Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
0
geplaatst: 17 december 2024, 17:48 uur
Rupert Holmes - Him Holmes wist vrij goed hoe popmuziek werkt in deze tijd. Opvallende teksten die op zichzelf al een pophook zijn. Dat Him-him-him en me-me-me is reteslim en de oorzaak dat dit verder vrij suffe adult contemoirary liedje een hit was 5,0
Rupert Holmes - Escape (The Piña Colada Song) Maar deze is natuulijk nog wat catchier zelfs en een echte oorwum die wel een dagje blijft hangen. Tekst met een plottwistje bovendien. Gaat gevaarlijk dicht naar de irritatierand, maar ik heb deze liever dan Him. 6,0
Ik vind The Buoys ongeveer in dezelfde orde zitten, Heb er niet zoveel mee.
Martin Solveig & Dragonette : Dan liever deze. Dit is voor mij een onweerstaanbaar popliedje, 7,6
Rupert Holmes - Escape (The Piña Colada Song) Maar deze is natuulijk nog wat catchier zelfs en een echte oorwum die wel een dagje blijft hangen. Tekst met een plottwistje bovendien. Gaat gevaarlijk dicht naar de irritatierand, maar ik heb deze liever dan Him. 6,0
Ik vind The Buoys ongeveer in dezelfde orde zitten, Heb er niet zoveel mee.
Martin Solveig & Dragonette : Dan liever deze. Dit is voor mij een onweerstaanbaar popliedje, 7,6
1
geplaatst: 17 december 2024, 18:25 uur
Even inhalen:
The Wee Papa Girl Rappers - Wee Rule: 7,5
Muse - Sing For Absolution: 7,5
Mr. Probz - Nothing Really Matters: 5
Bachman Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet: 8,5
Ironhorse - Sweet Lou-Louie: 7
Kurt Nilsen - She's So High: 6,5
The Doobie Brothers - What A Fool Believes: 8
Rupert Holmes - Him: 8
Rupert Holmes - Escape (The Piña Colada Song): 7
Martin Solveig & Dragonette - Hello: 7,5
The Wee Papa Girl Rappers - Wee Rule: 7,5
Muse - Sing For Absolution: 7,5
Mr. Probz - Nothing Really Matters: 5
Bachman Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet: 8,5
Ironhorse - Sweet Lou-Louie: 7
Kurt Nilsen - She's So High: 6,5
The Doobie Brothers - What A Fool Believes: 8
Rupert Holmes - Him: 8
Rupert Holmes - Escape (The Piña Colada Song): 7
Martin Solveig & Dragonette - Hello: 7,5
0
geplaatst: 17 december 2024, 19:33 uur
Him 6,5 en Escape 6,8 - 2x aardig maar niet bijzonder. Kunnen weer terug in de oude doos
Hello 8 - blijft lekker. En misschien zet ik 3fm deze week wel een keer aan ..
Hello 8 - blijft lekker. En misschien zet ik 3fm deze week wel een keer aan ..
0
geplaatst: 18 december 2024, 07:30 uur
Rupert Holmes - Him 8,5
Rupert Holmes - Escape (The Piña Colada Song) 7,8
Rupert Holmes - Escape (The Piña Colada Song) 7,8
1
geplaatst: 18 december 2024, 07:55 uur
Een paar stevige onvoldoendes maken dat Hello van Martin Solveig & Dragonette niet verder komt dan een 6,28.
Kom maar op met die hoges scores Titmeister dan kunnen we zien of de tegenstander van de tennismatch deze strijd wint. In 2005 bracht de Franse dj en producer Bob Sinclar Western Dream uit, zijn vierde studio album. Op dit album de single Love Generation met zang van Gary 'Nesta' Pine. Pine was eerder lid van The Wailers, de band van Bob Marley.
De videoclip van Love Generation volgt een jonge jongen tijdens een bijzondere fietstocht. Geïnspireerd door de video Sweet Lullaby van Deep Forest, fietst de jongen door diverse locaties in de Verenigde Staten, zoals New York City, Los Angeles en San Francisco.
De video begint met de jongen die opstaat, zich klaarmaakt en richting school fietst. In plaats van naar binnen te gaan, besluit hij verder te fietsen. Onderweg begroet hij mensen, bewondert zijn omgeving en neemt korte pauzes om de lokale cultuur en sfeer op te nemen. Bob Sinclar maakt zelf ook een cameo als een man die zijn gazon besproeit.
