MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:

Paramore – Misery Business : 5

Paramore - Misery Business: 7,0

We hebben een poster van Hayley boven het bed of we horen toch teveel clichés, hoe dan ook een 6,16 voor Misery Business.

Lady Gaga scoorde tussen 2009 en 2011 drie nummer 1-hits in de Top 40 die samen 12 weken op nummer 1 stonden. Daarna scoorde ze 13½ jaar geen nummer 1-hit meer, totdat eind september haar duet Die With A Smile met Bruno Mars naar de eerste plaats steeg. Het bleek een monsterhit. Na 16 weken weet het nummer nog vsteeds an geen wijken. In totaal heeft Lady Gaga nu 28 weken op nummer 1 gestaan. Dat is precies even lang als Adele. Als Die With A Smile morgen nog steeds op nummer 1 staat, dan wordt Lady Gaga de eerste zangeres die 29 weken de Top 40 heeft aangevoerd.

Poker Face was de tweede single van Lady Gaga's debuutalbum The Fame. In Nederland bereikte het in 2009 de nummer 1-positie en bleef daar acht weken staan. In totaal stond Poker Face 17 weken in de Nederlandse Top 40.

Poker Face combineert synthpop en dancepop. De “Mum-mum-mum-mah”-hook is geïnspireerd door Boney M.'s Ma Baker. De teksten zitten vol dubbelzinnige verwijzingen, waaronder “bluffin’ with my muffin”. Lady Gaga heeft zelf meerdere malen verteld over de betekenis achter Poker Face. Het nummer gaat volgens haar over biseksualiteit en het innerlijke conflict dat kan ontstaan bij het verbergen van gevoelens.

De videoclip is geregisseerd door Ray Kay en speelt zich af in een luxe villa op het eiland "bwin PokerIsland" en bevat product placement van bwin-pokeruitrusting. De clip begint met Gaga die uit een zwembad komt, met een spiegelend masquerademasker en een zwarte latex bodysuit met een schouderpad. Twee Duitse doggen staan naast haar terwijl ze het masker afdoet en de muziek begint. Door de video heen zijn scènes te zien van Gaga die strip poker speelt op een wild feest, waar de gasten uiteindelijk in hun ondergoed dansen en zoenen. Ook zijn witte mannequins te zien rond het zwembad, en tijdens de muzikale interlude draagt Gaga haar iconische "Pop Music Will Never Be Low Brow"-zonnebril.

# 2009 Lady GaGa - Poker Face

Dit was geloof ik het eerste nummer dat ik zong toen ik enkele maanden geleden een karaoke-avondje had. Dan toch liever Lady Gaga zal mijn gezelschap wel gedacht hebben.

8

7

Eric Cartman's cover is ook de moeite trouwens

ArthurDZ schreef:
7

Eric Cartman's cover is ook de moeite trouwens

8

Doe mij deze maar

Poker Face: 7,0

Gaga 6,8

8,3 klassieker

Ik heb eigenlijk geen idee of ik 'Die With A Smile' ken. Dat zal toch wel?
[check]
Oja, dat klinkt ergens niet onbekend. Bruno weer met zijn overdreven en aanstellerige bouquetreekspoëzie.
Maar zijn die zestien weken inmiddels ook niet een record?
Oh nee, niet eens lees ik nu. Dat is Harry Styles - As It Was - 18 weken

Pokerface vind ik best aardig, maar dat komt mede doordat ik 'Ma Baker' heel erg leuk vind: die “Mum-mum-mum-mah”-hook vind ik onweerstaanbaar. Al vind ik 'Ma Baker' wel een verbetering van het Tunesische folkpopliedje en dat kan ik van Pokerface niet zeggen ten opzichte van 'Ma Baker'.
7,2

Poker Face: 5,8

7.1

Niet haar beste, maar zeker wel vermakelijk.

Teunnis schreef:

Niet haar beste, maar zeker wel vermakelijk.

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 12:41 uur

geplaatst: vandaag om 12:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.