MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:

EvilDrSmith schreef:
# 2062 Clouseau - Passie
Dat BLØF wordt afgefakkeld en neergesabeld kan ik nog wel begrijpen, maar dat dit niet gebeurd bij Clouseau vind ik volstrekt onbegrijpelijk. Alles, maar dan ook werkelijk álles van deze band zit in mijn irritatiegrens en drukt op al mijn rode buttons.
Zoon (17) komt binnen en zegt binnen vijf seconden: "Waarom luister je deze kutmuziek?"
"Om te beoordelen."
Hij: "Dan luister je toch gewoon even tien seconden?"
Hij heeft nog gelijk ook.
1

# 2062 Milk Inc. - Walk On Water
"There was a time
I could only hate"

Die tijd is nu. Wat een kinderachtige kneuzenkolder.
3

Toegegeven, Clouseau vond ik een charmant bandje totdat ze gereduceerd werden tot de gebroeders Wauters (al kan hun Engelstalig repertoire mij gestolen worden). Dan kregen zij teveel pretenties en werd ik Clouseau-moe. Milk Inc. vind ik veel erger, daar hoor ik geen charme laat staan goede zang.

Clouseau staat net als Blof in het midden van het Nederlandstalig repertoire: veel beter dan bv. Frans Bauer, Jan Smit, Niels Destadsbader, Sam Gooris, Get Ready en die carnavalschlagers die vooral de hitlijsten in de jaren '70 teisterden. Maar veel minder dan bv. Boudewijn de Groot, Spinvis, Gorki, Frank Boeijen, Stef Bos en zelfs Doe Maar (waarmee ze wel eens vergeleken werden vanwege de gillende bakvissen).

Milk Inc. -Walk On Water: 6,0

Een big deal in België, hier maakt het de tongen los met sterk uiteenlopende meningen en voorlopig een 6,09 voor de Milk Inc.'s 'braderie-dance' Walk On Water.

Het thema ronden voor nu af met de grootste Belgische hit in de Top 40 Are You With Me van Lost Frequenties. De producer, geboren als Felix De Laet op 30 november 1993 in Brussel, begon op jonge leeftijd met muziek en ontwikkelde een interesse in elektronische muziek en muziekproductie. Zijn doorbraak kwam in 2014 met zijn coverversie van Are You With Me.

Het origineel van Are You With Me werd in 2012 uitgebracht door de Amerikaanse countryzanger Easton Corbin als albumtrack op All Over The Road. Lost Frequencies maakte een deep house-versie van het nummer, die in 2014 werd uitgebracht en in 2015 een grote hit werd in Europa. In Nederland stond Are You With Me 31 weken in de Top 40 en bereikte het de vierde plaats. Het nummer staat op positie 45 in de Top 40 Allertijden en werd de tweede meest succesvolle hit van 2015. In 2016 bracht Corbin het nummer zelf opnieuw uit als single.

Na Are You With Me scoorde Lost Frequencies meerdere Top 40-hits, waaronder Reality (met Janieck Devy), Beautiful Life, Where Are You Now (met Calum Scott) en Crazy (met Zonderling). Zijn samenwerking met Tom Odelll, Black Friday - Pretty Like The Sun, heeft net na 27 weken de Top 40 verlaten.

Lost Frequencies is inmiddels ook de succesvolste Belgische artiest in de geschiedenis van de Nederlandse Top 40. Met veertien Top 40-noteringen staat hij op gelijke hoogte met Clouseau. Are You With Me is de meest succesvolle song van een Belg in de Top 40, als Gotye niet wordt meegerekend.

# 2063 Lost Frequencies - Are You With Me

Milk Inc. - Walk On Water 7,2

Over braderie-dance gesproken

5

Bloedeloos

5,1

"Het nummer staat op positie 45 in de Top 40 Allertijden.."
Ik snap 'em, maar toch leest dit wel grappig.

Aanstekelijk melancholisch melodietje, maar wat slappezakkerig, klinisch arrangement. Had meer ingezeten.
5,5

Vind ik heel wat beter dan Milk Inc. al is het geen topsong (inderdaad te klinisch).

6

Lost Frequencies: 6,5

Lost Frequencies 6,2

In 2015 noemde ik dit kantoortuindance, als in "het mag echt niet te wild worden om mensen niet te laten schrikken maar moet vooral voortkabbelen op een wel hippe manier"
Maar ook voor al uw braderieen

6.3 niet bijzonder (goed) maar ook niet tenenkrommend slecht.

LucM schreef:
Vind ik heel wat beter dan Milk Inc. al is het geen topsong (inderdaad te klinisch).

6

hoe dan!? Niet te harden dit... van het slechtste dat er ooit muzikaal is uitgebraakt. Fuck wat is dit toch slecht.

0,1

EvilDrSmith je bent soft geworden bro...

Johnny Marr schreef:
(quote)

hoe dan!? Niet te harden dit... van het slechtste dat er ooit muzikaal is uitgebraakt. Fuck wat is dit toch slecht.

0,1

EvilDrSmith je bent soft geworden bro...
Soft on the outside, hard on the inside. Just the way you like.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:37 uur

geplaatst: vandaag om 08:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.