MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:
Een van de weinige die ik tot het einde volhoud .. 5,5

Train - Hey, Soul Sister 6,0

7,6

Skyfall is nog beduidend beter

Tot woede van mijn schoonzus moet ik nederig bekennen dat ik de stem van Adele niet trek.
"Set fire to the rain" is wat mij betreft eigenlijk het enige goede nummer, en "Skyfall" is ook niet mis.

5,2

6je

Wat mij betreft staat haar beste werk op haar debuut, waar ze nog onbevangen klonk

5,5

Zeker niet haar beste, dat is Hometown Glory.

Adele - Rolling In The Deep : 7,5

Adele - Rolling In The Deep: 8,5

Inderdaad, of toch zeker niet, haar beste en dus een 6,50 voor Adele's Rolling In The Deep.

We tellen nog een dagje mee met grote hits van onze nummering en komen dan bij een van de grootste hits van 2012 terecht. Call Me Maybe is een nummer van de Canadese zangeres Carly Rae Jepsen in eerste instantie uitgebracht in 2011 op haar EP Curiosity en later toegevoegd aan haar internationale debuutalbum Kiss in 2012. Het nummer werd geschreven door Jepsen en Tavish Crowe als een folksong, maar onder leiding van producer Josh Ramsay werd het omgevormd tot een popnummer.

Het nummer kreeg in december 2011 internationale aandacht toen Justin Bieber en Selena Gomez, die het nummer op de Canadese radio hoorden, erover tweetten. Deze steun bracht Jepsen in contact met Scooter Braun, die haar tekende bij zijn label Schoolboy Records.

In Nederland werd Call Me Maybe een Alarmschijf op Radio 538 en stond het 27 weken in de Top 40, waarvan 20 weken in de top 10 en zeven weken op nummer 2. Opvallend genoeg haalde het nummer nooit de eerste plaats. Het nummer werd wel de grootste hit van 2012 in de Nederlandse Top 40, mede dankzij een recordaantal weken in de top 5 zonder de nummer 1-positie te bereiken.

Internationaal behaalde het nummer de eerste plaats in onder andere Canada, Australië, het Verenigd Koninkrijk en Nieuw-Zeeland. In de Verenigde Staten bereikte het de tweede positie in de Billboard Hot 100 en bleef het wekenlang in de top 10 staan.

De videoclip voor Call Me Maybe laat Jepsen zien die verliefd wordt op een man met een grasmaaier. Ze probeert zijn aandacht te trekken, onder andere door een auto te wassen en hem haar telefoonnummer te geven. De plot eindigt met een onverwachte wending: de man blijkt interesse te hebben in de gitarist van Jepsens band.

# 2012 Carly Rae Jepsen – Call Me Maybe

7

Schande wel dat Run Away With Me geen hit is geworden

Welwel, ik lijk deze nog steeds even graag te horen als toen en ben het nummer nooit echt beu geraakt. Dat verdient een halfje extra.

8.0

Ook in BE lang meegedraaid en die #1 net niet te pakken gekregen, I Follow Rivers van Triggerfinger stond haar in de weg.

Adele 6,25
Jepsen 5,75

Gast
geplaatst: vandaag om 19:07 uur

geplaatst: vandaag om 19:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.