MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:
Man i need 7,6
Fate 8,25

7,5

Haar beste uit haar recente matige album.

3

Zo jammer (en bizar) dat dat net deze haar grootste hit (aan het worden) is. Melodie van het refrein loopt nog enigszins lekker maar verder vind ik dit allemaal best wel cringe eigenlijk. "Pledge allegiance to your vibes" voorop. Sorry fans!

8

Half punt extra ter compensatie voor ArthurDZ z'n cijfer.

ArthurDZ schreef:
3

Zo jammer (en bizar) dat dat net deze haar grootste hit (aan het worden) is. Melodie van het refrein loopt nog enigszins lekker maar verder vind ik dit allemaal best wel cringe eigenlijk. "Pledge allegiance to your vibes" voorop. Sorry fans!
Oh gaan we ons nu plots wel in de lyrics gaan verdiepen, meneer occulte sekte?

Onderweg naar huis hoor ik deze (voor het eerst?) zojuist toevallig op Radio 1.
De literaire verwijzingen ten spijt, het blijft aalgladde popsnack met dichtgesmeerde smurrie.
Een MacDonalds Meatless McChicken op een wit maanzaadbolletje. Glutenvrij.
Het volk vreet de kleffe hap toch wel.
Voor Max Martins doen had het echter nog veel beroerder uit kunnen pakken.
Had Swift een producer met meer ballen ingelijfd, dan had het nog best leuk nummer kunnen worden.
5,5

Arno schreef:
(quote)
Oh gaan we ons nu plots wel in de lyrics gaan verdiepen, meneer occulte sekte?

Maar ik blijf het echt een bizar slechte tekstflard vinden, die hiatus zal haar goed doen (als die er ook effectief komt)

Ik wil er best in mee dat Taylor tekstueel bij momenten wel wat cringy is, maar ik ben zelf dan ook minder op teksten gefocust. De verwijzing naar Hamlet vind ik wel geinig, hoewel wat dramatisch om te stellen dat ze nu ze Travis Kelce heeft gevonden niet hoeft te ontsporen zoals Ophelia dat deed. Maargoed, het idee is leuk. Maar verder vind ik het juist een echte popparel die enorm prettig is geproduceerd met o.a. die handclaps (en eigenlijk juist niet dichtgesmeerd). Wat voor ballen had je dan gewild in deze productie, vraag ik me dan af...

Man I Need: 4,5
The Fate Of Ophelia: 7,4

Precies dat Arrie, alleen al die handclaps. Erg fijne song.

Het heeft allemaal maar weinig om het lijf ... 5,5

Ik heb het nog geprobeerd. Een echte Swiffy worden, bedoel als Nico Dijkshoorn het mooi vind, waarom ik dan niet? Maar het klikte helaas niet tussen Taylor Swift en mij. Dit liedje had op zich nog wel gekund. Aardig popliedje best wel: 7

Olivia Dean - Man I Need - 7
Een leuk klein popliedje, imiddels stevig genesteld in de top 2000, hetgeen ik weer overdreven vind.

Taylor Swift - The Fate of Ophelia - 5
Slappe hap, zoals zoveel meer van de meest overschatte artiest uit de moderne tijd.

Onderschat, overschat ... Wat mij betreft staat Taylor Swift in de middenmoot. Veel beter dan bv. Rihanna, Britney Spears of Charlie XCX. Maar aan bv. Joni Mitchell, Kate Bush of recentelijk Courtney Marie Andrews of Anna von Hauswolff kan zij niet tippen.

