in 1996 met Mysterious Girl. Het nummer werd geschreven door Andre samen met Ollie Jacobs, Phillip Jacobs, Glen Goldsmith en Bubbler Ranx. Mysterious Girl stond op het album Natural en kwam voor het eerst uit in 1995. De eerste release deed echter weinig. In 1996 besloot het label het nummer opnieuw uit te brengen, met meer promotie en een videoclip gericht op de muziekzenders. Het nummer sloeg vervolgens wel aan door de zomerse sfeer in de video en de afwisseling tussen Andre en Bubbler Ranx.

In Nieuw-Zeeland kwam Mysterious Girl op de eerste plaats terecht, in het Verenigd Koninkrijk bleef het steken op de tweede plaats. Hier stond het nummer 15 weken genoteerd en bleef het ook steken op de tweede plaats. In de twee jaar hierna scoorde hij nog vier Top 40 hits.

In 2004 kreeg Mysterious Girl opnieuw veel aandacht nadat Andre opdook in het tv-programma I’m a Celebrity… Get Me Out of Here!. De rerelease van het nummer kwam toen alsnog op nummer 1 in het Verenigd Koninkrijk. Dankzij zijn huwelijk met Katie Price en de realityseries die zij samen maakten werd hij vooral een televisiebekendheid.

# 2425 Peter Andre Feat. Bubbler Ranx - Mysterious Girl

3

Gast
geplaatst: vandaag om 14:00 uur

geplaatst: vandaag om 14:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.