MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:

8

das ook niks, 1x.
Ik dacht dat Fell on black days ook de top 40 had gehaald, die cd single lag in Arnhem in grote partijen bij de sales bij V & D weet ik nog, blijkbaar dus tipparade.

Deze geef ik een ronde 10

Soundgarden - Black Hole Sun 8,0

We vergeven Chris Cornell zijn versie van onze nummer 1 en Black Hole Sun haalt een prima 7,67. Daarmee komt Soundgarden in onze Top 3 over 1994.

Op een verrassende 3e plaats staat 2014. Ons gemiddelde voor de Top 10 van 2014 is net iets hoger dan die van 1994. Maar met een 5,63 houdt het nog niet echt over. Als we alles meetellen uit 2014 stijgt het gemiddelde naar een 5,77.

De Top 10 van de Nederlandse Top 40 over 2014 ziet er zo uit.
01 - Clean Bandit Feat. Jess Glynne - Rather Be 5,99
02 - Nico & Vinz - Am I Wrong 4,90
03 - Calvin Harris - Summer 5,04
04 - Milky Chance - Stolen Dance 5,40
05 - George Ezra - Budapest 6,21
06 - Llilly Wood & The Prick - Prayer In C - Robin Schulz Remix 6,43
07 - John Legend - All Of Me 5,22
08 - Sam Smith - Stay With Me 5,23
09 - Pharrell Williams - Happy 5,52
10 - Katy Perry Feat. Juicy J - Dark Horse 6,33

Ook hier zou onze Top 10 er heel anders uitzien. In de lijst van 1994 zouden de bovenste drie uit 2014 slechts de posities 8 tot 10 innemen.

7,16 - London Grammar - Strong
7,06 - Taylor Swift - Shake It Off
7,04 - Blaudzun - Promises Of No Man's Land
6,80 - The Common Linnets - Calm After The Storm
6,73 - Lorde - Royals
6,70 - Tove Lo Feat. Hippie Sabotage - Stay High (Habits Remix)
6,62 - Charli XCX - Boom Clap
6,50 - Hozier - Take Me To Church
6,47 - Kiesza - Hideaway
6,43 - Llilly Wood & The Prick - Prayer In C - Robin Schulz Remix

Onze laagste score in 2014 is een 3,98 voor Anaconda van Nicki Minaj.

In 2014 was The Chamber de lead single van Strut, het tiende studioalbum van Lenny Kravitz. Het nummer werd opgenomen in zijn studio in Parijs, waar hij niet alleen de producer was, maar ook vrijwel alle instrumenten zelf bespeelde.

De videoclip opgenomen in Parijs en gelanceerd tijdens de New York Fashion Week werd geregisseerd door Anthony Mandler. De clip toont Kravitz in intieme scènes met het Nederlands-Zweedse model Rianne ten Haken. De sensuele beelden zorgden voor veel aandacht en discussie bij de release.

The Chamber was bijzonder populair in Frankrijk, waar het de top 10 van de hitlijsten bereikte. In de Verenigde Staten was het minder succesvol. The Chamber is (voorlopig?) de laatste van zijn 15 hits in de Top 40. In November 2014 stond The Chamber twee weken in de lijst, een week op 38 en nog een weekje op 36.

# 1998 Lenny Kravitz - The Chamber

Album was helaas niks bijzonders, maar er stond inderdaad wel 1 hele goede track op:. 8,8

Die moest ik wel even aanklikken om weer te boven te krijgen. Stiekem best een lekker liedje.

7,5

Is dit al 10 jaar oud?! Ik was fan en vooral verrast door Lenny.

8

Lenny K: 7,5
Deze was wel fijn inderdaad

De titeltrack is lekkerder, maar deze klinkt ook nog steeds goed.
7,5

De opening met Vivaldi begint hoopvol, het nummer valt ook niet tegen maar echt bijzonder klinkt het allemaal niet.

6,6

Lenny Kravitz, file under P!nk, Robbie Williams-veel uiterlijk vertoon en stoerdoenerij maar de muziek kan gewoon bij Intratuin op de Koopzondag gedraaid worden zonder bejaarden te laten vallen van schrik.

Dit clipje kon ik puur uitzitten omdat ik wou weten of die dame nog een keer helemaal naakt in beeld kwam.

4

Soundgarden 9
Lenny Kravitz 7,2

Heerlijke comebackkneiter van ome Lenny was dit!

8

Gast
geplaatst: vandaag om 15:37 uur

geplaatst: vandaag om 15:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.