Arrie schreef:
Maar verder vind ik het juist een echte popparel die enorm prettig is geproduceerd met o.a. die handclaps (en eigenlijk juist niet dichtgesmeerd). Wat voor ballen had je dan gewild in deze productie, vraag ik me dan af...
Nou, precies dát. Ik heb het nummer een keer of vijf geluisterd en nu ik je reactie lees denk ik: huh, handclaps? Waar dan?
Ik nóg een paar keer luisteren.
Aha, nu snap/hoor ik wat je bedoelt. Okay, dat is idd wel aardig. Echter, die handklapjes liggen in het refrein onder zo'n dikke laag gladgetrokken productiesmeersel, dat ik deze eerst als onderdeel van de beats hoorde. Had het niet zo'n aalgladde Max Martin-sound, maar een wat rauwer en organische sound (bij bijv. The Rembrandts hoor je meteen dat het om handclaps gaat), dan hadden die handclaps een meer uitgesproken geluid gehad. Wat jij prettig vindt, vind ik juist vervelend. Je hoort met name in het refrein geen randjes, het is superglad en gelikt. Taylor(s muziek) kan hier net zo goed de kunstmatige zus van Sienna Rose zijn.
Evenzogoed, dankzij de handklapjes verhoog ik een paar tienden. En als een of andere rockband hier een cover van maakt, dan ben ik wel benieuwd naar het resultaat, want qua compositie en melodie vind ik het best een aardig liedje. Maar gespeend van edge.
5,8

Taylor Swift - The Fate Of Ophelia : 6,5

# 2430 Taylor Swift - The Fate Of Ophelia: 8,5

Tussen een tien en drie onvoldoendes land Taylor Swift's The Fate Of Ophelia op een 6,90.

Nu we de nummers 3 en 2 van de Top 40 van deze week hebben gehad pak ik de nummer 1 ook maar mee. Bovendien stonden de afgelopen 10 dagen in huize 50tracks behoorlijk in het teken van Bruno Mars. Het vrouwelijke smaldeel van de familie had besloten naar een van de concerten te willen en hadden de nodige hulptroepen ingeschakeld. Die ticketverkoop verliep, zoals in de media terug te lezen, op zijn zachtst gezegd chaotisch. Veel fans klaagden dat hun Ticketmaster-account werd geblokkeerd terwijl ze in de wachtrij stonden of geen eerlijke kans kregen op tickets. Concerten waren snel uitverkocht, ondanks extra shows. Ticketmaster wijt de problemen aan systemen die bots moeten tegenhouden, maar veel fans voelen zich hierdoor juist buitengesloten en teleurgesteld. Dat lijk me eigenlijk een milde beschrijving van de schandalige puinhoop die Ticketmaster ervan heeft gemaakt. Gelukkig waren er binnen een paar minuten van de start van de verkoop al mensen die zeiden in een keer toch niet te kunnen en boden kaarten aan voor enorme woekerprijzen.

En dan was op 9 januari ook nog zijn nieuwe single I Just Might uitgekomen, de lead-single van zijn aanstaande vierde album The Romantic. En daar werd datzelfde smaldeel dan weer heel blij van en wordt mij regelmatig uitgelegd dat ik dit ook erg goed moet vinden. I Just Might is zijn eerste solonummer in een decennium. In de tussentijd bleef hij enorm populair dankzij succesvolle samenwerkingen, onder meer met Anderson.Paak in Silk Sonic, ROSÉ, Lady Gaga en Ed Sheeran.

I Just Might combineert de vertrouwde funk en groove van Bruno Mars met toegankelijke pop. Het nummer is eenvoudig opgebouwd, zomers van sfeer en blijft hangen door een sterk refrein en een catchy vocale hook. Daarmee is het duidelijk gericht op radio- en TikTok-succes. En dat lukt.

Bruno Mars behaalt met I Just Might zijn tiende nummer 1-hit in de Amerikaanse Billboard Hot 100. Hij is na Drake, Michael Jackson en Stevie Wonder pas de vierde mannelijke soloartiest die deze mijlpaal bereikt. In Nederland bereikte zijn eerste drie hits en sinds vrijdag ook zijn laatste drie hits allemaal de eerste plaats. Daarmee is Bruno Mars de tiende artiest die zes keer de eerste plaats heeft bereikt. The Beatles blijven recordhouder met zestien nummer 1-hits. Marco Borsato heeft met negen keer het record voor de meeste opeenvolgende nummer 1-hits.

One, two, three, four
Doo-doo-doo-doo-doo-doo-doo-doo-doo
Doo-doo-doo-doo-doo-doo-doo-doo-doo

# 2431 Bruno Mars - I Just Might

Gast
geplaatst: vandaag om 19:14 uur

geplaatst: vandaag om 19:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.