MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:

Tiësto Feat. Maxi Jazz - Dance4Life: 4,5
Nelly Furtado – Say It Right: 7
Paramore – Misery Business: 4,5
Lady GaGa - Poker Face: 7

Paramore (van die typische 3FM muziek) 4

Lady Gaga - Pokerface 7,6

Lady Gaga - Pokerface: 6,5

"Niet haar beste, maar zeker wel vermakelijk" en dus een 7,07 voor Poker Face. Eerder scoorde Lady Gaga bij ons een 7,30 met Bad Romance. Haar duetten vinden we minder: voor Shallow met Bradley Cooper hadden we een 6,33 over, voor Telephone met Beyoncé een 5,98 en voor haar megahit Die With A Smile met Bruno Mars slechts een 5,56.

We schuiven nog een jaar op. Hey, Soul Sister is de eerste single van het vijfde studioalbum Save Me, San Francisco van Train. Het werd geschreven door zanger Pat Monahan en het Noorse productieduo Espionage, bestaande uit Espen Lind (voor zijn solohit When Susannah Cries hadden we een 5,67 over) en Amund Bjørklund. Kenmerkend voor Hey, Soul Sister is het ukulele-intro.

In 2010 werd Hey, Soul Sister de grootste hit in de Nederlandse Top 40. Het stond 25 weken in de lijst, waarvan zeven weken op de eerste plaats. Het nummer werd ook een succes in de Verenigde Staten, waar het de derde plaats bereikte in de Billboard Hot 100. In zowel Nederland als de VS was het de tweede top 10-hit van de band, na Drops of Jupiter (Tell Me) in 2001.

De tekst van het nummer werd geïnspireerd door beelden die Monahan in zijn hoofd had van het Burning Man-festival, hoewel hij daar zelf nooit was geweest. De videoclip werd opgenomen in Echo Park, Los Angeles en combineert beelden van de band met een verhaallijn waarin een vrouw en een man elkaar ontmoeten op straat.

# 2010 Train - Hey, Soul Sister

Een oorwurm, ook voor mensen die hier niet zo heel veel aan vinden. En dat is toch knap. Al vrees ik nu wel dat ik het refrein de komende dag niet meer uit m'n kop ga krijgen.

6.2

2.2
Vietnam flashbacks naar mijn bijbaantje bij het PostNL sorteercentrum waar ze de hele dag Sky Radio draaiden.

1,5

Intens kut

Hey, Soul Sister: 7

Gatver, van bij de eerste seconde al een intense walm van walg. Intens kut idd, ArthurDZ je geeft nog een half punt te veel.

1

Gast
geplaatst: vandaag om 14:21 uur

geplaatst: vandaag om 14:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.