MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:

Prince - Sign O' The Times: 8

Metallica - Nothing Else Matters: 4

Tove Lo Feat. Hippie Sabotage - Habits (Stay High): 9.5

Tove Lo: 6,5

Metallica 4

Tove Lo 7,3

De sfeer en die door de basgeluiden ietwat dreigend, maar tegelijkertijd dromerige sfeer bevallen me prima.
Maar godallejezustepaard, wat een bloedirritante kutstem. Vergelijkbaar met die chipmunk van Dance Monkey. Teringjantje, waarom laat die "Hippie" remixer dat kind niet normaal zingen en gooit hij er van die debiele effecten overheen? Hij saboteert haar stem niet alleen, door zijn fetisj voor lachgas verneukt hij deze zelfs. Een paar andere nummer gecheckt en daar kan ze, zij het met een wat kinderachtige bijklank, wel fatsoenlijk zingen. Ah, waaronder ook in de originele versie. Maar die versie is dan weer behoorlijk saai.
Zo is er altijd wat te mauwen.
4 (een versie van de remix met de normale zang van het origineel zou een dikke 7 hebben gescoord).

Zo klink ik ook ongeveer op helium: 3

Eric B & Rakim - 9,5
Caron Wheeler - 7
Dotan - 4
Prince - 9
Metallica - 6
Tove Lo - 8

Inhaler:

One Republic: Zoals te veel "rockbands" die weleens de top 40 halen is One Republic erg overgeproduceerd (en niet op een toffe manier en tegelijk is het een nummer dat ik eerder weer vergeten ben dan dat het afgelopen is. Het is lang niet zo intens kut als iets als The Script, maar goed is dit echt niet. 4,5

Eric B & Rakim: Klassieker die al lang niet meer gehoord had. In een tijd dat in Nederland er veel meer hiphophits waren dan in veel andere landen, zelfs vaker dan de VS. Het samplen klinkt hier een soort van rudimentair. Zou later subtieler worden, maar het heeft een soort leuke jongens in een speeltuin gevoel. Leuk om weer eens te horen. 7,6

Caron Wheeler: Soul II Soul leek ooit een blijvende grootheid van de Britse muziek te worden, maar dat was snel voorbij. De sfeer in die groep was toch ook minder goed dan die leek en dus werd het een duiventil. Ik was zelfs vergeten dat Caron Wheeler ooit een solohit had en ik denk dat ik deze niet meer gehoord had sinds 1994. Ik herken het wel uit die tijd. En het stond dus nog bijna in de top 10 ook. 7,2

Dotan: Toen het net een hit was had ik zoiets van Ik heb er weinig mee maar het heeft wel iets eigens. Inmiddels tig keer gehoord. En nu heb ik nog minder mee. 4,9

Prince: Gek genoeg komt deze de laatste tijd wat meer binnen. Ook gehoord in de finale van de Mumeladder. Prince is iemand die ik erg respecteer zonder een grote fan te zijn of zijn oeuvre echt goed te kennen. Maar ik heb voor nu bijna het meeste met deze, Waar ik van hou is dat je door de productie heen kunt lopen. Een geheel waarbij je alle instrumenten individueel hoort. Ik weet niet of mensen snappen wat ik bedoel, maar beter leg ik het niet uit. 8,5

Metallica: IK ben geen fan en dat komt vooral door de stem van Hetfield. Maar ik hoor 20 x liever One of Master of Puppets dan deze zeikballade. 4,1

Tove Lo: Aardige radiopop. Zo'n nummer waar je blij mee bent als je een hele dag opgescheept zit met Q Music ofzo. 6.5

starbright boy schreef:
Prince: Gek genoeg komt deze de laatste tijd wat meer binnen. Ook gehoord in de finale van de Mumeladder. Prince is iemand die ik erg respecteer zonder een grote fan te zijn of zijn oeuvre echt goed te kennen. Maar ik heb voor nu bijna het meeste met deze, Waar ik van hou is dat je door de productie heen kunt lopen. Een geheel waarbij je alle instrumenten individueel hoort. Ik weet niet of mensen snappen wat ik bedoel, maar beter leg ik het niet uit. 8,5

Ik volg je volledig, zowel in je mening over Princes oeuvre, als de waardering voor nummers waar de productie zo is gedaan dat de individuele instrumenten eruit springen, zonder dat het als los zand klinkt.

Tove Lo Feat. Hippie Sabotage - Habits (Stay High) : 5

Tove Lo Feat. Hippie Sabotage - Habits (Stay High): 6,5

Gast
geplaatst: vandaag om 15:52 uur

geplaatst: vandaag om 15:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.