Aan het eind van de dag keert de jongen terug naar huis, precies op tijd alsof hij van school komt. Hij omhelst zijn moeder en kijkt later, voor het slapengaan, dromerig naar een wereldbol naast zijn bed. De video straalt een positief en avontuurlijk gevoel uit, met de boodschap hoe simpel gebaren van vriendelijkheid en vreugde liefde kunnen verspreiden.
De track wordt verder bekend om zijn herkenbare fluitmelodie en positieve boodschap. Het nummer werd gebruikt als themalied voor verschillende evenementen, waaronder de FIFA Wereldbeker 2006 in Duitsland. Love Generation bereikte hoge posities in de hitlijsten, waaronder de nummer 1 in Duitsland, Belgie, Oostenrijk en Australië. In onze Top 40 stond Love Generation 25 weken genoteerd waaronder vier weken op de tweede plaats.
#1985 Bob Sinclar - Love Generation
Kom maar op met die hoges scores Titmeister dan kunnen we zien of de tegenstander van de tennismatch deze strijd wint. In 2005 bracht de Franse dj en producer Bob Sinclar Western Dream uit, zijn vierde studio album. Op dit album de single Love Generation met zang van Gary 'Nesta' Pine. Pine was eerder lid van The Wailers, de band van Bob Marley.
De videoclip van Love Generation volgt een jonge jongen tijdens een bijzondere fietstocht. Geïnspireerd door de video Sweet Lullaby van Deep Forest, fietst de jongen door diverse locaties in de Verenigde Staten, zoals New York City, Los Angeles en San Francisco.
De video begint met de jongen die opstaat, zich klaarmaakt en richting school fietst. In plaats van naar binnen te gaan, besluit hij verder te fietsen. Onderweg begroet hij mensen, bewondert zijn omgeving en neemt korte pauzes om de lokale cultuur en sfeer op te nemen. Bob Sinclar maakt zelf ook een cameo als een man die zijn gazon besproeit.
Aan het eind van de dag keert de jongen terug naar huis, precies op tijd alsof hij van school komt. Hij omhelst zijn moeder en kijkt later, voor het slapengaan, dromerig naar een wereldbol naast zijn bed. De video straalt een positief en avontuurlijk gevoel uit, met de boodschap hoe simpel gebaren van vriendelijkheid en vreugde liefde kunnen verspreiden.
De track wordt verder bekend om zijn herkenbare fluitmelodie en positieve boodschap. Het nummer werd gebruikt als themalied voor verschillende evenementen, waaronder de FIFA Wereldbeker 2006 in Duitsland. Love Generation bereikte hoge posities in de hitlijsten, waaronder de nummer 1 in Duitsland, Belgie, Oostenrijk en Australië. In onze Top 40 stond Love Generation 25 weken genoteerd waaronder vier weken op de tweede plaats.
#1985 Bob Sinclar - Love Generation
1
geplaatst: 18 december 2024, 08:47 uur
Eén van de allerleukste commerciële radiohits uit de mid-zeroes. Nooit beu geraakt en nog steeds in staat om mij op te beuren. Dat kan tellen.
8.5
Omdat het kan.
8.5
Omdat het kan.
2
geplaatst: 18 december 2024, 08:53 uur
Ok hier komt een flinke dosis sentiment bij kijken. Dit was het anthem van ons studentenhuis in het eerste jaar. Een zorgeloze tijd: bbq'en op onze zelfgekluste tuinset, potje FIFA om wie de afwas moest doen, vooral veel bierdrinken en af en toe een college volgen. Maar 20 jaar na dato staat ie voor mij nog steeds overeind en word ik er - net als esteban - nog steeds vrolijk van.
9
Ouwe moppersmurf
9
Johnny Marr schreef:
Bijna net zo kut als Hello..
Bijna net zo kut als Hello..
Ouwe moppersmurf

0
geplaatst: 18 december 2024, 12:25 uur
Wederom weer een prachtige videoclip.
Ik ben zelf veel meer van in mineur gestemde muziek dan van majeur, maar dit mag ik wel.
Al vind ik Hello een stuk leuker.
6,8
Ik ben zelf veel meer van in mineur gestemde muziek dan van majeur, maar dit mag ik wel.
Al vind ik Hello een stuk leuker.
6,8
0
geplaatst: 18 december 2024, 13:06 uur
Nummers als Ultimate Funk, Gym Tonic, Ich Rocke en Save Our Soul uit zijn begintijd vind ik erg lekker. Bij Love Generation ben ik afgehaakt. Een 5,8.
* denotes required fields.